• Äldre 23 Jul 15:39
    4724 visningar
    5 svar
    5
    4724

    Hur är en hal person?

    Hej, Vill veta så mycket om Hala människor som möjligt härä. Har sökt runt finns knappt information. Någon smart?
  • Svar på tråden Hur är en hal person?
  • Äldre 23 Jul 19:32
    #1

    En hal person enligt min erfarenhet är mer eller mindre en psykopat. En som lär sig eller vet exakt hur det mänskliga psyket fungerar och utnyttjar det till max. Han spelar på empati, sårbarhet och kommer undan med allt eftersom han är just hal.  De får ofta folk med sig, blir omtyckt, får folks förtroenden mm men har inget samvete och sätter bara sina egna intressen först för att uppnå sina mål. Ofta har de spår av "passiv aggressivitet" och får andra att ta på sig skulden för sina  svinaktiga beteenden.

  • Clever­12345
    Äldre 23 Jul 19:40
    #2

    Nej, du behöver inte vara psykopat för att vara hal.

    En hal person kommer undan med saker. Ofta pga social kompetens.

  • Äldre 23 Jul 19:42
    #3
    Clever12345 skrev 2017-07-23 19:40:19 följande:

    Nej, du behöver inte vara psykopat för att vara hal.

    En hal person kommer undan med saker. Ofta pga social kompetens.


    Håller med. Någon som kan charma och ljuga när det behövs men inte drar sig för att svika löften om det gynnar hen själv.
  • Äldre 23 Jul 19:50
    #4

    Att umgås med utpräglat "hala" personer är ytterst utvecklande. Man lär sig alla knep och trix, vilket kan vara till enastående nytta i andra sammanhang. Alla borde hålla sig med en hal, helst rejält psykopatisk, bekant som läromästare. Varför förekommer inga kurser i den svåra konsten att matcha psykopater? Se där en outsinlig inkomstkälla för privatpraktiserande psykologer. Om bara min oersättliga tid tillät, skulle jag satsa direkt på sådana kursverksamhet.Cool.

  • Äldre 24 Jul 11:09
    #5

    Delade uppfattningar.. någon som vet?

Svar på tråden Hur är en hal person?