• CazaAzur

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hoppar in här också, ska bli FET för mig i början av september. Ett ägg finns kvar av sista försöket.  

Vi har försökt ett år nu och har två misslyckade IVF bakom, och flera år i nacken... Jag har läst 10% av embryos överlever inte upptiningen. Känns som att jag ligger väl fast bland de 10%.Skrikandes

Känner mig supernegativ och orkar inte peppa upp mig... 

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-08-22 12:28:20 följande:

Hej Allihopa!

Va många vi har blivit! :D Hur går det för er?

Själv så väntar jag på ägglossning för mitt fet jag ska skall göra.
    i April så gjorde vi vårt första försök och jag blev gravid, tyvärr slutade det i MA v 11 nu under sommaren.. Men nu är den tiden förbi och vi är på ny kula. Har haft min första mens efter utstötningen, och nu har jag börjat ta ÄL test varje morgon :) 

Ska ringa kliniken när vi har en "fast gubbe" som hon sa :D 
    Hoppas det går bra för er alla.. Verkar som att vi är både ruvare, väntande och sprutande här inne. roligt! :) 

Någon mer än jag som väntar på FET? :)

Hej  Mjbo, jag väntar också på FET. Ledsen för MA men härligt att du börjat om!
    Hur går det för dig? 
    Ska man testa själv fram till ÄL? Har du blasto som du väntar på?
    Lycka till och kram!
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-08-28 13:41:51 följande:

Åh va spännande!

Jag fick order om att börja testa på dag 10 efter mensens första dag, Men det beror nog på hur lång cykel man har osv.. Men jag började testa på dag 8 ungefär.. :) Sen ska jag ringa kliniken när jag får glad gubbe på testet :) Jag har 4 st 5dagars och 1st 6dagars i frysen från första försöket.. 

Har du något i frysen? Hur "gamla"? :) Stort lycka till till dig med!

tack superbra att veta hur det blir. :) insättning blir då ca 5 dagar efter "glada gubben"? har bara ett i frysen (vet ej om det är 5 eller 6 dagars) från första försöket...annars få det bli ny IVF (ser inte framemot det :/) 
  • CazaAzur
    Nube skrev 2017-08-28 15:43:28 följande:

Uppdaterar listan lite och lägger in nya, hoppas det är ok!

Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Mm79, Gonal F, första försöket

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

*Pajas77, TD 1/9

- Gravid

Tack Nube :)

CazaAzur, väntar på fet nr 1 (IVF nr 2) v 36  i ostimulerad cykel.

• CazaAzur
    soofa skrev 2017-08-28 17:51:36 följande:

Tack! Ja, nu får vi vänta till i morgon och se om något är befruktat först om främst. Man räknar ju med det så jobbigt om inget har blivit det.

Men åh, vad spännande! Nervöst såklart men kul att du är igång! :)

Håller tummarna! :)
  • CazaAzur
    EmmaB1988 skrev 2017-08-28 19:37:26 följande:

Hoppar gärna in här! Just vart på besök på fertilitetskliniken för info samtal inför IVF. Ska till Linnékliniken, går annars i Gävle. Skulle sätta igång vid nästa mens, synd att jag nyss hade mens :(. Har gjort Letrozolbehandling sen okt förra året utan något plus. Kollar upp när nästa mens ska komma för att planera in starten. Så typiskt, har en utlandsresa inbokad i okt och återförandet krockar med resan :( Så less. Vill ju bara köra igång direkt. Tålamodet blir mindre ju närmare (förhoppningsvis) "slutet" vi kommer.

Du har hela hösten på dig :) Nu är det bra tid att slappa och tänka positivt! Ni är så nära nu!
    Lycka till! 
  • CazaAzur
    ijo skrev 2017-08-29 08:35:55 följande:
    Jag har gjort fet med blastocyst i naturlig cykel. Är på ruvardag 13 idag :) Min cykel kan variera och den här månaden hade jag lång cykel så fick inte ÄL förrän dag 22. Satte in 6 dagar efter det. Men gör ju som sagt ostimulerad så ingen lutinus, ägglossningsspruta osv. Vi hade 4 blastisar i frysen men dom behövde bara tina 1 så våra första klarade upptining :)
    Jag väntar på insättning av en blasto om ca 2 veckor.. 
    Enda som fanns kvar efter 2 IVF försök (varav ett misslyckad totalt). 
    BLir spännande, och är hypernervös att det inte klarar upptining... 
  • CazaAzur
    Nube skrev 2017-08-28 21:31:16 följande:
    Bra att ni har ett i frysen iaf! Jag fick börja om nu hela grejen då vi fick inget till frysen. Hoppas att det går lite bättre denna gång men pga mitt låga amh värde kommer jag nog troligen inte få ut så många ägg. Vet du när det blir äl för dig och insättning? Håller tummarna, och ska uppdatera listan sedan :)
    Jag vet hur det känns när man gått igenom hela helvetet, tom börjat med Lutinus och sedan inga ägg överlever.. usch. Jag har rätt så låga AMH värden pga mitt ålder, är supergammal :) men andra IVF fick 10 ägg varav efter ICSI 6 befruktade varav endast 2 överlevde. Den andra sattes in men tog inte och nu är all press på det ena som är fryst. Är superhypernervös att embyot inte klarar upptiningen. Skulle vara så typiskt.... Har läst dock att embryon som man väljer att frysa upp, är oftast så pass bra att överlever upptiningnen. Hoppas hoppas.. 
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-08-29 10:21:18 följande:
    Ja ägglossning har jag just nu. Sen beror de väl på hur många dagar embryot är i frysen oså. Så räknar dom ut det utifrån det :)

