• Becccss

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden, känns skönt att kunna prata med fler i samma sits (även om det känns tråkigt att vi är så många som behöver genomgå detta) då man lätt känner sig ensam i den här resan.. Jag och min sambo (22 och 24 år) har precis gjort klart vår första behandling och idag är jag på min första ruvardag. Vi fick tillbaka ett tvådagarsembryo som precis hunnit dela sig till 6 celler när det skulle återföras, så nu hoppas vi mer än allt att den vill stanna kvar där inne. Vi påbörjade en utredning i januari i år, och står i kö för att få hjälp genom landstinget men valde att göra behandling privat under tiden. Hoppas att vi alla ska lyckas få våra efterlängtade små snart <3

• Becccss
    ijo skrev 2017-08-18 17:32:21 följande:

Hej!

Spännande! Jag ruvar också just nu, dag 2 med en blasto :) Hittade dom något fel på utredningen eller är ni oförklarligt barnlösa?

Åh vad spännande, kul att vi är så lika i tiden :) är det ert första försök eller har ni gjort behandling tidigare? Ja, min sambo har väldigt få och slöa spermier så det blev icsi för oss. Hur är det i ert fall?
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-18 21:15:28 följande:

Ja :) När har du testdag? Det är vår andra återföring. Gjorde första försöket i april (ET). Nu gör vi ostimulerad frysåterföring :) Okej, skönt ändå att veta varför det inte fungerar. Vi är oförklarligt barnlösa.

Den 5/9, det känns som en evighet tills dess haha.. Kommer inte kunna hålla mig så länge! När har du testdag? Okej, vad skönt att ni fick till frysen så ni kunde använda det nu :) Vi hade fem ägg kvar som såg bra ut igår, så jag hoppas att iallafall något av dom klarar sig några dagar till och kan frysas ner. Hoppas det tar sig för er denna gång! Jag försöker räkna med att inte lyckas på första försöket men man hoppas ju ändå såklart. Säg till när du börjar ana några symptom :) Vart gör ni er behandling?
  • Becccss

- Väntrummet

- Sprayar

- Sprutar

- Väntar på ÄP/ET/FET

- Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Becccss
    ijo skrev 2017-08-21 11:06:53 följande:

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?

Men åh vad roligt, ser verkligen ut som ett plus! Grattis!! <3
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-23 20:45:17 följande:
    Hur går det för dig? :) Känner du något? Vilken dag är du på nu?
    Är på RD 7 idag, känner inte så mycket mer än väldigt ömma bröst (men det brukar jag ha mellan ägglossning och mens), lite stickningar och värk i magen till och från.. Man känner ju dock efter lite grann så det är svårt att veta om något är nytt eller om det egentligen brukar vara så, och så kan det ju bero på vaginaltabletterna osv.. Tycker inte att något tyder på att jag skulle vara gravid direkt, tyvärr! Ovissheten är så jobbig, vill bara få veta nu även om svaret är negativt så att man vet vad man ska ställa in sig på härnäst. Har du känt av nånting, och har plusset hållit i sig? :)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-24 12:25:29 följande:
    Och jag är på RD8 idag :) Ja, man känner ju efter mer än vad man gör annars, försöker typ hitta symptom hehe. Jag känner ingenting, hade lite mensvärk igår en stund men annars inget. Men jag tar ju inga vaginaltabletter heller. Satte du in en 2, 3 eller 5 dagars? Visst var det färskförsök för dig? Jag testade imorse och det visar fortfarande "gravid 1-2". Hoppas den slår över i helgen till 2-3 :) Har BIM på lördag så nu vill jag komma förbi det och sen komma förbi TD nästa fredag! Tror du att du kommer tjuvtesta? ;)
    Eller hur haha! Okej, känns lite skönt att läsa att du inte har en massa symtom men ändå är gravid, jag gav upp där ett tag för det verkar som att alla känt av massor innan dom fick plus när man googlar (vilket man inte ska göra haha). Är så glad för din skull! Ja det hoppas vi på :) ja precis, färskförsök med en tvådagars. Jag har köpt några testatidigt så jag tänkte börja tjuvtesta på lördag (RD 9) ;) känns aningen tidigt egentligen men det är ju så spännande!
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-24 23:59:25 följande:
    Ikväll har jag känt mig spänd i magen, typ lite kramp. Hoppas att det inte är något farligt! Spännande att testa :) Håller tummarna! Men skulle det visa negativt kan det ju vara för tidigt att testa också och bli plus senare :) Fick du några till frysen?
    Hur mår du idag? Jag vaknade av kramp i både mage och rygg natten efter ET, men enligt läkaren var det bara kroppens sätt att reagera på. Alltså är ditt säkert inte heller något farligt <3
    Ja det ska bli jättespännande, i början kunde jag knappt vänta men nu när det närmar sig känner jag att jag nog skjuter lite på det haha.. Vågar inte riktigt, är så rädd för ett negativt svar. Dom har inte hört av sig än angående det, dom skulle skicka ett brev så det kommer väl nästa vecka hoppas jag, man vill ju veta :)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-25 22:17:10 följande:
    Mår bra, inga speciella symtom förutom lite ont i mage och rygg emellanåt. Men man överanalyserar ju allt nu också ;) Hur mår du?

Vi fick brev hem efter typ 1,5 vecka hur många som klarat sig till frysen så du får nog veta det till veckan då :)

Testade imorse igen och nu har plusset blivit mycket starkare. Det går mycket pengar på tester för mig nu alltså hehe, men dom lugnar mig för stunden vilket är värt. Hoppas det fortsätter så. Bim imorgon men vill inte se något blod!!

RD5 vs RD9
    Vad skönt! Haha ja det gör man verkligen :) jag åkte utomlands igår och var illamående och hade väldigt ont i magen från att vi lyfte tills jag gick och la mig. Det kan ju bero på vad som helst egentligen, men så var det kvar idag när jag vaknade så jag gjorde ett test ändå och det visade svagt positivt (RD 9)! Är så himla glad samtidigt som jag vill att det ska bli starkare innan jag tar ut glädjen helt. Tänk om vi båda lyckats <3 ditt ser ju så starkt ut det kan bli nu, underbart! Är också livrädd för att märka att det kommer blod nu, håller alla tummar för att det ska hålla sig borta från oss :)

Ja men då får vi säkert reda på det under veckan, spännande! Skönt om det finns kvar ifall det här inte går vägen, eller till syskon sen om inte annat :)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-27 21:12:54 följande:
    Åh grattis till plusset! <3 skönt att få åka bort & koppla av lite också! Ja, hoppas så att det är allas vår tur nu! Bim igår och inget blod ännu - hoppas det fortsätter så.
    Tack snälla <3 ja, resan kom precis i rätt tid! Det hoppas verkligen jag också :) jag blir så fundersam bara, för jag testade ju med tester med lägre känslighet än vanligt nu och det blev ändå så pass svagt. Är lite rädd för att ägget ändå inte fäst, läste lite om kemisk graviditet.. Så vågar inte riktigt bli sådär jätteglad än! Samtidigt var testet lite lite starkare idag än igår, och är bara på RD 10 så det kanske inte är något konstigt, vi får se helt enkelt :)
    Åh vad bra, och skönt att ha passerat bim! Det kommer gå bra <3 jag antar att min bim blir på tisdag (14 dagar efter äggplock) :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017