• Mabe

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

• Mabe
    Pigall skrev 2017-11-20 22:10:18 följande:

Åh gick det bra? Hur många försök har ni gjort?

Jodå det gick bra. Jag har haft ganska jobbiga äp pga smärta. Får alltid mkt ägg men denna gång ?bara? 16 st. Har ont och är trött men ok. Har gjort tre sk paket så typ 9 färskförsök och några frys...
  • Mabe
    Percafluviatilis skrev 2017-11-21 07:06:53 följande:

Funderar över en sak ni säkert har koll på! Jag ska ta gonal f, dos 225 ie med start troligen i slutet av arbetsveckan. Jag har dock bara hämtat ut ett paket. På pennan står det 900 ie. Jag borde ju fått en till, eller hur? 900 kommer ju inte räcka för jag antar att jag ska spruta i fler än 5 dagar? Förvirrad... Ska ringa kliniken sen.

Oförklarlig sekundär barnlöshet. Sonen tillverkade vi själva och han är nu 9 år.
  • Mabe
    Pigall skrev 2017-11-20 22:47:57 följande:

Har också haft väldigt jobbiga äggplock (bara 2 dock). Speciellt det första innan de insåg att jag var svårbedövad. Får också många ägg men sämre kvalitet iallafall i första försöket. 16 ägg är ju fortfarande en bra bit över snittet men de kanske blir finare nu när de är färre. Man kan ju hoppas iallafall. Har ni manlig, kvinnlig eller blandad faktor? Kom sonen till via ett av dem?

Oförklarlig sekundär barnlöshet. Sonen tillverkade vi själva och han är nu 9 år. (Råkade citera fel inlägg tidigare....)
  • Mabe
    lyckobubblor skrev 2017-11-21 15:01:51 följande:

Lycka till! Då ligger jag ett dygn efter dig för att försöka få syskon till vår son. Första IVF-försöket dock.

Håller tummarna för er!
  • Mabe

Idag är det så dags för återföring. Har lite ont i magen dock. Jag ?småduttar? med liten dos ovitrelle var 5:e dag och den ger mig duktigt ömma äggstockar. Hoppas på att få tillbaka två fina bladtocyster idag. Sedan är det bara att vänta. Känns så definitivt denna gång i och med att vi tänkt att det hör är sista gången. Vad ska jag göra sedan? Detta har varit en så stor del av vårt liv de senaste åren. Ska vi bara lägga ner eller gå vidare på annat sätt om det inte lyckas nu.

• Mabe
    Pigall skrev 2017-11-25 11:03:28 följande:

Åh jag håller tummarna för att allt ska gå bra med återföringen idag! Två blastos låter ju lovande! Varför duttar man med ovitrelle?

Förhoppningsvis kommer det att gå den här gången och ni behöver inte tänka på ett nästa steg. Men vet ni varför det inte har funkat hittils? Har ni funderat på donerade gameter eller kanske adoption?

Hoppas hoppas hoppas på att alöt går bra idag!!

Stort grattis till plusset!!

Ja nu har vi varit och gjort återföringen som var jobbig då de hade svårt att komma in. Nu vilar iallafall två fina blastocyster där inne:). Jag får ovitrelle som extra lutealfasstöd då jag brukar få mens ganska tidigt. Vi är oförklarligt sekundärt barnlösa så de vet inte varför det inte vill sig.... vi har pratat lite om adoption men inte bestämt något.
  • Mabe
    Pigall skrev 2017-11-25 20:13:18 följande:

Tack:) Ojdå, hade de svårt att komma in? Det låter inte alltför trevligt. Usch vad jobbigt. Men det viktigaste är att de lyckades till slut iallafall:) nu håller vi tummarna för att de ska stanna! Jaha hur lång lutefas har du då? Har ni försökt med ovitrelle som stöd innan? Gud vad jobbigt det måste vara att inte kunna pinpointa vart felet ligger. Hoppas verlligen det sätter sig den här gången. Två färska blastos ger ju väldigt fina odds även om jag förstår att det känns olustigt med sista försöket. Hoppas hoppas!!!

Ja jag har haft så vid några et att det varit krångligt och gjort ont men nu så! Jag har vid ett tillfälle använt pregnyl som stöd men fick då bara ta en gång då jag var på gränsen till överstimulerade. Jag har i naturlig cykel en ganska sen ägglossning och ca 10 dagar lutealfas. Vid ruvning har jag brukat börja blöda mellan rd 5och 7 med blastocyst.
  • Mabe
    FlatEric skrev 2017-11-26 11:19:24 följande:

Hej Mabe! Läkaren hade svårt att komma in också när jag gjorde återföringen. Hon testade tre olika katetrar och först den tredje och minsta fungerade. Hon såg riktigt orolig ut där ett tag :D

Alla som försökt komma in (t.ex. vid papa-prov) säger att min livmodermun är jätteliten, så jag har funderat om det kan vara en av orsakerna till att det är svårt att bli gravid? Iofs kommer mensen ut så helt stängd är den ju ändå inte.

Jag frågade min läkare om det kan påverka men hon ryckte mest på axlarna. Har du nånsin frågat om det kan påverka chansen att bli gravid? 

Ja jag har frågat men de menar på att det inte ska påverka. Jag har ju en son sedan tidigare som är förlöst med snitt. De säger att dels är min inre livmodermun väldigt liten samt att det har bildats en ?krök? där ärret ligger som är lite meckig att komma över med katetern. Ja i går hotade man med att lägga ner försöket men det lyckades på sista försöket med hjälp av lokalbedövning.
  • Mabe
    FiaSthlm skrev 2017-11-28 11:35:34 följande:

Har en lite dum akut fråga här. Jag vaknade väldigt sent idag och ska om två timmar åka iväg och göra insättning. Nu till min fråga, ska jag ändå ta lutinuset som jag borde tagit för några timmar sen eller hinner den inte lösa upp sig och då ist är ivägen vid återförandet? Vad tror ni?

Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog väntat och sedan tagit direkt efter et.
  • Mabe

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

• Mabe

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

• Mabe
    authentic skrev 2017-12-03 10:43:37 följande:

Ruvardag sju är väl ändå rätt tidigt så jättestarkt behöver ju inte testet vara då. Du ska se att när du testar nästa gång så kommer det vara mycket starkare!!

Hur kommer det sig att du tar ovitrelle under ruvningen?

Fast verkligen jättesvagt.... jag får ovitrelle i liten dos två gånger i veckan som extra lutealfasstöd då jag brukar börja blöda ganska tidigt.
  • Mabe
    lyckobubblor skrev 2017-12-04 17:40:53 följande:

Vad spännande! När kan du testa igen tror du?

Jag är grymt sugen på att testa nu, kanske blir ett tidigt test imorgon. Då är jag på RD9 med blasto.

Funderar på att testa torsdag morgon för på torsdag kväll tar jag ytterligare en dutt. Testa du! Jag är en testgalning och brukar annars börja testa kring ruvardag 4 ????.
  • Mabe

Nu blöder jag. Bara att inse att det inte blev något. Vet inte hur jag ska kunna acceptera att det är över. Typ 7 år av kämpande. Alla försök. Alla förhoppningar och alla besvikelser. Vi blev inte fler. Är så tacksam över vår son men jag trodde alltid vi skulle ha minst två barn. Vad gör vi nu? Ska vi bara lägga ner?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017