• Percafluviatilis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej! Hoppar gärna in här. Ska börja med sprutor runt 22/11. Det blir vårt första försök och vi ska göra ICSI pga mannens få och slöa spermier. Jag har låg äggreserv trots att jag bara är 27 år så är väldigt nervös för antalet ägg. Är det någon mer som går på Nordic IVF eller är i liknande sits?

• Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-07 20:32:18 följande:

Hejsan! 

Jag är också inne på första försöket och det blir ICSI pga få spermier. 

Jag har ingen aning om mina äggreserver men nu när jag var på första ultrat hittade läkaren 8 eller 9 ägg/äggblåsor (vad är ens skillnaden?) och det är väl inte så mycket tror jag. 

Äggplock blir på måndag eller tisdag och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra! 

Håller tummarna! 8-9 låter ju bra :)
  • Percafluviatilis

Har en fråga som någon kanske har svar på (ska ringa kliniken också). Jag har en visdomstand som är påväg ut. Det har blivit lite inflammerat men tandläkaren sa igår att den ligger bra så hon vill avvakta till nyår. Ivf-starten är om två veckor. Jag är orolig att tanden ska fortsätta krångla (den krånglar dock bara lite) och försvåra för ev embryo att fästa. Läst att inflammationer kan ställa till det...

Tror ni man kan få det som anledning att ta ut den innan ivf:en? Vill ju inte lägga ~30000 och sen äventyra allt genom att en tand krånglar.

• Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Nej så tråkigt! :( Lider med er. Var det första försöket? Kram på dig <3
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 11:38:27 följande:

Ja fy detta önskar jag att vi sluppit :( Tack <3Tack så mycket <3Ja inte alls kul :( Ja det var vårat första försök.. Kram! <3

Vad är orsaken till er ivf? Håller tummarna för att det går bättre nästa gång!
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 12:29:13 följande:

Oförklarligt, inget fel på varken mig eller sambon. Blev gravida utan hjälp för 2,5 år sedan som slutade i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig igen..

Åt er då? Var i processen ligger ni?

Åh, vad jobbigt :( hur gamla är ni? Håller tummarna för att det var rejäl otur och att det går bättre nästa gång.

Jag har väldigt låg äggreserv för min ålder (är 27) och min kille har väldigt få och slöa spermier. Dessutom har jag stopp i höger äggledare. Troligen är endometrios en stor bov i dramat...
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 12:29:13 följande:

Oförklarligt, inget fel på varken mig eller sambon. Blev gravida utan hjälp för 2,5 år sedan som slutade i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig igen..

Åt er då? Var i processen ligger ni?

Och vi inväntar mensen som börjar om 2 veckor! Första försöket.
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 16:10:00 följande:

Jag är 25 och sambon 28.

Tack det hoppas vi oxå <3 Okej, skönt ändå och veta ungefär vad det beror på och kunna behandla därefter, hoppas det går bra för er vid erat första försök! :)

Okej! Då borde ju allt tala för att det kommer gå snart. Jag blev helt sänkt av att få veta äggreserven (0,5 i amh) men läkaren sa att det gör stor skillnad på att vara ung. Äggen är oftast väldigt bra då även om de kanske är färre. Vi kände på något sätt ändå att det jobbigaste beskedet var det med äggen. Spermierna räcker ju med några få för att det ska funka liksom.

Skönt om ni får göra ICSI nästa gång. Då vet man verkligen att spermierna kommit in i ägget också ju. Jobbigt dock att ni ska behöva vänta så länge :( jag håller tummarna för att det sker ett mirakel medan ni väntar <3
  • Percafluviatilis
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Grattis! Var fantastiskt! :D
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017