• Areeya

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej, hoppar också in här.

Jag väntar på att sätta tillbaka embryo nu. Äggplockningen var i tisdags. Söndag är det dags om något/några av de fem befruktade äggen klarar sig till fem dagar.

Denna gång är vårt 3:e försök med ivf. Med första ET, 2-dagars odling blev jag gravid men det slutade med MA v. 10. Andra gången med FET, blastocyst blev jag också gravid men det var ofostrig graviditet. Obegripit!

Jag blev till och med spontant gravid en gång som slutade med missfall v. 10 innan vi satt igång med ivf.

Enligt vår läkare är det äggkvalite som spelar jättestor roll i vårt fall även om alla värde är bra, mycket bra för mkn ålder, 44 år nu.

Nu sitter vi här och räknar alla sekunder som går. Jag blir orolig varje gång när min telefon ringer. Hur kommer vi klara oss om det inte blir nåt kvar till insättning? Oroliga och nervösa är vi nu.

• Areeya
    jamka skrev 2017-09-28 21:22:56 följande:
    Jag är 40 år gammal och har äggreserv på 0,3 , av mina fem graviditeter bara en resultade i barnet. Har du några barn? Hoppas att de befruktade äggen klarar sig tills på söndag, håller tummarna att det går vägen för dig.

Tack så mycket "jamka"!

Vad härligt att ni äntligen fått barn. Det är värt försök, eller hur?
    Jag har inga barn, blev gravid första gången vid 42 efter ett par månader med min nuvarande man. Mannen har en son som är 11 år nu.

Innan dess var jag ihop med en kille i 8 år, inga preventivmedel och inga graviditeter.
    Nu håller vi båda tummar och tår att allt ska gå bra.

• Areeya
    jamka skrev 2017-10-02 10:42:05 följande:

Nu vilar jag efter äggplocket. Det gjorde inte så ont. 3 ägg blev det. Skönt att vara bedövad med morfin, men vad de fick sticka min arm innan de lyckades. Det blir stora blåmärken på mina armar.

Hoppas alla tre befruktades!
  • Areeya
    Tiinuli skrev 2017-10-01 17:55:46 följande:

Ja jag frågade om det att sätta in 2 st men hon sa att dem i regel gör inte det pga risken för tvilling graviditet.

TD 14/10

Hej Tiinuli,

Vi har testdag 14/10 också. Jag fick två blastocyster tillbaka pga det var bara två som klarar sig, 2 av 5 befruktade. Håller tummar hårt för oss alla här!
  • Areeya

Oj, vad mycket ni har skrivit!

Det har gått 6 dagar nu sedan insättningen. Imorse fick jag kraftig mensvärk och var så rädd att mensen skulle komma. Tog ett test med clearblue och det står Gravid 1-2 veckor.

Kan jag lita på det?

Jag vet inte hur jag ska må nu, har ju tre missfall i baggaget...

Den här är vår sista chans med ivf i Sverige, inga embyro i frysen heller.

Va jobbigt det här.

• Areeya
    ivfbebis skrev 2017-10-07 21:20:19 följande:

Har du tagit ovitrelle? Då ska man vänta minst 10 dagar innan man testar då det kan ge falskt plus. Men håller tummarna för dig!!

Ja, det gjorde jag, den 23/9.

Jag har testat en gång tidigare den 4/10 för att kolla om det finns hormonen kvar i kroppen med både gravtest och ägglossningstest. De var helt blank.
  • Areeya
    AnnaMaria83 skrev 2017-10-08 07:55:51 följande:

Hej alla! Har varit lite frånvarande då jag blivit sjuk. Är överstimulerad och går på kontroller med blodprover, Vul & UL varannan dag då jag har en hel del vätska i buken samt att jag är lite uttorkad. Magen är konstant hård och svullen och det gör ganska ont. Men det positiva i det hela är att jag testade positivt för graviditet i torsdags och räkan verkar trivas fortsatt bra där inne trots vätskan. Började med fragmin igår så att man minskar riskerna för blodpropp. Nu hoppas jag att räkan vill stanna kvar hos oss bara :)

Hoppas allt går bra för er!
  • Areeya
    waldesten16 skrev 2017-10-08 09:45:49 följande:

Jag hoppas det betyder att du är gravid , håller tummarna ! Visste inte att man kan testa så tidigt. Är inne på ruvardag 5 och tycker redan jag väntat tillräckligt länge.

Har du testat en gång eller flera ? Kan inte otrivelle spela roll ett tag efter ? Men det datumet kanske redan har passerat ????

Jag hade en kraftig mensvärk som sagt. Och kände att livmodern drar ihop sig därför blev jag så nyfiken och testade. Har bim idag 8/10.

Idag känner jag ingenting och börjar bli orolig igen....

Har inte testat mera, ska vänta ett par dagar till.

Hoppas allting går bra för dig och att du får pluss snart!
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-08 20:41:17 följande:

Grattis!!!

Tackar!

Hur har det gått för dig?
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-10 14:06:29 följande:

Jag väntar och väntar. Testdag den 20/10 om inte set kommer blödningar innan dess.

Det kommer gå bra hela vägen. Håller tummarna för oss alla!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017