• Carolayna

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej! Vi var till Falun och satte in en 5 dagar gammal blastocyst igår. Allt gick bra upptiningen och insättningen kändes ingenting. Nu har jag börjat ta Lutinus för slemhinnorna, hade jätte ont i magen idag men jag tog mig på jobbet ändå. Har typ som mensvärk nu så det känns som jag är gravid. Verkar vara biverkningar på medicinen. Nu hoppas jag att allt går bra!

• Carolayna
    Nube skrev 2017-08-29 12:11:59 följande:

Välkommen och lycka till med ruvningen! :) när ska du testa?

Jag ska testa 9 september.
  • Carolayna

Jag följer gärna. Har precis gjort ett försök efter att ha fått 1 barn så nu betalar vi för detta. Ska ta gravtest 9 sept. Jag hoppas att det går bra, bi vill inte lägga ut mer pengar. ????

Hoppas det går bra för er.

• Carolayna
    ijo skrev 2017-08-29 08:35:55 följande:

Jag har gjort fet med blastocyst i naturlig cykel. Är på ruvardag 13 idag :) Min cykel kan variera och den här månaden hade jag lång cykel så fick inte ÄL förrän dag 22. Satte in 6 dagar efter det. Men gör ju som sagt ostimulerad så ingen lutinus, ägglossningsspruta osv. Vi hade 4 blastisar i frysen men dom behövde bara tina 1 så våra första klarade upptining :)

Jag hade ägglossning måndag 21 aug dag 14 och satte in det söndag 27 aug. Vi var i väg och satte in en blastocyst (5 dagar odlat). Det klarade upptiningen och de hade vuxit mycket så "bubblan" hade spräckta. Satte in det efter normala menscykeln. 9 sept tar jag gravtestet. Nervöst. Jag får ta lutinus.
  • Carolayna

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

• Carolayna
    Carolayna skrev 2017-09-05 21:15:37 följande:

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

Jag har haft ont i äggstockarna idag och mått lite illa, mått dåligt och känt mig konstig.
  • Carolayna
    ijo skrev 2017-09-05 21:38:26 följande:

Hoppas att det inte är någon fara <3 Det är ju ändå en del som blöder även fast dom är gravida. Håller tummarna! Får man fråga varför ni bestämt er för bara ett försök?

Vi har tyvärr inte råd med fler försök och vi har ju trots allt ett barn.
  • Carolayna
    Nube skrev 2017-09-17 00:05:07 följande:

Vet inte om behandlingatiden då jag aldrigt använt nåt annat, men jag tror inte det blir så mycker längre. Du tar först elonva och sedan ingenting för en vecka och då börjar du med menopuren. Elonva verkar för 7 dagar så då behöver man inget annat under tiden.

Hej! Det hände samma sak för mig för 13 dagar sen, blödning samma dag som mensen skulle komma så det fäste väl inte. Jag blev lite ledsen men vi har ju iaf fått ett barn som jag är så glad för. Hon fyller 4 år snart därför känns det inte lika jobbigt för mig som vårat allra första försök som vi misslyckades med. Men är lite desperat ändå och vill ha barn. Tagit ägglossningsstickor nu och idag har jag ägglossning så vi har haft sex och efter det satte jag desperat in en tampong som kanske kan hålla kvar spermierna, hmm man undrar om detta kan funka? Lycka till!
  • Carolayna

Bag skrev nog aldrig att det misslyckades för mig. Jag fick mens, det fäste tydligen inte även fast det var så fint blastocyst. Är faktiskt inte så jätte ledsen, är så glad att vi har fått ett barn iaf. Nu försöker vi på vanlig väg, fick ägglossning idag och efter sex satte bag in en tampong. Man blir desperat, kan detta verkligen funka? Vi provar själv till vi får svar om vi får ett försök till gratis. De bröt mot tystnadsplikten när vi precis hade börjat IVF så nu trycker vi på det annars blir det en polisanmälan. Så lätt ska de inte komma undan.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017