Inlägg från: Carrolkpg |Visa alla inlägg
  • Carrolkpg

Hej alla! Hoppas att era graviditeter går bra :). Jag har precis fått veta att jag är gravid igen, andra försöket efter mitt MA. Nu hoppas jag att det går vägen så att det blir en sommarbebis :). Vågar inte glädjas än, blir lång väntan nu...

• Carrolkpg
    Calici skrev 2017-11-05 12:17:47 följande:

Vad kul att höra! Har tänkt på dig ibland och undrat hur det gått och att få veta att du väntar sommar bebis var en jättebra nyhet. Skönt att ni blev gravida så fort igen. Håller tummarna för er nu.

Tack! Håll tummarna hårt :). Hur går det för dig och hur mår du nu? Det som är så skönt nu är att de håller extra koll på mig på kvinnokliniken eftersom jag har haft både utomkveds och MA. Får tidigt vul och syns inte tydliga hjärtslag då får jag komma på återbesök 1 vecka efter. Det står i min journal så känns bra. Då slipper jag gå runt och vänta för länge om något är fel...
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-11-05 18:09:05 följande:

Ucarrolkpg, va roligt att höra. Grattis! Håller timmarna för dig. När är det dags för vul?

Tack så mycket :). Är så tidigt i graviditeten ännu, bara vecka 4. Så blir väl vul någongång i vecka 7 kan jag tänka mig. Kommer inte ha så bråttom att skriva in mig på Mvc denna gång. Hur går det för dig i graviditeten?
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-11-05 19:22:26 följande:

Jo tack det går bra. Gick in i v31 igår. Sjukskriven sen snart två månader tillbaks. Foglossning.

Nytt Läkarbesök på tisdag med nytt ul som vi ser fram emot :)

Jobbigt med foglossning men roligt med ul :). Vet ni om det är en pojke eller flicka?
  • Carrolkpg

Klart man blir glad för vad det blir :). Om allt går vägen tänker vi inte kolla upp vad det blir för kön. Det får bli en överraskning :).

• Carrolkpg

Förstår att ni blev nyfikna, jag hade kanske inte heller kunnat hålla mig från att titta ;). Får se hur det går för oss, om vi bara behöver göra Kub. Fast just nu känns det långt borta. Vågar verkligen inte glädjas än. Blir att boka Mvcbesök efter att vi sett att det finns ett pyre där inne så vi slipper gå igenom samma sak igen...

• Carrolkpg

Vi ska göra vul på kvinnokliniken så att jag snabbt får hjälp om något är galet. Om läkaren inte ser tydliga hjärtljud får jag komma tillbaka efter en vecka på återbesök. Känns skönt att de har koll så jag slipper gå runt i flera veckor om det skulle vara ett till MA.

Härligt att få se lillasyster. Snart får ni se henne på riktigt <3

• Carrolkpg
    ewt skrev 2017-11-08 07:27:02 följande:

Åh, vad härligt att höra att du är gravid igen! Håller tummarna för att allt går bra denna gång!

Själv har jag precis gått in i v25 och börjar redan känna mig stor, väldig skillnad mot barn nr 1... Annars flyter allt på, kan både jobba och träna som vanligt vilket är skönt. Så det stora att ta tag i nu är hur föräldraledigheten ska fördelas, är ju en hel djungel. Hur ska ni andra göra?

Tack så mycket! :). Det är dock lite jobbigt för vågar inte vara glad. Känns som att det kommer gå fel igen :/. Vet att jag inte ska tänka det värsta, men kan inte riktigt låta bli. Skönt att du mår bra så att du kan träna och jobba som vanligt :).
  • Carrolkpg
    miachr78 skrev 2017-11-09 08:24:20 följande:

Hej. Hoppar in här hos er. Plussade igår och har bf i juli :) mitt fjärde barn.

