Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hoppar in här. Har testdag på torsdag. Är så nervös att det ska vara negativt eller sluta med missfall.. Kan varken slappna av eller glädjas eller nåt. Tusen miljoner tankar och våndor om vart annat...
Hoppar in här. Har testdag på torsdag. Är så nervös att det ska vara negativt eller sluta med missfall.. Kan varken slappna av eller glädjas eller nåt. Tusen miljoner tankar och våndor om vart annat...
{Tesora skrev 2017-10-02 16:44:28 följande:Ni som har gjort äggplock, hur mådde ni efter? behöver man vara inne hela dagen eller mår man bättre efter några timmar? kan man typ sitta på en middag?}
När det var risk att jag var/blev överstimulerad vill de att jag skulle vara hemma & vila, helt "soffbunden" dagen för äp och ytterligare två dagar till. Nu senast var jag hemma äp + en dag till. Läkaren tyckte det räckte med att jag tog det lugnt dagen för äp medan barnmorskan tyckte jag skulle vara hemma minst(!) en dag till från jobbet.
Jag var & hämtade ut vår bil (som vi köpte ngn vecka innan) dagen efter äp i våras, då hade jag risk för överstimulering, den gången var det tufft att åka till bilfirma & sitta där länge. Nu sist var jag inte överstim. och allt kändes hur lugnt som helst.
Hej alla! Vad många ruvare det är nu! Kul!! Här har jag varit på vul idag på 6:e sprutdagen, var ca 10 st små 5-7 mm så känns lite som en besvikelse. RMC ska tinga imorgon så jag antar att de kommer höja dosen. Är det någon som varit med om samma sak? Och kanske fått spruta längre för att det ska växa?
Hur är det med er här inne. Är det någon mer som har flera "olyckliga" behandlingar bakom sig? Har ni fått någon extra hjälp, alltså fler mediciner eller alternativa behandlingar som kanske inte finns vetenskapligt bevis att det funkar, men som ändå oftast gör det.
När vi gjorde IVF i London 2013 fick jag en s.k. "scratch" av livmoderns väggar några dagar före återföringen av äggen. Läkaren sa att det var fler som blev gravida med en sådan än som inte blev det, trots att det inte fanns vetenskap som backade upp behandlingen. Här på kliniken vi går på nu i Göteborg gör de inte detta. Punkt slut.
Jag har en bekant som gjort flertalet behandlingar i en mindre stad i mittersta Sverige och hennes läkare har gett henne alla möjliga varianter för att hjälpa ägget att fastna.
Men som sagt, kliniken jag går på nu, där verkar de inte bry sig alls om alternativa lösningar, vilket känns tråkigt när behandling efter behandling misslyckas för oss.. :(
Hej!
I vilken vecka fick ni tid för VUL?
Jag hade ÄP 11 september och VUL 25 oktober. Känns så sent...
Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.
Jag hoppar in i tråden då jag försöker få ett syskon genom ivf. Fick dock mens och minus i söndags. Fick inga ägg till frysen så måste börja om från början i november????
Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.
Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?
Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?