• Dalens

När våga ni handla era första bebissaker

När vågar man börja handla bebis saker? Berätta när ni har börjat..

• Svar på tråden När våga ni handla era första bebissaker
  • Dalens
    GAndrea skrev 2017-07-22 11:56:47 följande:

Så fort vi plussade köpte vi en kaninnalle från Bukowski som fick följa med till BB. (Hade vi fått missfall så hade vi ju behållt nallen till nästa barn och även kanske berättat om missfallet) Vid första ultraljudet (v12, privat) köpte vi första bodyn och vid RUL köpte vi koftan som dottern åkte hem i. Efter v30 köpte vi det mesta utspritt över tiden. Vi åkte aldrig iväg och "storhandlade". Dottern har två sysslingar som är ett år resp två år äldre så vi fick väldigt mycket begagnat, vagn, bilstol, skötbord och kläder. Så vi köpte faktiskt inte så mycket.

Å man blir ju så sugen att börja handla nu men man är ju ändå så rädd, plus att jag har ingen jag kan ärva ifrån så rent ekonomiskt så vore det skönt att sprida ut det....
  • Dalens
    svartafåret skrev 2017-07-22 12:55:41 följande:

Vilken vecka är du i? Jag tycker man kan handla när man vill det är ju trots allt ett barn man väntar och inte ett missfall:) skulle det höna något kan man ju spara till nästa barn eller sälja det.

Jag är i 8+3, men jag är 35 å det här är mitt första, efter lång ofrivillig barnlöshet, så det här känns ju hur stort som helst för mig
  • Dalens

Jag tror jag väntar lite även om jag skulle kunna tänka mig att handla någon sak...... för nog kliar det i fingrarna. O man kan ju inte gå å va inställd på det värsta.

Svar på tråden När våga ni handla era första bebissaker