• Frökenfräken33

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Jag hoppar också in här.

Vi har försökt bli gravida i ca 4 år varav 2 år på naturlig väg. Vi sökte sedan hjälp och de kunde konstateras att jag hade pcos. Vi har sedan dess genomgått ca 8 hormonbehandlingar med gonal-f och ovitrelle, dock utan något plus på stickan. I maj detta året fick vi komma på första besöket inför ivf och nu i augusti började jag mitt första försök (korta protokollet). Idag var det dags för äggplock och det blev 5 ägg. Vet inte om det är bra eller om jag ska vara besviken? På torsdag är det tillbakasättning om allting går som det ska.

Ska bli roligt att följa er. Håller mina tummar och tår för er alla.

• Frökenfräken33
    Nube skrev 2017-08-30 07:31:08 följande:
    Välkommen! Jag tycker 5 låter bra men jag fick bara ut två så 5 för mig låter mycket haha. Lycka till imorgon!
    Tack :)

Ja det är ju så olika de där men eftersom jag har pcos så hade jag räknat med fler.. man blir ju så orolig att inget av äggen ska bli befruktade
  • Frökenfräken33
    Tiinuli skrev 2017-08-30 17:46:08 följande:

Hej

Någon som vet vad kommer mediciner att kosta för kort metod? Har fått menopur och dem 2 sprutor går på 7000kr men resterande? Någon som vet?

Du betalar ju max 2200kr sedan träder högkostnadsskyddet in och du behöver inte betala någonting under cirka ett år.
  • Frökenfräken33

Precis hemkommen ifrån återföringen. 4 av 5 ägg blev befruktande så det känns såååå bra!! Alla var av bra kvalité så hoppas att det blir nått ägg till frysen.

Testdagen blir den 17/9. Egentligen 16/9 men jobbar den morgonen och vill testa tillsammans med sambon

• Frökenfräken33
    soofa skrev 2017-08-31 21:07:23 följande:
    Åh, vad kul! Hur många dagar efter ägguttaget var det?
    Det var 2 dagar efter uttaget :)
  • Frökenfräken33
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Å grattis så roligt ????
  • Frökenfräken33
    hösten84 skrev 2017-09-02 23:30:52 följande:

Hoppar in här,

Ruvar också, beräknad testdag 17/9. Ser att det är några andra med liknande testdag, hoppas vi kan följas. Just nu känns allt overkligt.

Vi har samma testdag. Just nu känns det som en evighet bort. Lycka till!!
  • Frökenfräken33
    martina79 skrev 2017-09-03 22:05:04 följande:

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

Vi hade gjort alla undersökningar innan starten på ivfen då vi redan genomgått olika hormonbehandlingar osv. Så när vi kom på första besöket i maj så var allt sånt redan klart. Det vi gjorde då var att gå igenom hur hela proceduren med ivf kan gå till. Vi fick påbörja vårt första försök på en gång om vi ville det men hade lite otur och min mens hade precis varit och nästa mensen kom när det var semesterstängt så första försöket påbörjade vi nu i augusti.
  • Frökenfräken33
    Pigall skrev 2017-09-07 15:41:37 följande:

Hoppar in i den här tråden. Håller på med vårt första försök. Svarade jättebra på behandlingen( kort protokoll ) och fick ut 17 st ägg varav 13 var mogna. 5 lyckades bli befruktade med icsi. Ett fick jag tillbaka i måndags (3-dagars). Tyvärr fick vi idag veta att inget av de som odlades vidare kunde frysas. Helt förtvivlad nu och känner att chansen för att det jag fick tillbaka ska överleva är minimal då 16 andra redan misslyckats:( är på RD 3.

Hej. Jag är på rd 7 och fick brev idag om att inget av mina 4 befruktade ägg kunde frysas så förstår dig. Känns som allt hopp bara försvann sådär. Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer gå vägen för oss ändå
  • Frökenfräken33

Så kom det en liten blödning.. en dag innan bim. Är på rd11 idag. Gjorde ett gravtest och det visade tvärnegativt..

Fyfan hur det känns nu. Nu känns det hopplöst. Tänker på att nu har jag bara 2 försök kvar... usch det här är inte roligt

• Frökenfräken33
    Titikaka skrev 2017-09-11 11:36:53 följande:
    Nej :( var inte hopplöst. Hur många år försöker ni?
    Vi har försökt i ungefär 4 år. 2 år själva och för 2 år sedan sökte vi hjälp.
  • Frökenfräken33
    Titikaka skrev 2017-09-11 14:02:28 följande:
    Ja vi har försökt ungefär samma tid, det är skitjobbigt. Börjar göra mycket ont. Jag håller tummarna för er..
    Detsamma till er <3
  • Frökenfräken33
    hösten84 skrev 2017-09-11 19:46:40 följande:

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.
    Håller tummar och tår!

Tack för peppen!! Nej jag skulle inte heller ha testat om det inte vore för blödningen. Den har fortsatt under dagen. Dock väldigt ljusrosa och lite men mensen ska komma imorgon så jag är tyvärr väldigt säker på att det blir rikligare imorgon.

Ringer man kliniken samma dag som mensen kommer? Man får väl ändå inte börja på direkten utan måste väl vänta en cykel?

Det känns som det ända man gör är väntar. Många tycker att har man väntat 4 år så gör väl en månad ingenting. Men man väntar ju hela tiden. Det blir ju inte bara en månad utan det byggs ju på hela tiden.. usch vad jag känner mig bitter men man önskar att man kunde få ha turen med sig någon gång.
  • Frökenfräken33
    Nube skrev 2017-09-12 15:08:31 följande:
    Hur har det gått för dig idag? Hoppas ingen mer blödning!
    Jo tyvärr rikligare idag så det var mensen som kom :(
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017