• Lexiefer

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej allihopa!

Jag hakar gärna på denna tråd! Vad skönt att hitta fler som går igenom samma sak som oss :) Jag och min sambo är 26 samt 27år gamla och har nyligen påbörjat IVF-behandling hos Fertilitetscentrum i Stockholm. Jag började med Bemfola 125 i torsdags och tog min första Cetrotide 0,25 idag och ska på UL på onsdag, vi är sååå nervösa!!

• Lexiefer

Jag gjorde vårt återinförande för första gången i måndags, men började blöda idag när jag vaknade. Har gråtit hela morgonen då jag är helt säker på missfall :( Vid insättningen sa dem att jag skulle fortsätta med Lutinus även om det varit en blödning, fram tills dess att jag ska göra gravtest nästa söndag... Känns som en evighet tills dess!

• Lexiefer
    Titikaka skrev 2017-09-16 10:39:14 följande:

Är det mycket blod? Det är lite tidigt för missfall tycker jag, det kan vara att embryot fäster sig och ibland får man blödning när det händer. Försök vara lugnt och fortsätta som vanligt :)

Det är som min vanliga mens ungefär, har en molande känsla i magen också. Läste runt lite på andra trådar, både om missfall och andra som haft blödning i början av graviditet men att fostret ändå mått bra. Men är sååå rädd för blod under graviditet, det är liksom inpräntat att blod är lika med missfall, iallafall hos mig :(
  • Lexiefer
    Titikaka skrev 2017-09-16 10:39:14 följande:

Är det mycket blod? Det är lite tidigt för missfall tycker jag, det kan vara att embryot fäster sig och ibland får man blödning när det händer. Försök vara lugnt och fortsätta som vanligt :)

Det är som min vanliga mens ungefär, har en molande känsla i magen också. Läste runt lite på andra trådar, både om missfall och andra som haft blödning i början av graviditet men att fostret ändå mått bra. Men är sååå rädd för blod under graviditet, det är liksom inpräntat att blod är lika med missfall, iallafall hos mig :(
  • Lexiefer
    Titikaka skrev 2017-09-17 09:26:17 följande:

Jag förstår det. Jag också hade missfall ganska tidigt och nu är jag rädd gå på toa och se blod varje gång, men jag hoppas det är något annat i ditt fall..

Vad jobbigt :( Tack snälla, det hoppas jag med! En vecka kvar till TD, kan knappt hålla mig längre. Känns som jag redan väntat i evigheter på att få göra testet, men vågar heller inte göra det för tidigt, är så orolig för resultatet!
  • Lexiefer
    Titikaka skrev 2017-09-17 15:50:17 följande:

Jag testade första gången på RD 7 och såg mycket svagt pluss, kanske du vågar testa imorgon? :)

Ja kanske, vet ju att oddsen för att lyckas på första försöket är väldigt låga men hoppas kan man ju alltid! Blev dock väldigt ödmjuk efter blödningen igår...
  • Lexiefer
    Mm79 skrev 2017-09-18 09:02:28 följande:

Beklagar Hösten, jätteledsen för din skull.

Jag har också liten oro att lutinus kan dra igång blödning om man slutar med den. Får jag plus, så vill jag fortsätta med lutinus (trots att den är så äcklig). Har testdag imorgon och 1 embryo i frysen. Kroppen ha haft så mycket konstigheter för sig efter insättningen dessa 2 veckor så jag vet inte om jag får hoppas på nån plus...

Jag är också orolig över att sluta med Lutinus när det är dags för det. Jag har egentligen TD på söndag 24/9 men kunde inte hålla mig så gjorde ett test igår och det var positivt! Så nu ska jag hålla alla fingrar och tår för att det ska gå vägen :) Hoppas allt går bra för dig!
  • Lexiefer
    Mm79 skrev 2017-09-18 10:33:56 följande:

Tack. Håller tummarna också att plusset håller och att jag kommer få fortsätta med lutinus. Vill be dem att göra vul och kolla min ena äggstock då den har känts väldigt mycket sedan ÄP, och ibland värker som tusan. Orolig för utomkvedes är man allt... haft tidiga missfall förut också, så är nojig för det med.

Haft som sagt så mycket konstigheter i kroppen dessa 2 veckor, från livmoderkramp, till blödningar och ont i äggstockarna. Och inte tala om dessa cravings efter tomater i alla dess former .. med salt på ....

Vad kul att du fick ett plus, vilken lycka!! GRATTIS!

Jag har också känt av min vänstra äggstock sen ÄP men min sköterska sa att det var normalt att känna så upp till ett par veckor efter ÄP.

Har haft som en molande mensvärk och fick en liten blödning i lördags morse, blev så orolig! Jag har så sjukt ont i bröst och bröstvårtor att jag knappt kan ha BH på mig ???? Men det kan vara biverkning av lutinus också så vågar inte hoppas för mycket. Men blev ju riktigt glad när testet igår visade positivt :)
  • Lexiefer
    Mm79 skrev 2017-09-18 11:21:32 följande:

jag har känt av denna äggstock hela tiden, men när det gör så ont så man inte kan sova då blir man ju orolig så klart... Obotlig hypokondriker? 

Grattis till din plus! Hoppas den blir bara starkare. 

Det förstår jag att du blir, det är säkert ingen fara ?
  • Lexiefer

Jag gjorde ett test till igår på morgon urinen, har egentligen TD på söndag men man kan ju inte hålla sig!! Resultatet var positivt och strecket hade blivit starkare än vid tidigare test. Är dock fortfarande orolig att det är Ovitrellen som ger falskt positivt utslag, står på FASS sida att den kan göra det upp till 10dagar efter man tagit den (tog sprutan 4/9), men man vet ju aldrig!! Testet på söndag är det som räknas men hoppas ju såklart att det är mina egna hormoner som gett utslag tidigare :)

• Lexiefer
    jamka skrev 2017-09-22 11:38:10 följande:

Håller tummarna att det lyckas!

Tack snälla! :D
  • Lexiefer
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Vi kör på Fertilitetscentrum i Stockholm :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017