• galadriel80

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej alla! Vad glad jag blev när jag hittade denna sidan. Jag gjorde mitt första ÄP iförgår och har preltid för återförande på måndag 18/9 om allt går bra med odlingen.. de har inte hört av sig om varken eller.

Jag är lite svullen i magen men det gör inte jätte ont. Vet inte hur det ska kännas när det inte är någon fara men antar att det gör väldigt ont om något skulle vara fel?!

Kram på er!

• galadriel80

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

• galadriel80
    Mira6 skrev 2017-09-16 07:52:35 följande:

Det ska inte vara några problem. Jag har varit på återföring själv en gång då han inte kunde få ledigt och det gick jätte bra ????????

Tack så mycket för svar ????
  • galadriel80
    BinniBoo skrev 2017-09-16 06:02:15 följande:

Jag har glömt att fråga när själva insättningen kommer att ske och kommer inte ihåg hur det var när sonen blev till.. nu ska vi ju sätta in ett fryst embryo vilket vi inte gjort tidigare heller. Efter hur många dagar brukar återinförandet vara från man har fått utslag på ägglossningstestet?

Från ägglossning till återförande är det för mig 5 dagar, men det kan variera mellan 2-6 dagar, vet inte vad som avgör den tiden dock. Och vet ej hur det är när det kommer från frysen.

Lycka till!!! Kram
  • galadriel80
    Titikaka skrev 2017-09-16 09:25:30 följande:

Jag var ensam. Det är helt okej. Manen behövs inte där egentligen :))) och det är jättekort och smärtfri procedur.

Tack så mycket! <3
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-18 18:55:00 följande:

Hur gick det idag? Är du också ruvare nu? :)

Hej fina du som frågar! Japp nu är jag oxå ruvare :) Var 8 av äggen som blivit befruktade så det se lovande ut för frys också.

Kram kram
  • galadriel80
    galadriel80 skrev 2017-09-18 22:00:54 följande:

Hej fina du som frågar! Japp nu är jag oxå ruvare :) Var 8 av äggen som blivit befruktade så det se lovande ut för frys också.

Kram kram

Hur mår du? Jag känner mig illamående, men det kan ju också vara all anspänning.
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-18 18:55:00 följande:

Hur gick det idag? Är du också ruvare nu? :)

Hur mår du? Jag känner mig illamående, men det kan ju också vara all anspänning.
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-19 09:10:21 följande:

Perfekt! Vilket fint resultat :)

Jag mår bra, ruvardag 4 idag så för tidigt att känna nåt.. ändå analyserar man allt ;)

Håller tummarna för oss alla!

Jag har mått så illa hela natten, som en brännande känsla i hela magen. Förmodligen biverkning av lutinuset. Ja herregud, man analyserar allt, så att man till slut skrattar åt sig själv. Nu är det ju bara att leva som vanligt och göra det man tycker är roligt så ser vi fram emot våra TD dagar nu. Min är den 29/9, glömde skriva det.

Ha en fin dag :)
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-19 09:10:21 följande:

Perfekt! Vilket fint resultat :)

Jag mår bra, ruvardag 4 idag så för tidigt att känna nåt.. ändå analyserar man allt ;)

Håller tummarna för oss alla!

Jag har mått så illa hela natten, som en brännande känsla i hela magen. Förmodligen biverkning av lutinuset. Ja herregud, man analyserar allt, så att man till slut skrattar åt sig själv. Nu är det ju bara att leva som vanligt och göra det man tycker är roligt så ser vi fram emot våra TD dagar nu. Min är den 29/9, glömde skriva det.

Ha en fin dag :)
    Söndag skrev 2017-09-19 03:53:52 följande:

Kul grattis :)

Tack så mycket :) :)
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-19 22:51:06 följande:

Jag har också haft en brännande känsla i magen, mdn inte hela tiden utan den kommer och går. Ibland tänker jag att det kommer gå bra men sedan blir jag realistisk och förlorar hopper. Svårt! Ruvar du en blasto eller en tre dagars embryo?

