• EmmaB1988

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hoppar gärna in här! Just vart på besök på fertilitetskliniken för info samtal inför IVF. Ska till Linnékliniken, går annars i Gävle. Skulle sätta igång vid nästa mens, synd att jag nyss hade mens :(. Har gjort Letrozolbehandling sen okt förra året utan något plus. Kollar upp när nästa mens ska komma för att planera in starten. Så typiskt, har en utlandsresa inbokad i okt och återförandet krockar med resan :( Så less. Vill ju bara köra igång direkt. Tålamodet blir mindre ju närmare (förhoppningsvis) "slutet" vi kommer.

• EmmaB1988
    CazaAzur skrev 2017-08-28 20:21:04 följande:

Du har hela hösten på dig :) Nu är det bra tid att slappa och tänka positivt! Ni är så nära nu!

Lycka till! 

Tack för pepp! <3
  • EmmaB1988
    stellanocte skrev 2017-08-28 21:00:39 följande:

Välkommen!

Vi ska också gå på Linnékliniken. Hur lång tid tog det från att ni sa att ni ville sätta igång med ivf till att ni fick komma på infomöte?

De skickade remissen i juni, innan de stängde och fick kallelse till mötet vi var på idag den 27/7. Så det gick fort tycker jag :) De sa att vi skulle bli kallade för info i okt för de hade så fullt men de lyckades väl klämma in oss nu :) men det spelar ju ingen roll att vi fick komma tidigare, eftersom jag nu måste vänta på mensen som ska komma i okt innan vi sätter igång pga krocken med resan. Så typiskt. Det finns 4 veckor på 1 mån, å just den veckan jag är borta, måsta jag vara hemma. Men, det är väl nån mening med detta oxå :)
  • EmmaB1988
    Nube skrev 2017-08-28 21:32:32 följande:

Välkommen! Det krävs verkligen tålamod att göra ivf men tiden går fort och snart får du mens igen :) Lycka till!

Tack för pepp <3 :) Ja, när man väl sitter där med ett positivt test så tror jag inte man bryr sig så mycket om det tog nån månad längre än tänkt, hoppas jag :)
  • EmmaB1988
    soofa skrev 2017-08-29 14:46:11 följande:

Nu har jag pratat med kliniken. Av 15 ägg blev 5 befruktade. Antar att jag ska vara nöjd med det? :)

Det låter väl som ett bra resultat :)
  • EmmaB1988
    Ellencassandra skrev 2017-08-29 15:05:37 följande:

Hej allihopa. Nu har jag precis varit på första läkarbesöket. Kändes jätte bra. Dock så måste jag få mensen på dag 25 eller 26 för annars kommer vi inte kunna göra äggplock då min kille ska resa bort. Så allt måste klaffa bra.. får mensen mellan dag 25-28 å förra cykeln var den helknasig å kom på dag 33.. så har ingen aning alls. Håll tummarna gör mig nu att mensen kommer på rätt dag så man slipper vänta en månad till!

Förstår precis hur du känner! Jag har en resa inplanerad som gör att vi inte kan börja vid nästa mens utan måste vänta till mensen som kommer i okt. Men håller tummarna att ni slipper vänta en månad extra! :)
  • EmmaB1988

Oj vad mycket att läsa när man inte vart in på länge :) I mitt liv har de hänt grejor. Jag har kommit in på högskola (som reserv efter att utbildningen startat) så från ena dagen till den andra så har jag tjänstledigt och pluggar till sjuksköterska på heltid :) Pratade med Gävle som ville höja dosen Menopur pga min vikt. Resan som jag har inbokad i okt krockar ju med insättning så jag ska börja spruta när jag är utomlands (om mensen kommer som den ska). ÄP är beräknat till v 44-45. Tankarna och stressen över IVF har lugnat sig sen jag börja plugga, min hjärna har inte plats för nå annat i dagsläget. Vilket är ganska skönt faktiskt. Plugget har inte kunnat komma lägligare. Lyckas vi bli gravida under skolgången så tar jag studieuppehåll. Har alltid haft en vision om att få två barn först å sen plugga för jag ville inte sätta fast mej i studier i tre år, ville inte behöva ta uppehåll. Åren har gått å inga barn har kommit. Så nu har jag kastat om lite i planeringen :)

• EmmaB1988
    Mjbo skrev 2017-09-08 15:33:10 följande:

Spännande med studier, va roligt att du har en vision och plan! Och sköterskor behövs, det vet vi ju alla ;) Lycka till med den delen!

En fråga bara, vad menar du med höja dosen pga din vikt?? 

Sen undrar jag, börja spruta utomlands.fick du det för din klinik? Jag hade samma dilemma i våras när jag började min första IVF.. men den resan fick jag ställa in då jag inte ville missa chansen att prova innan sommarn, och jag fick inte spruta utomlands utan jag fick lov att vara hemma i sverige då. Men de kanske är olika från klinik till klinik :) Lycka till oavsett!

Från början skulle jag ta 187,5 E Menopur men sen hade läkaren ändrat sig och höjt dosen till 225 E eftersom jag har ganska hög vikt. Ja jag fick börja spruta utomlands. Fick brev hem idag med ett intyg jag ska ha med mej som läkaren skrivit att jag ska ha med mej sprutor så jag inte blir stoppad i tullen :)
  • EmmaB1988

Uppdatering efter några månaders tystnad. Gravid efter första IVFen :) Fick ut 7 ägg, 5 befruktade och 1 såg bra ut efter 5 dagar. Den sattes tillbaka och plussade kvällen innan testdag. Teststrecket kom före kontrollstrecket :) Är idag i v7. Ska på vul på tors för å se om hjärtat slår <3 Lycka till alla!

• EmmaB1988
    waldesten16 skrev 2017-12-05 07:58:31 följande:

Grattis till dig ! Måste kännas underbart :) Hoppas allting syns tydligt på torsdag :)

Tack så mycket! :) Har nog inte riktigt förstått allt än. Ja jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på tors!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017