Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.
Hur gick det för dig?
Hur gick det för dig?
Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över
Välkommen hit! Hur kommer det sig att ni ska göra ivf? Sprutorna är inte lika jobbiga som det låter, när man väl har tagit första så går det bra! Lycka till!
Hoppas att ni lyckas. ????
Vi har ett försök kvar och har kört kortvarianten. Fick bemfola å nå mer. Får se imorgon om det blev ägg att plocka.
Igår kom min mens några dagar sent. Ringde in till barnmorskan och nu fick vi börja.3v tidigare är så nervös idag blir det första sprutan
Vad skönt att få komma igång! Det kommer att gå jättebra med sprutorna! Jag var med väldigt nervös men det gick hur bra som helst, inte alls så hemskt som jag trodde. Vilken klinik går ni på?
Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :)
Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.
Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt?
Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer.
Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :(
Jo jag är så himla uttråkad nu! Hela torsdag och fredag låg jag bara i soffan och degade. Genast jag försökte göra nåt så gjorde det ont, började bränna i magen och tyckte också att svullnaden gick upp. Suck alltså.
Nu har jag faktiskt tvättat och städat lite grann. Får se om det straffar sig ...
När har du återföring? Jag har på måndag. Hoppas hoppas allt gått bra med mina små embryon under helgen.