• stfr83

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hoppar in här ???? har följt er i tråden ett tag nu. Väntar på att min mens ska komma så jag kan börja med Letrozol inför fet nr 2.

Gjorde ett ostimulerat fet i maj som inte gick vägen så nu hoppas vi verkligen att det tar sig denna gången då vi bestämt att det blir sista gången.

• stfr83
    Söndag skrev 2017-09-24 16:40:49 följande:

Välkommen och lycka till!!

Vi är lite i samma läge sista försöket sen ger vi upp :(

Tack o stort lycka till själv!!

Jag gjorde ivf 2013 o fick en dotter som nu är 4år. Fick 3ägg till frysen. Det tär mycket o det kostar en massa pengar så nu är det sista gången. Vill att dom ska tina upp de två äggen vi har kvar o ta det bästa. Sen är det bara att hålla tummarna, hade varit så himla roligt med ett syskon. Annars får vi bara acceptera att det inte går, vi är så tacksamma att vi fått en liten tjej ? Tänker ofta på dom som inte får några barn alls. Du har oxå ett barn redan?
  • stfr83
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.
  • stfr83
    Söndag skrev 2017-09-25 06:00:51 följande:

Precis vi har en 1,5 åring!

Hade en kvar i frysen som vi återförde när han var 9 månader ungefär, gjorde sedan en hel ivf/ icsi med en återföring som inte tog sig och har nu gjort en hel ivf med endast ett befruktat ägg som jag nu ruvar på! Sonen kom på första försöker så var så säkra på att det skulle var "enkelt" igen men nej... vi sa innan att vi sätter gräns vid 100 000... det passerar vi snart så de är väll dags att ge upp om detta inte tagit sig!

Ja man tror ju att det ska gå lika enkelt som första gången men denna sista gången är jag mer inställd på att det inte kommer gå.

Stort lycka till, håller tummarna för att det är ett guldägg du ruvar på!! När har du testdag?
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-09-25 06:33:37 följande:

Hej! Jag går också på RMC Linköping fast alla andra kontroller i Jönköping.

Vart är du i din process? Jag är på sprutdag nummer 12 med Menopur,.

Jag inväntar min mens som är beräknad om ca 2v ska då börja med Letrozol sen blir det ett antal vul o prover tills det är dax för Ovitrelle sprutan sen blir det fet nr 2 o bara hoppas på det bästa.

Åh vad spännande, är det första gången? Jag gjorde vårt första ivf 2013 som tog sig direkt så jag har en liten tjej.
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-09-25 09:38:03 följande:

Kul med någon mer som går i Linköping! Det för vi med men går hos hemorts i jönköping!

Ja det va roligt! Verkar inte vara så många här som går i Linköping. Hur går det för er?
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-09-25 19:22:34 följande:

Nej det är nog inte det! Vi är på vårt första försök, får antagligen börja med sprutorna denna vecka om jag bara är tillräckligt nedreglerad! Hoppas hoppas! Gjorde ett försök med korta protokollet men då blev det bara en äggblåsa som mognade så nu håller vi tummarna för att detta funkar bättre på mig!

Håller tummarna för att det kommer funka bättre denna gången o att du får komma igång med sprutorna i veckan. Det är en jobbig tid, jag har oxå kört både långa o korta protokollet. Blev helt knäckt när det skulle avbrytas!!
  • stfr83

Stort grattis till plus +

Håller tummarna för er som ruvar, jag vet vilken jobbig tid det är när man väntar o analyserar ALLT o detta eviga googlande på allt..fy!

Försöker intala mig själv att denna gången ska jag inte analysera o googla en massa...får se hur det går.

• stfr83

Nu är jag på gång igen med FET nr2 . Började med Letrozol idag o hoppas att stimulerat FET kommer fungera bättre än ostimulerat. Följer er andra varje dag här i tråden. Spännande o jobbig tid för er som ruvar! Lycka till alla som håller på att kämpa!!

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017