Som det är nu för mitt barnbarn så tog det ca 1 vecka men då hade vi även börjat med Neocate det var först då han började sluta kräkas. Han kräktes även upp sitt mag innehåll inte bara uppstötningar. Vi skall nu efter 2 veckor fasa ut Zantaken. Med mina två barn tog det längre tid 1 månad tror jag det tog. Men tyckte nog Locek hade bättre verkan än Zantak. Fick stöta sönder den i motel och blanda i ersättning och ge med sked. Att ge mjölfritt tar tid 1 mån innan tarmen läker och ytterligare 1 mån innan det är ute ur systemet. Man måste vara ytters noga med den mjölkfria kosten, mjölk finns under många namn tex kasein, kasinat, vassle, kvarg, natriumkaseinat m.m Många med mjölkprotein allergi klarar inte soya och där är det en djungel av betäckningar och även i vissa E nummer. Min son tålde inte ens soya olja han var extrem allergisk mot soya. Har ditt barn problem med försoppning eller föstoppnings diarre, svårt att bajsa varje dag? Så har det varit för mina barn och är för nu för mitt barnbarn. Refluxen blir värre om de inte kan tömma tarmen ordentligt varje dag. Vi har fått kämpa och kämpar fortfarande för mitt barnbarn men jag ger mig inte inget barn skall få lida bara för att de inte kan själva tala om vad som är fel och sjukvårdens okunskap är helt otrolig. Hoppas det snart blir bra för er och ge inte upp en förälder vet och ser när ens barn inte mår bra inte en läkare som träffar barnet i 10 min.