• SaraAZ

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Jag forstår det sterke dype savnet etter barn. Selv kjenner jeg dette savnet på tross av at jeg allerede er mor til to friske barn. Det er ikke alltid medisinske årsaker som står i veien, det kan være andre omstendigheter. Jeg er 44, akademiker, vil satse på mine barn og karrieren og ønsker ikke et nytt forhold, min ex ønsker ikke et tredje barn, jeg vil ikke skaffe et barn som ikke har en pappa. Jeg har heller ikke en familie eller nettverk, og det ønsker jeg at mitt barn skal få. Hva er løsningen?

Jeg leser mange innlegg på blogg om venting, stress, sorg, savn, IVF behandlinger og misfall. Tanken på å gi et par det de ønsker mest av allt, og samtidig lytte til den indre røsten i meg, klarer jeg ikke å få ut av hodet. 

Jeg tenker ikke å bli surrogatmor, jeg kan aldri gi et barn jeg har båret og født fra meg, og jeg finner det heller ikke etisk forsvarlig. Men jeg er åpen, om alt føles rett, å dele foreldreskapet med en familie, dele ansvaret for et barn som er både mitt og deres.

Jeg er svensk medborger og bor i Stockholm.

Er det noen som vil ta kontakt og prata?....

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017