• Mm79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hoppar i denna tråd också, finns med i IVF start sommaren 2017. 
    Har precis börjat med Gonal f sprutor, idag blir dag 2, korta protokollet. Första ivf försöket, går på Stockholm IVF (landstingsförsök). Har ett barn sedan tidigare, och min man lika så, men inga tillsammans och vi båda är närmare 40 nu. 
    Men utredningen visade inte några fel på oss. Så att vi har en förhoppning att det kan bli en liten sladdis via IVF ... kanske

//MM
  • Mm79
    Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

- Sprayar: 

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket 

- Sprutar: 

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket 

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket 

* soofa, Gonal F, första försöket 

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08 

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9 

- Gravid
    //MM
  • Mm79
    Tiinuli skrev 2017-08-25 13:47:07 följande:

Nån som vet om mediciner finns vanligt på hemma apotek eller dem beställer hem dem?
    Jag har läkartid 11.9 och kör på direkt i dagarna när mensen dyker upp, nu bara lite stressad att dessa läkemedel kommer inte finnas på Apoteket :/
    Ska försöka få tag på läkaren men han jobbar inte varje dag.

jadå, dem ska finnas på apoteket, annars beställer dem dit till nästa dag. Dock ska vissa läkemedel direkt till kylen, så bäst att ta det på hemvägen (vilket jag inte gjort, men det klarade nog sig)
    //MM
  • Mm79
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-29 06:10:25 följande:

Hej igen! Har varit så mycket senaste veckan att jag glömde bort att jag börjat skriva i tråden! Allt är så nytt med sprutor o skit, jag är helt slut. Jag gjorde mitt VUL igår och är lite besviken då det bara fanns typ 8 blåsor totalt. Jag är inte så gammal så jag hade hoppats på fler... Har äggplock på torsdag. Är så nervös.

Har tagit Bemfola och Orgalutran och ikväll ska jag ta ägglossningssprutan. Har inte känt av några bieffekter iaf, så det är skönt.

Hoppas det går bra för alla!! <3

jag fick också 8 st (igår på UL), fast jag är inte jätteung då... håller tummarna att dem blir fina och mogna ist, av bra kvalitè :) Har ÄP på fredag och återföring på måndag. 

Det kommer säkert gå jättebra!
  • Mm79
    emz4 skrev 2017-09-01 19:46:26 följande:

Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)

Hej och välkommen. Hade ägguttag idag också och får ev tillbaka på måndag. Hemsk upplevelse måste jag säga. Var inställd att det kommer knappt kännas med tanke på morfin och sånt, men icke. :-/
  • Mm79
    emz4 skrev 2017-09-01 20:02:56 följande:

I Linköping också? Vad är de som avgör om de blir måndag eller inte då? Visst kändes äggplocket, men jag trodde det skulle vara mycket värre än var det var.. men de är såklart olika hur man upplever det. Hur känna de nu efteråt då?

Går i Stockholm. Hade mer blåsor som var stora på ena sidan, där det gjorde mest ont. Alltså jag håll på att svimma, så det var inte kul alls. Fick be dem att stanna för att kunna komma tillbaka... Fick ut 11 ägg iaf :)

Dem odlar väl embryo 2-3 dagar till att börja med, för att sedan föra tillbaka så fort så möjligt i dess "naturliga miljö" dvs äggledaren. Sedan odlar dem vidare dem finaste embryon till dag 5 för att kunna frysa in.

Nu efteråt känns det i nedersta delen av magen, molande värk och uppsvälld spänd hela den delen. Själv då?
  • Mm79
    soofa skrev 2017-09-01 20:09:13 följande:

Men usch, stackare! Tror det är väldigt olika från person till person, för de flesta brukar det vara ganska ledigt men har hört om flera som har haft det jobbigt också. Hoppas du mår bra nu efteråt i alla fall. <3

Hoppas hoppas hoppas verkligen att jag slipper gå igenom detta en gång till :) Fortfarande ganska mkt smärtor i buken, så det är dubbla doser värktablett som gäller
  • Mm79
    Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8 och menopur från 5/9, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Madeeleenee, äggplock 8/9

- Ruvar: 

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
  • Mm79
    emz4 skrev 2017-09-04 15:41:51 följande:

Har de gått bra för dig idag Mm79? :)

Ja tack, det har gått bra. Vi fick tillbaka en 3 dagars insatt. 1 har dem fryst in redan och eventuellt några till kommer frysas om dem utvecklas bra om 2 dagar (odlar på 4 ägg nu vad jag uppfattat). Allt detta av 11 st ägg. Inte wow, men OK. 
    TD 19/9 som sagt. Nu börjar den eviga väntan.
  • Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

Jag är också på dag 3 idag. Efter gårdagens livmoder krampanfall (låg i sisådär 30 minuter i fosterställning) så känns det som mensvärk idag lite överallt, äggstock och magen. Jag hoppas verkligen att lutinus har mer fördelar än nackdelar (biverkningar). Hur ska man orka 2 veckor till? jag vet inte.... Ska försöka tänka på något annat. 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017