• Plommonstop

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej hej!

Jag tar och hoppar in här också. :) Jag och min sambo ska starta med sprutor i september eller oktober på Carl von Linnekliniken i Uppsala (såg att det var någon annan som också går där). Egentligen skulle vi börjat nu i augusti, men då jag byter jobb snart ville jag skjuta lite på det, så att man iallafall hinner ta sig igenom provanställningen innan man behöver berätta för chefen. Känns segt att behöva vänta mer eftersom vi redan har försökt i 1,5 år, men vad gör man.

Kul om vi kan följas åt lite längs vägen. Känns som att alla blir gravida till höger och vänster om en just nu, så känns skönt att kunna prata med andra som vet vad man går igenom :)

• Plommonstop
    Tiinuli skrev 2017-08-18 19:32:36 följande:

Hej!

Vi ska göra våran behandling där med :)

Vet ni hur dem ställer sig för lång/kort protokoll?

Ska ha första möte 11.9 på min hemortsläkare som ska sköta hormonbehandling och ul här och äggplock och återföring i Uppsala.

Hoppas får göra korta varianten då min mens väntas att börja runt dem dagar :) så kanske får köra direkt

Vad kul att ni också går på cvl! Vi har varit supernöjda med dem hittills!

Om det blir långt eller kort protokoll är nog väldigt individuellt och beror mycket på äggreserven. Jag har PCO och högt AMH, så vi kommer att börja med det korta. Sem får man se hur man svarar på det. Hoppas det blir det korta för dig också! :)
  • Plommonstop
    Tiinuli skrev 2017-08-22 21:40:41 följande:

Ja blir kul att jämföra lite hur det gått för oss och er :)

Jag har bara pratat med dem i telefonen för vi gör allt annat förutom äggplock och insättning hos vår hemortsläkare/gyn så kommer inte träffa dem så mycket, hoppas jag.

Sköterskan i telefon sa att man brukar svara bättre på den långa metoden (i mitt fall) så får ställa mig in på det.

Vi ska på information den 11.9 och väntar på mens då också så då blir start slutet på september och äggplock oktober antar jag.

Vi ska också göra ICSI pga manligfaktor.

Sambon har varit på olika utredningar i ett år nu och äntligen så går allt lite snabbare framåt :)

Det känns nästan som man är gravid redan, så förhoppningarna är höga.

(Vi har varit spontan gravida början på året men det slutade på MA v.11)

Vad kul att ni äntligen börjar komma någonstans då :) Och jag håller med, förväntningarna är höga, men jag försöker samtidigt hålla mig realistisk och försöker ställa mig in på att det kanske inte blir något de första gångerna nu heller. Vi hade ett tidigt missfall efter en inseminering innan sommaren.. Vi kommer att börja med sprutor vid nästa mens, som troligtvis blir i slutet av september, så om allt går bra blir det äggplock för mig också någon gång i oktober. Haha, vi kanske stöter på varandra i väntrummet :P
  • Plommonstop

Väntrummet:

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

* Titikaka äggplock 28/08

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Plommonstop
    Ariellan skrev 2017-08-23 19:18:40 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Jag och min sambo ska göra vårt första försök på Carl von Linné nu i höst. Så nervöst! Och är lite pessimist så har inga större förhoppningar...

Vi har försökt få barn i flera år, jag har PCO men har fått Äl av mediciner men det har inte tagit sig. Jag är 24 och min sambo 30 :)

Hej!

Känner igen vad du säger. Har också PCO, går på cvl och är pessimist :P Men, man får försöka hålla modet uppe. Du får även tänka på att PCO faktiskt ofta är fördelaktigt vid ivf.
  • Plommonstop
    Tesora skrev 2017-10-03 09:08:23 följande:

Nu har jag varit på kontroll såg ut som om jag hade ca 30 ägg. Dom skulle ringa vid 2 och säga hur jag ska fortsätta behandlingen. Troligtvis kommer alla hamna i frysen och så kommer jag få ta nässprayen.

Samma sak för mig. Var på mitt sista VUL igår och hade drygt 30 blåsor, så får också köra nässpray och nedfrysning. Känns snopet att behöva vänta ytterligare en månad innan återföringen, men jag antar att det är bra att de är försiktiga så att man kan slippa OHSS. Har äggplock imorgon så ska bli intressant att se hur många ägg de faktiskt får ut. Hoppas att det går bra för dig!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017