• Freya18

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nu har jag nästan läst ikapp hela tråden (har tagit några dagar.. ) och känner att det är dags att joina er! Solig
    Lång historia kort, skulle få IVF i januari, men lyckades bli gravid precis innan. Första och enda gången jag har lyckats bli gravid. Slutade med MA i v. 10.
    Gick 9v. med HCG i kroppen efter det. Tog paus från Familjeliv innan sommaren och samlade krafterna och njöt av en lugn sommar. Vi har kämpat på och försökt på naturlig väg (gick det en gång så kan det gå igen tänkte vi!), men tiden går och ingenting händer så nu är det IVF som gäller.

Ska börja med Puregon injektioner runt 20/10.
    Äggplock i Uppsala v. 44.

• Freya18
    waldesten16 skrev 2017-10-09 06:26:53 följande:
    välkommen hit! Tråkigt med ditt missfall. Jag har också varit gravid en gång (utomkveds) innan jag påbörjade med ivf, det hände inget efter det och tiden bara rann i väg.

Går du via en privat klinik eller via landstinget?
    Via Landstinget. Nu räknar man ner dagarna tills man får starta med injektionerna!
  • Freya18
    Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Pigall

*Lyckobubblor

*LeNe14

*Zuces

*Mariana79

*Ascoria

*Freya18 - Puregon runt 20/10.

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Hanna8911, menopur från 27/9

*MollyB, gonal-f från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

*Plommonstop

*Älvan

*Tesora, äggplock 9/10

- Ruvar:

*Ackja TD 11/10

*AnnaMaria83, TD 13/10

*Tiinuli, TD 14/10

*Areeya, TD 14/10

*Emsoff, TD 20/10

*Waldesten16, TD 23/10

*Västerås

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen)

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen)

*Mm79, vul 12/10

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39, vul 25/10

*Galadriel80, vul 19/10

*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

*Jakagal

*Anki7
  • Freya18

Är det någon annan som använder eller ska använda Puregon? Det verkar som att dom flesta använder andra läkemedel.

• Freya18

Så spännande att följa er som är ingång med mediciner och ruvar! Man blir väldigt förväntansfull! :) För min del är det 5 dagar kvar till mens och sedan starta med sprutorna 2 dagar efter. Jag ser verkligen fram emot det! Egentligen önskar jag ju att mensen uteblir helt så att man på nåt magiskt sätt har lyckats bli gravid precis innan.. Man kan ju alltid hoppas.

• Freya18
    hanna8911 skrev 2017-10-14 10:58:56 följande:

Förstår att du hoppas att den inte kommer, samma önskan varje månad....lycka till med sprutorna! Kommer gå kalas! Vilken sort ska du använda?

Tack så mycket! Jag håller tummarna att biverkningarna är få och att jag slipper bli överstimulerad. Livrädd för det..

Jag ska använda Puregon. Tydligen ingen här som använde det.
  • Freya18
    hanna8911 skrev 2017-10-14 14:23:25 följande:

Det gör jag också! Skälva har jag inte upplevt biverkningarna allt för jobbiga utan det har ändå gått bra. Alla reagerar såklart olika men förhoppningsvis slipper du! Finns det någon orsak till er barnlöshet?

Vi är tydligen helt friska och inga konstigheter hittades under utredningen. Frustrerande att inte få veta varför det inte vill ta sig.. men tur att hjälp finns! Jag ville vara en ung mamma vid 20, men nu är man 32 och tiden går.
  • Freya18
    royce skrev 2017-10-14 13:54:00 följande:

Hej alla!

Så spännande att få ta del av allas resor i den här tråden! Jag hoppar också gärna in :)

Jag och min man ska genomgå vår första IVF med "sprutstart" i slutet av nästa vecka. Vi är ett av de paren där man egentligen inte hittat någon orsak till barnlöshet, vilket känns både bra och tråkigt. Det hade på ett sätt varit lättare om vi visste vad det berodde på men samtidigt så är det ju skönt att veta att inget är direkt fel. Lite tvetydig känsla det där!

Inväntar alltså mensen nu, som enligt alla mina beräkningar bör sätta igång på torsdag 19/10. Men jag blir inte förvånad om den beslutar sig för att dra ut på tiden några dagar den här gången, bara för att jag för en gångs skull längtar efter den! Haha :D

Välkommen! Vi ligger i fas med varandra. Inväntar också mensen som är beräknad till onsdag och sen sprutstart förmodligen fredag om inte mensen blir försenad. Det är ju inte konstigt att den skulle bli lite vrång nu när man väntar! ;)

Vilken injektion ska du använda?
  • Freya18
    Ellencassandra skrev 2017-10-14 20:46:11 följande:

Woho första sprutan tagen! Jäklar vad jag skakade precis innan men det gick ju superbra! Eller hoppas det iallafall! ;)

Härligt med start! :D Lycka till nu!
  • Freya18

Har känt molande värk i buken sen flera dagar och känt mig gravid på nåt sätt, så tog ett gravtest idag och det blev positivt! Bim-3 och om 5 dagar skulle jag ha startat med injektionerna! Ibland funderar man hur kroppen fungerar egentligen?! Nu hände exakt samma sak som i december förra året. Jag plussade precis innan IVF skulle starta. Min kropp vaknar till ordentligt när den vet att hjälp är på väg! Undrar vad läkaren kommer säga.. haha.

• Freya18
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 17:22:50 följande:

Men Gud grattis!!! :) vad roligt!!

Tack :) Känns overkligt.
  • Freya18
    waldesten16 skrev 2017-10-16 06:32:20 följande:

Stort grattis till dig! Måste kännas så underbart.

Tack så mycket! :) Det känns helt fantastiskt. Svårt att greppa!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017