• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nemi76 skrev 2017-08-11 20:52:30 följande:

Så kom mensen och det är dags att börja. På måndag ska jag ta första sprutan var och hämtade ut nästan allt idag, Ovitrelllen fanns inte inne så den får jag hämta imorgon på ett annat apotek. Som vanligt när mensen kommer vill jag bara lägga mig och gråta. Vet att det känns lättare imorgon men första dagen är lika jobbig, hur många ggr man än är med om den

Förstår hur du känner! Även om man är inställd på att mensen kommer vill man inte se av den! Lycka till med sprutorna! Jag tyckte det gick jättebra att ta dem, bara att ett djupt andetag och sticka! Kändes inte mycket alls!  Lycka till!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-08-20 13:19:48 följande:

Tack men tyvärr gick de inte så bra för oss. Eftersom vi kör korta protokollet så vill de hålla de kort och eftersom jag är inne på sprutdag 13 och dålig med storlek på alla mina ägg valde vi att avbryta behandlingen. Sjukt tråkigt men helt klart de bästa att göra för mig.

Jag hoppas verkligen att de går så mycket bättre för dig imorgon på ditt UL!!

Vad tråkigt att höra! Vad precis samma sak för mig med nu i början av augusti, var bara en äggblåsa som mogna till, resten var för små så fick avbryta. Har fått min mens nu igen så nu möte jag vänta tills nästa kommer! Segt... ska ringa imorgon och höra hur de tänker! Jag tog amh värde( äggreservsprov) när jag gjorde min utredning! Om du har pco ligger du säkert ganska högt vilket är bra vid ivf!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-08-20 20:52:53 följande:

Åh tack för svar!! Har verkligen noll koll på amh värde men nu blev de lite klarare där :)

Vad tråkigt att de blev så för dig också. Känslan när de säger att de tycker att man borde avbryta är ju inte rolig men de kan ju bäst och vet vad de pratar om :) men nu är du närmre ett nytt försök :) har du regelbunden mens?

Ja jag var inte alls förbered på det. Var mer rädd för överstimulering än att det inte skulle bli något alls... jag har regelbunden mens, ca 32 dagars cykel. Men har antagligen ingen egen äl trots regelbunden mens. Ja nu laddar jag för nästa försök. Vet ännu inte om de blir långa eller korta protokollet... ska ringa imorgon efter jag tagit gravtest (de ville ha det trots mens...)
  • hanna8911
    ATD skrev 2017-08-22 00:30:12 följande:

Hej!

Vi har precis satt igång med våran resa.Jag är på sprutdag 12 och idag var jag hos på ulj men mina ägg har inte växt något.

Vi kommer ta ett par dagar till men sen kanske de måste avbryta om de inte växer något mer.

Vad kan det bero på egentligen?Jag har Pco och de säger att jag har fina äggstockar och äggreserv men äggen växer inte bara.Känner mig ängslig, orolig och nervös över att det ska vara något fel på mig.

Hej! Var precis samma sak för mig nu i juli när jag skulle göra mitt första ivf-försök. Bara ett som växte! Hoppas de börjar växa för dig annars är det bara att ta nya tag'
  • hanna8911
    Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

- Sprayar: 

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket 

- Sprutar: 

* soofa, Gonal F, första försöket 

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08 

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9 

- Gravid
  • hanna8911
    Tiinuli skrev 2017-08-30 18:31:40 följande:

Mm, jag har 1000kr kvar till högkostnadsskydd men det står också ett datum där när jag går in på mina sidor, 30/8 2017 så undrar om det kommer börja på 0kr i morgon även om handlar menopur i dag? Har inte fått allt på recept än så det kommer komma mer som jag måste köpa in. Om dem resterande kostar över 2000kr så då kommer jag betala 3000kr sammanlagd om handlar menopur idag och resten senare? Vart svårt att förklara :s så vet inte om nån förstår hur jag tänker nu Hahah

Jag tror jag förstår vad du menar! Det är ju bättre för dig då att hämta ut allt efter 30/8 då du börjar om på nu kula och "endast" betalde 2200kr!
  • hanna8911

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Lexiefer, bemfola

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9

*Anki7, menopur sedan 6/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

- Ruvar:

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• hanna8911
    Tiinuli skrev 2017-09-11 15:30:41 följande:

Hej allihop!

Nu har vi varit på mötet och ska börja med menopur 225 på onsdag, sen UL 18/9 och ÄP v.39 sjuuukt taggad!

Tänker start dosen, är den inte ganska hög som start dos? Hade 2,7 värde på äggreserv och vi har manlig faktor, om det spelar någon roll.

Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med

150 ie från början! Tror 225 blir kalas!
  • hanna8911
    Anki7 skrev 2017-09-11 16:55:16 följande:

Jag har nästan exakt lika. Jag har PCOS och ett Amh på 12 så första försöket fick jag 112,5 IE Menopur. Jag fick ju tyvärr problem med en cysta men senaste läkaren jag träffade tyckte att det inte hänt mycket även om man bortsåg från cystan så hon höjde dosen till detta försöket. Så nu tar jag 150 IE, 6:e dagen idag ???? Äntligen dags för vul imorgon, så spänd på att se om det fungerat bättre den här gången! Hoppas så att kroppen svarar på hormonerna som den ska och att inte cystan växt igen... Mensen borde varit över i fredags men i lördags och idag kom det nytt färskt blod så hoppas att det inte är något problem efter punkteringen förra veckan.

Hoppas hopppas det hänt mer denna gång!! Och att cystan inte vuxit något mer! Tänker att det kanske inte är konstigt om mensen är lite konstigt då man trycker i sig hormoner! Jag har fått köra det långa protokollet istället och hoppas på sprutstart i slutet av sept!
  • hanna8911
    Tiinuli skrev 2017-09-11 23:04:45 följande:

Ja verkligen! Så som man har väntat så äntligen. Känner mig jätte positiv än så länge och tänker faktiskt tillåta mig känna så fast vet att mycket ska till att blir gravid på första försöket...

Aa det kan va så högt? Har inte så mycket koll på alla värden så. Tror läkaren sa bara att det skulle ligga på 1-3? Blev misstänksam nu jag kanske missförstådd.

Men så vad högre värde desto lägre dos?

Det tycker jag att du verkligen ska göra! Ja och 8 är nog inte jätte högt, finns många med över 10! Det är vid pco som amh-värdet brukar ligga lite högre! Vet inte om det är så de tänker men i grunden ja! Då det finns en stor risk för överstimulrering om amhvärdet är lite högre kanske?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017