• martina79

Jag och min sambo ska påbörja resan med ivf nu i oktober efter 2 utomkvedes, en förstörd vägledare och en trasig kvar. Fick även diagnos endometrios förr hösten. Jag hoppaa o längtar så men är så rädd samtidigt.

• martina79

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

• martina79

Ja jag vet ej alls hur det går till. Men jag antar att vår utredning ej bör ta ngn längre tid då vi vet vad problemet är. Jag har bara en trasig äggledare kvar då den andra sprängdes i ett utomkvedes. Har alltså varit gravid 2 ggr och fått utomkvedes båda ggr. Har även endometrios. Så vi har fått tid för första besök hos gyn 18e oktober för undersökning. Mer vet jag ej? Jag tänker kam det ta 1 år då innan man får komma på första ivf-försök?????????

• martina79
    soofa skrev 2017-09-03 22:37:31 följande:

Nej, som du säger så har du ju varit gravid innan och de vet vad problemet är. Så det lär inte dröja ett år.

Oki...man börjar ju bli ganska otålig och gammal????????????
  • martina79

Tack för alla svar! Jag ska gå privat men de är landstingsanslutna. Det blir Linköping för mig. Är det några här som bor i Kalmartrakten som ska göra IVF i höst?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017