Inlägg från: Carrolkpg |Visa alla inlägg
  • Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Imorgon är det äntligen dags för inskrivning på Mvc. Inte långt kvar till UL nu :). Jag mår så himla bra än så länge så kan knappt tro att det växer en liten där inne. Men jag njuter för fullt :). Hur går det för er andra?

• Carrolkpg

Hej alla! Jag har knappt haft några gravidsymptom, allt har varit väldigt lugnt. Jag är nu i vecka 11 och igår fick jag brun flytning på kvällen och molvärk i magen. Nu är jag så himla orolig att något ska vara fel, att det är början till missfall :(. Har googlat runt lite och det hjälper inte så mycket precis. Kan lika gärna vara normalt som början till missfall. Har någon av er andra sådana symptom? Har fortfarande molvärk i magen.

• Carrolkpg
    Calici skrev 2017-08-03 09:15:58 följande:

Carrolkpg vad jobbigt. Att inte veta och gå och vara rädd är tärande. Som du själv redan vet så är det ut inte ovanligt att blöda i början av grav och att det inte ska behöver betyda missfall. Om man har mycket ont och blöder färskt blod så är nog oddsen sämre och det gör du nu inte. Tyvärr kan man väl bara vänta, det är ju däremot det svåraste som finns. Ring din bm om du behöver lite råd de bör ju veta och ev. Kunna ge ett ul.

Ta hand om dig och så hoppas vi på att den lille bebben växer så det knakar där inne.

Ja det är lite jobbigt när man oroar sig i onödan, men minsta lilla tecken på att nåt kan vara fel gör ju att man blir jätte orolig :/. Som tur är har det inte blivit värre och känns mycket bättre i magen. Är kanske bara lite växtvärk. Ska som tur är till Mvc imorgon och ta prover inför UL som är på onsdag nästa vecka. Kan rådfråga bm då om det fortsätter. Nu hoppas jag att det får vara lugnt. Så länge jag inte blöder borde det väl inte vara någon fara...
  • Carrolkpg
    ewt skrev 2017-08-03 09:18:22 följande:

Väntar andra barnet i början av mars och är relativt nyinflyttad i stan. Kul att följa andra i närheten!

Har hittills inga känningar annat än trötthet, väldigt likt förra graviditeten. Har inskrivning nästa vecka och ul veckan därefter.

Välkommen i gruppen :). Var i Linköping bor du? Jag finns i södra Ekkällan nära Us. Jag och min sambo väntar första barnet.
  • Carrolkpg
    Calici skrev 2017-08-03 20:15:18 följande:

Vad skönt att det känns bättre! Va kul med ul så snart också. Två veckor kvar för mig. Fasar för proverna då jag avskyr nålar, men måste ju härda ut helt enkelt.

Jag gillar inte heller nålar, tycker det är så obehagligt med blodprov. Måste be om att få ligga ner, blir så lätt svimfärdig :/.
  • Carrolkpg
    Fröfröken skrev 2017-08-04 07:44:38 följande:

Hej alla! Jag är i slutet av v 14 nu o BF 3/2. För mig har illamående o tröttheten princip släppt men magen växer påtagligt. Inga småblödninfar denna grav men haft det båda tidigare, vanligt o ofta ingen fara har jag lärt mig om än man blir orolig ! Har hunnit med inskrivningen som handlade om allmän gravidinfo o blodprov. Samma bm som sist så känns bra. Ul med kub hade vi veckan efter, 2 v sen nu, och vi fick se en pigg krabat, tillsynes frisk :) detta är alltså mitt tredje barn, har en pojke på 7 o en flicka på 4 sen innan. Trevlig att ha kontakt med ngr i samma stad ! Bor i Lambohov, och har, erkänner jag, redan klickat hem en vagn, en kronan city på rea, nästan halva priset ! Tips ;) har flera vänner som är nöjda med den. Vi har inte vår gamla vagn kvar så kul med en ny till trean.

Ta hand om er alla! //Fröfröken

Hade du molvärk samtidigt som blödningarna under de andra graviditeterna och hur mycket blödde du? Jag har inte haft några känningar förrän igår, är i vecka 11. Har fått molvärk och bruna flytningar så kan ju vara början till missfall :(. Trodde det var bättre igår kväll men nu har jag molande värk igen. Så får kolla upp det, ska till Mvc och ta prover inför UL idag. Jobbigt att inte veta vad detta är :/.
  • Carrolkpg

Vi får hoppas att allt är bra med den lilla. Blir ju orolig när det plötsligt kommer symptom som jag inte haft förut. Har inte haft någon molvärk hittills.

• Carrolkpg

Så länge jag inte blöder färskt blod är det nog ingen fara. När man googlar runt hittar man för mycket information så ska sluta med det. Hjälper ju inte oron direkt.

• Carrolkpg

Mvc hade inte tid att hjälpa mig så nu ska jag och sambon till akuten och hoppas på att få hjälp där. Brunrosa flytningar och mer ont i magen :(. Vill inte sitta och oroa mig så hoppas vi får ett UL idag!

• Carrolkpg

Nu har jag varit på akuten och gjort ultraljud. Tyvärr fanns det inget foster utan bara en tom hinnsäck :(. Graviditeten har avstannat. Har fått tabletter med mig hem som ska hjälpa kroppen att ta hand om missfallet. Återbesök på kvinnokliniken om en vecka. Känner mig så himla tom och ledsen just nu, blir en jobbig helg :(.

Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping