• FruPäron

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tiinuli skrev 2017-09-20 08:58:08 följande:

Hej kära med systrar :)

Vill bara ventilera lite tankar med er...

Hur upplever ni och känner under ivf väntan? För mig känns det som att det är hela tiden nånting man väntar på och har svårt att leva i nuet. Först väntade man på utredning sen godkännande och behandlings start, sen mens som ska starta , äggplock blir väll nästa och insättning, ruvningen många säger att är den tyngsta biten, stämmer det? Och sen, som jag än så länge tycker för mig värsta tiden dem 12 första veckorna :( det är ju typ 3 månader!
    Och tänk om det inte går med första behandling så vist måste man vänta en mens i mellan innan fet?

Sorry om drar ner stämningen men tycker att har varit ganska positiv och inte orolig men nu från ingenstans så kommer allt detta upp
    :(

Kram på alla , vi är starka!

Här är en till med syster som inte är varken bra på att vänta eller vara positiv! (gud vad deppigt det lät, haha).

Jag blev enormt nedslagen av vårt första försök (som tyvärr misslyckades) och blev så arg på att all väntan man pinat sig igenom var för.. ingenting! Man har gått igenom en känslomässig bet o dalbana som slutar med en explosion av känslor. Jag var arg på allt och alla med en enorm sorg inom mig som bara sippade ut i tid och otid. Jag var inte alls förberedd på detta och tur var nog det. Men villa har varit och är där, man FÅR deppa, vara ledsen och arg. Det ÄR okej att inte vara positiv hela tiden och ibland är det inte toppen. Vi alla kan nog skriva under på att det är absolut kaos känslomässigt (och energimässigt) i denna cirkusen.

All pepp och kramar till dig! Håll ut <3

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-20 12:16:13 följande:

Hur mår du? Tänkte på dig igår! Man bara väntar och väntar. Jag har fått ut nya recept och har fått samma mediciner som sist men även en ny, men väntar ju på mens. Däremot så tror jag att jag har ÄL nu för mina flytningar är... slemmiga eller vad man ska säga haha! Verkar kraftigare nu efter behandlingen. Kanske har en positiv inverkan på den naturliga cykeln?

Känner mig mer "normal" nu. Skönt med en liten paus även om jag vill köra nästa behandling.

Rent allmänt mår jag toppen nu. Pigg, stark och inte ett spår av varken svullnad eller ömma ruttar. Föregående behandling känns som ljusår bort.

Däremot börjar jag få nerver inför kommande. Väntar ju också på min mens som ska komma nästa fredag (?). Kommer din då ungefär med?

Jag kommer få ägg från frysen i en ostimulerad cykel, kan ju bara hoppas att kroppen svarar bättre på det!

Vad är det för ny medicin du ska få?

Hoppas så att det är vår tur nu <3
  • FruPäron
    Älvan skrev 2017-10-11 15:50:34 följande:

Av mina 10 embryon blev 6 st blastocystor, så Nu har vi varit och gjort ET med en blasto. Fick 5st blastocystor till frysen och ev sa de att ett till embryo kunde ta sig under natten. Är så glad för resultatet! TD 24/10.

Jag håller tummarna för allas ägg!

Shit vad grymt! Vilket fantastiskt resultat Skrattande

Håller tummarna att den lilla stannar!

• FruPäron
    Milla8101 skrev 2017-10-31 19:15:56 följande:

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

Förlåt! Satt och läste på mobilen och klickade galet så jag fick en inte gilla-markering på ditt inlägg här. Och nu får jag inte bort den! :( förlåt!!! Gillar visst ditt inlägg!

Så himla klumpigt!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017