Embryot och min cykel måste vara i fas med varandra:)
    Guuuud va spännnade, det blir nu på söndag?

Vet du när upptinar man embryon, dvs får man veta några dagar innan om den inte klarar eller blir det samma dag (förkrossande)? 

Jag är helt hypernervös med upptiningen. Har fått för mig att jag ligger bland 10% som inte klarar. 
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-09-02 23:12:22 följande:
    Jag hoppas det! För den här förskyldningen blir då inte bättre iallafall! :( hoppas va lite piggare imorgon när jag vaknar.

Jag har 5 st i frysen.. 4st 5dagars och 1st 6 dagars. Imorgon får jag ett 5dagsra tillbaka om allt går som det ska fram tills dess:)
    stort lyckat till för imorgon!! Drömmer hoppas allt går bra! 
    imorgon får jag veta när ÅF blir för mig... 
    sitter och väntar på ÄL nu.. 
    KRAM
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-09-03 12:58:26 följande:

Jag är ruvare till en perfekt 5dagars <3 testdag 16/9

Grattis!! Spännande! Lycka till! 
  • CazaAzur
    Ackja skrev 2017-10-03 11:32:00 följande:

Hej,
    Jag satte in en blastocyst i lördags och har testdag om en vecka.
    Detta IVF nr 2 för mig, första slutade i MF i v.6-7.
    Jag har ett barn sedan innan med hjälp av pergotime och en bonus.
    Jag gör min IVF på ferilitetscentrum i Göteborg

Hej,

Lycka till! Det blir frysförsök nr 2 för mig nästa vecka (blasto oxå). Förra månan fick vi avbryta behandlingen (ostimulerad cykel). Så himla rädd att embryot inte överlever upptiningen :/  
  • CazaAzur

Hej,

Hej,

Lycka till! Det blir frysförsök nr 2 för mig nästa vecka (blasto oxå). Förra månan fick vi avbryta behandlingen (ostimulerad cykel). Så himla rädd att embryot inte överlever upptiningen :/  
  • CazaAzur
    Jag vill börja med lyckönskningar till alla som plussat! Plus

Själv har jag fått tillbaka en blasto FET i stimulerad cykel och är på rd 5 nu.
    Jag har mått bra men igår natt (och natten innan) vaknade jag pga kraftig mensvärk som slutade med diarré..  (sorry for too much information) som slutade med att jag nästan kräktes. 
    Båda gången har det varat ca 20 min och gått över. 

Egentligen är det 4 dagar till mens, så borde inte vara mensvärk. Tar inte heller Lutinus utan fick Ovitrell sprutan samma dag som insättningen. 

Jag förstår inte vad det är, är det positivt eller stöter kroppen bort embryot...
    Har ni haft några sådana symptom?
  • CazaAzur
    Emsoff skrev 2017-10-15 11:46:50 följande:
    Omöjligt att säga... men jag tror att det är positivt! Man måste våga tro! Positiva tankar tills man behöver tänka annat!
    Tack Emsoff, du har rätt, man ska bara tänka positivt... 
    Men med så kraftiga krampar känns det att livmodern inte direkt är ett lugnt ställe för embryot växa i... 
    Vad är status för dig?
  • CazaAzur
    Emsoff skrev 2017-10-15 15:27:12 följande:
    Tänk när de som blir överstimulerade och har fullt med vätska i buken... och ändå så mår den lilla bra. Jag tror att de är så mjukt inbäddade att de klarar mycket där inne.
    tack det är ju helt sant :) i för sig har den här rackaren dessutom överlevt frysen så ska man vara extra tålig.
    guuud va man håller på att bli galen under de här två veckorna... 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017