• IdaS85

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.

Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????

• IdaS85

Ja precis, går ju lättare att fokusera på annat på jobbet än hemma :)

Då får vi hoppas att andra försöket är er vinstlott! Kul med någon som har testdag runt sin egen.

• IdaS85

Vet inte hur man svarar på enskilda inlägg så.. :)

Nube, Söndag; tack så mycket! :)

Soofa: tack! Åå spännande, då håller vi tummarna på lördag då! :) har inte köpt test än, vågar inte ha de hemma, litar inte på min egen självdisciplin i detta läget ;) haha

• IdaS85
    soofa skrev 2017-08-31 22:25:34 följande:

Du klickar på inlägget och sen "citera". :) Haha, kanske det smartaste - att inte ens ha dem hemma. Jag har två gamla tester hemma, tror dessutom vi kommer få med ett test från kliniken i samband med återinförandet. Har dock inte varit någon som har testat "i onödan" innan så tror jag kan hålla mig även den här gången. :)

Tack för hjälpen! :) går ni till privatklinik? Vi är på rmc i lkpg, och vi fick inget test. Får nog köpa snart, dock lite rädd att jag inte kan hålla mig ;)
  • IdaS85
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Stort grattis! Hoppas hoppas hoppas liten håller sig fast ordentligt där inne :)
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-01 07:28:26 följande:

Vi går på Fertilitetscentrum i Göteborg, en privat klinik som har avtal med vårt landsting. Ja, har man det hemma blir det nog svårt att hålla sig till precis den dagen. ;)

Man har sån tur och känner sån tacksamhet att man bor i sverige och får den här hjälpen utan att behöva belåna sig upp över öronen :) köpte tester idag, får se hur länge man kan hålla sig haha
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-08-31 21:09:55 följande:
    Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)
    Lycka till idag! Glad
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Men nej! Usch, lider med er. Får hålla tummarna för att grynen delar sig till toppkvalitet och att ni kan frysa dom. Hoppet är det sista som överger än, vilket vi alla här vet <3
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-03 11:36:05 följande:

Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3

Bamse stort grattis!!! <3
  • IdaS85
    Titikaka skrev 2017-09-03 14:04:21 följande:

Samma här, söndag tycker jag :)

Förresten, tjejer, ganska bra kalkylator:

www.ivf.ca/duedate.php välj ÄP datum och få info om allt möjligt :)

Det gäller bara FET va? Annars blev jag "gravid" innan embryot va på plats :) någon som vet en länk som funkar om man inte gjort FET?
  • IdaS85
    Titikaka skrev 2017-09-03 20:52:52 följande:
    Vad menar du? Graviditeten räknas ju från första mens dag iaf, så kvinna är "gravid" innan hon får embryot :) Den kalkylatorn räknar IVF och FET, man måste välja äggplockningsdatum eller så kallad ägglossning dag, 36 timmar efter HCG spruta.

Du kan kolla den med: www.yourduedate.com som *hösten84* tipsade :)
    tänkte mest på att gör man FET så är ju embryot 5-6dagar när det sätts in, medan mitt sattes in första dagen :) förstår du hur jag menar? Skrattande
  • IdaS85
    Titikaka skrev 2017-09-04 21:29:13 följande:

Har du endags embryo? Förstår inte riktigt vad menar du genom "sattes in första dagen".

Hur som helst, embryo's ålder räknas efter äggplock. Så du kan räkna datum med det. Till exempel om du fick 3 dagars embryo i dag, då väljer du fredag, den 1a september osv :)

tack! De va så jag menade :)
  • IdaS85
    Carolayna skrev 2017-09-05 21:15:37 följande:

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

Förstår precis! Fick lite bruna flytningar igår och det har fortsatt idag. Läst om det och det är rätt vanligt även om man är gravid och även blödning. Men man blir ju helt knäckt och orolig ändå! Men läkaren sa till oss att jag ska fortsätta med lutinus till testdagen även om man får nån blödning för man kan få det även om det tagit sig. Så bara hoppas, vänta och sysselsätta sig så mycket man bara kan för att inte tänka på det. Jag har inte TD fören 13/9 så känns spm en evighet av oro! Hoppas verkligen din blödning avtar och att du får ett klart och fint plus på din TD <3
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-05 22:20:54 följande:

Okej, vad skönt att du börjar må bättre och att det har gått bra att jobba.

Jag har fått samma information som dig, även om jag inte gjort något återinförande än - att embryot ligger väl skyddat där inne och att man ska kunna leva på som vanligt.

Till mig sa dom bara att jag inte skulle springa eller rida (för skumpandet antar jag) Utan istället promenera. För mig spelar de ingen roll för jag tränar inte i vanliga fall :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017