• mylifeisyou12

Kön rul v 19

Hej alla !

Gjorde ett ultraljud när jag var i v 15+4 och då sa läkaren att det var en flicka fick bild och allt . Förrigår hade jag mitt rul och då var jag i v 18+5 och där såg bm tydligt en pung och snopp . Berättade för henne om ultraljudet i v 15+4 men hon sa att hon ser en pung och snopp . Vet inte vad jag ska tro på . Kan det vara möjligt att en flicka visar sig ha pung och snopp på ultraljudet ??

• Svar på tråden Kön rul v 19
  • EpicNurse

Ser man pung och snopp så är det nästan 100% att det är en kille. Säger man att det är en tjej för att man inte ser pung och snopp så kan det fortfarande vara en kille. Så det är nog en kille.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • mylifeisyou12

Tack för svaret ! Känns mycket bättre nu .

Men kan det hända ibland att killars könsorgan inte syns tidigt som v 15+4? Av någon anledning ?

• EpicNurse
    mylifeisyou12 skrev 2017-07-22 13:33:14 följande:

Tack för svaret ! Känns mycket bättre nu .

Men kan det hända ibland att killars könsorgan inte syns tidigt som v 15+4? Av någon anledning ?

Nja alltså dom brukar faktiskt synas då, men i fel vinkel kan det så klart missas.
  • mylifeisyou12

Det här är bilden från v 15 där läkaren sa att det var flicka . Bebisen låg mot ansiktet neråt alltså låg på sin mage . Trots detta som sticker ut mellan benen så tyckte läkaren att det var flicka , jag tänkte då att hon hade rätt för om bebisen ligger på alla fyra så kan inte snoppen bara hänga neråt .

Men på Tyler såg bm både pung och snopp så vi får hoppas att hon har rätt !
  • mylifeisyou12
    EpicNurse skrev 2017-07-22 13:36:11 följande:

Nja alltså dom brukar faktiskt synas då, men i fel vinkel kan det så klart missas.

• EpicNurse

Jag tycker att det ser ut som en pojke på den bilden. Det är så pass långt i graviditeten att tjejer inte har så jättemycket som sticker ut längre!

• Anonym (Mmm)

Skulle nog säga att det ser ut som pojke. Kommer du göra könsul för att få veta?

• Anonym (Mammatill2)

Skulle säga att bilden från vecka 15 såg ut som en pojke. Denna bilden är från vecka 19 och är en tjej. Ser helt annorlunda ut.

• Anonym (Mammatill2)

Provar igen då bilden inte kom med..

• Anonym (Mammatill2)

Får tyvärr inte med bilden men på dotters bild är könet tre sträck brevid varandra. Finns inget som putar ut. På sonen såg men tydligt pungkulorna.

• mylifeisyou12
    Anonym (Mmm) skrev 2017-07-24 14:58:23 följande:

Skulle nog säga att det ser ut som pojke. Kommer du göra könsul för att få veta?

Jag vill göra det Menné vet inte till vilken klinik jag ska vända mig , har du några tips?
  • mylifeisyou12
    Anonym (Mammatill2) skrev 2017-07-24 18:16:48 följande:

Får tyvärr inte med bilden men på dotters bild är könet tre sträck brevid varandra. Finns inget som putar ut. På sonen såg men tydligt pungkulorna.

Tack så mycket för ditt svar , det som tvivlar mig är bebisens position på bilden . Jag menar om bilden är tagen från rumpan kan snoppen hänga neråt ? Borde inte pungkulorna hänga istället ? eller rättare sagt så förstår jag inte från vilken sida bilden är tagen
  • Anonym (Mammatill2)

På din bild ser det ut som bilden är tagen snett nerifrån och att det är pungen man ser. Tycker inte att man ser något snopp

Jobbigt att inte veta riktigt!

Får du något mer UL? Annars gå och gör ett provat konsul om du vill veta med säkerhet.

• Anonym (Mmm)
    mylifeisyou12 skrev 2017-07-24 19:52:54 följande:

Jag vill göra det Menné vet inte till vilken klinik jag ska vända mig , har du några tips?

Såg att du hade skrivit om en klinik som du var nyfiken på och som jag har förstått så är det många som har besökt den. I Göteborg finns det också bra om du bor nära då.
  • mylifeisyou12
    Anonym (Mammatill2) skrev 2017-07-24 20:27:53 följande:

På din bild ser det ut som bilden är tagen snett nerifrån och att det är pungen man ser. Tycker inte att man ser något snopp

Jobbigt att inte veta riktigt!

Får du något mer UL? Annars gå och gör ett provat konsul om du vill veta med säkerhet.

Jag laddade ner bilden på flera sidor och nästan 99,9 tyckte det såg ut som pojke .

Jag hade som sagt mitt rul den 20 juli och barnmorskan såg tydligt en snopp och pung så jag tror att jag får tro att det är en pojke . Är så glad om det blir en pojke har en flicka så skulle vara så fint med båda könen .
  • mylifeisyou12
    Anonym (Mmm) skrev 2017-07-24 20:47:15 följande:

Såg att du hade skrivit om en klinik som du var nyfiken på och som jag har förstått så är det många som har besökt den. I Göteborg finns det också bra om du bor nära då.

Ja precis , försökte nå de idag men de svarade aldrig på telefonen . Bor i Stockholm , känner du några där ?
Svar på tråden Kön rul v 19