• Bella7

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.

Hur gick det för dig?

• Bella7

Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.

Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över

• Bella7
    hanna8911 skrev 2017-10-31 10:11:19 följande:

Välkommen hit! Hur kommer det sig att ni ska göra ivf? Sprutorna är inte lika jobbiga som det låter, när man väl har tagit första så går det bra! Lycka till!

Vi har haft oskyddat i 5år och försökt i ca3 år. Jag har stopp i min äggledare så detta är som det ser ut ända chansen. Glad att dem hittade felet ????
  • Bella7
    Trött79 skrev 2017-10-31 12:34:26 följande:

Hoppas att ni lyckas. ????

Vi har ett försök kvar och har kört kortvarianten. Fick bemfola å nå mer. Får se imorgon om det blev ägg att plocka.

Då får vi hålla tummarna för er
  • Bella7

Igår kom min mens några dagar sent. Ringde in till barnmorskan och nu fick vi börja.3v tidigare är så nervös idag blir det första sprutan

• Bella7
    MollyB skrev 2017-11-04 19:07:39 följande:

Vad skönt att få komma igång! Det kommer att gå jättebra med sprutorna! Jag var med väldigt nervös men det gick hur bra som helst, inte alls så hemskt som jag trodde. Vilken klinik går ni på?

Kommer nog gå bra efter första. Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :) själva?
  • Bella7
    FlatEric skrev 2017-11-17 16:03:02 följande:

Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :) 

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt? 

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

Har exakt samma problem. Plockade oxå ut i onsdags och vänster suga känns värst. Lite svårt att sitta och svullen. Brösten gör ont och är hårdare än vanligt ... Står att man inte får anstränga sig förens svullnaden lagt sig. Men man kan ju inte ligga i soffan i flera dagar
  • Bella7
    FlatEric skrev 2017-11-18 14:20:12 följande:

Jo jag är så himla uttråkad nu! Hela torsdag och fredag låg jag bara i soffan och degade. Genast jag försökte göra nåt så gjorde det ont, började bränna i magen och tyckte också att svullnaden gick upp. Suck alltså.

Nu har jag faktiskt tvättat och städat lite grann. Får se om det straffar sig ...

När har du återföring? Jag har på måndag. Hoppas hoppas allt gått bra med mina små embryon under helgen.

Man blir så himla rastlös. Jag hade så stor risk att bli oxå tog ut 25ägg. Idag testade jag jobba för pallade inte vara hemma. Har känt av magen men får se sen hur svullnaden är. Jag måste vänta tyvärr så har jag tur innan jul annars i januari när dem öppnar igen. Hoppas tiden går fort.

Då hoppas vi att det tar sig nu för er :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017