God natt!

Jag ruvar en blasto, tror jag hihi, är det 5 dagars? För det var så många dagar den odlades innan återförandet.

Vad ruvar du?

Idag fick jag tillbaka att de inte kunde frysa något av de övriga 7 befruktade äggen som de odlat vidare på. Vet du vad det beror på?

Håller tummarna för oss, dryg vecka kvar nu till vi kan testa :)
  • galadriel80
    Tiinuli skrev 2017-09-20 08:58:08 följande:

Hej kära med systrar :)

Vill bara ventilera lite tankar med er...

Hur upplever ni och känner under ivf väntan? För mig känns det som att det är hela tiden nånting man väntar på och har svårt att leva i nuet. Först väntade man på utredning sen godkännande och behandlings start, sen mens som ska starta , äggplock blir väll nästa och insättning, ruvningen många säger att är den tyngsta biten, stämmer det? Och sen, som jag än så länge tycker för mig värsta tiden dem 12 första veckorna :( det är ju typ 3 månader!

Och tänk om det inte går med första behandling så vist måste man vänta en mens i mellan innan fet?

Sorry om drar ner stämningen men tycker att har varit ganska positiv och inte orolig men nu från ingenstans så kommer allt detta upp

:(

Kram på alla , vi är starka!

Jag försöker ta en dag i taget! Finns inte mycket jag kan påverka. Jag försöker se detta första försök som vilken cykel som helst, hur många gånger han man inte gått å väntat innan på om mensen kommer eller inte och så kommer den och så börjat man om på en njöt månad. Så jag försöker se denna ruvar tiden så som jag alltid ser på min cykel, för det finns inget annat jag kan göra. Jag umgås med vänner, familj, och gör allt jag brukar höra ( förutom dricka alkohol då haha) Man kan bara hoppas på det bästa och blir det inget får man på det igen.

Kram till alla tappra kvinnor!!!
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-20 18:23:02 följande:

Ja, blasto är en 5 dagars :) Vad tråkigt att de andra inte gick att frysa, beror nog på att de inte utvecklats normalt eller att de inte såg tillräckligt fina ut för frysen. Jag har inga i frysen heller så vi får göra om allting om detta misslyckas.

Jag ruvar en 3 dagars.

Känner du nåt?

Jag mådde illa första natten och dagen efter ef, nu känner jagvingenting. Vill nästan må illa igen så man känner något. Känner du något?
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Åå! Håller tummarna för dig att det går bra och att plusset består!!! <3 Ja herregud vilken resa detta är!

Jag fick ett + i dag och är så himla tacksam för det! Har aldrig blivit gravid i hela mitt 37 åriga liv så jag trodde inte det gick men det gjorde det. Så hur det än går nu så är vi så lättade och lyckliga. Jag hade blivit väldigt förvånad om det inte varit + idag då jag känt ett tryck i magen i veckan som jag aldrig känt, nästan som träningsverk trots att jag inte tränat något alls efter äggplocket. Och så började jag nästan gråta igår för att det fastnat en sten i skon som irriterade, haha sjuka humörsvängningar som jag aldrig haft innan, tendens till, men inte så här starka. Och så ömmar brösten, men det gör de alltid veckan innan mens, känns dock som de ömmar mer än vanligt men det kan ju vara en känsla också.

Lycka till nu nube! Ska du testa igen på måndag kanske? Kram
  • galadriel80
    Elise39 skrev 2017-10-02 09:13:09 följande:

Nu har jag ringt kliniken och ska på VUL 25/10. Trodde man skulle ta Litunus några veckor till men barnmorskan sa att jag kunde sluta. Hur har ni andra gjort?

Spännande! Jag ska på VUL 19/10. Jag tar fortfarande lutinus. Hade 6 dagar kvar i fredags när jag pratade med kliniken o meddelade mitt plus, hon sa att jag skulle ta de 6 dagarna också. Så min sista dag med lutinus blir nu på onsdag.

Men det är säkert individuellt.

Lycka till nu!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017