Grattis! Jag har också bf i juli om allt går vägen :). Första barnet.
  • Carrolkpg
    ewt skrev 2017-11-09 11:41:33 följande:

Förstår att det måste vara jobbigt, hade nog också haft svårt att glädja mig. Men försök tänka positivt och att det i de allra flesta fall går bra! Och att du får bra uppföljning på kvinnohälsan.

Försöker tänka positivt :). Men gud så svårt det är. Ska ringa nästa vecka och boka tid för vul.
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-11-18 18:39:36 följande:

Carrolkpg, hur går det för dig? Fått någon tid för vul?

Ska till kvinnokliniken om två veckor. Egentligen skulle jag få en tid nästa vecka men vi flyttade fram besöket 1 vecka för att vara på den säkra sidan. Så att vi ska kunna säkert se om det är något liv eller inte. Har troligtvis haft senare ägglossning då jag testade negativt på bim för att sedan några dagar senare testa positivt. Har normal menscykel på 28 dagar så hoppas ingenting är knas. Var nämligen likadant förra gången...
  • Carrolkpg

Cissi82, på torsdag är det dags för vul. Känns nervöst för vad bm kommer se eller inte se...

• Carrolkpg

Idag fick vi se ett pickande hjärta som slog för full kraft! Det var så häftigt att se och jag började nästan att gråta av lycka. Allt såg så bra ut och vi fick bild på bönan med oss hem <3. Vi är så glada! :)

• Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-11-30 20:17:55 följande:

Åh så roligt att höra Carro. Grattis! Fick ni något bf datum?

Tack så mycket :). Bf 17/7 så sommarbebis.
  • Carrolkpg
    ewt skrev 2017-11-30 21:10:18 följande:

Vad härligt att höra! Stort stort grattis!

Tack så mycket <3
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-12-05 21:35:07 följande:

Hur mår ni alla? Själv har jag väldigt ont av foglossning senaste dagarna tyvärr. Men har ju nerräkningen nu som tur är.

Carro ska dupå något mer ul innan kub? Om ni ska göra det?

Vi ska på Ul 4/1. Längtar dit! :). Jag mår bra än så länge så hoppas det fortsätter så :). Visst är jag trött men har hellre det än illamående.
  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-12-06 13:56:34 följande:

Sigge1235, jag har bf i januari oxå så du ör inte ensam . :)

Skönt att kunna jobba, själv har jag varit hemma sen mitten av september. Vilket börjar bli lite tråkigt nu...

Min man går dock hem på fl med vårt andra barn nästa vecka så det sk bli skönt .

Carrolkpg, förstår att du längtar tills nästa ul. Det är något speciellt att se dom små liven .

Själv ser jag fram emot min hinnsvepning 2/1 hoppas då att förlossningen drar igår strax där efter.

Vart i stan bor ni?

Barn sen innan?

Jag bor i södra Ekkällan men flyttar till hus i Nykil i början på nästa år. Var bor du? Jag har inga barn sedan tidigare.
  • Carrolkpg

Hej!

Idag har vi sett vår lilla bebis, var på ultraljud idag. Det var så häftigt att se den lilla röra sig och skutta omkring inne i magen :). Otroligt att det verkligen finns en liten person där inne, bm sa att hen såg jätte fin ut. Fick bra resultat på Kub så behöver inte ta några mer prover, vilken lättnad! Bebis beräknas titta ut 15/7 :).

• Carrolkpg
    Calici skrev 2018-01-04 18:05:14 följande:

Grattis! Vilken lättnad för er!

Själv lyckades jag ramla rakt på magen igår, otroligt läskigt. Var in på förlossningen för kontroll och de gjorde CTG som såg bra ut. Men hade ont i natt och känner mig ändå orolig att jag skadat bebben på nåt sätt.

Usch vad läskigt! Jag förstår att du blev jätte rädd och orolig. Skönt att allt såg bra ut iallafall. Bebis mår säkert prima, den ligger ju väl skyddad som tur är<3.
Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping