Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej
Hoppas att man kan få hoppa in här.
Ska göra ett FET om ca 2 veckor. Känner mig mer nojig över allt än med första barnet (detta blir tredje). Tar det sig har jag fått barn på tre olika sätt haha. Första naturlig väg, andra IVF och då tredje FET. Lite komiskt. Är egentligen inget "fel" på varken mig eller sambon utan vårat problem är att jag inte har några äggledare då jag var tvungen att operera bort dom efter första barnet när jag var 20 år gammal. Tack vare att ett sjukhus inte tog ett prov för att veta varför jag hade så ont utav kopparspiralen som barnmorskan satt in fem dagar tidigare. Ingen tog min smärta på allvar och det tog flera månader innan jag blev ordentligt undersökt och då var det redan försent. Äggledarna var ca 10 cm tjocka pga inflammationer så det var bara att ta bort dom. Inte direkt kul när man var 20 år gammal bara. Tog mig flera år att "komma över det", fast det gör man aldrig helt. Så som läkaren så fint sa, så behöver vi bara en mötesplats för våra ägg och spermier :) Dom fick mötas för drygt 3 år sen vilket resulterade i en son som är 2,5 år nu samt två ägg i frysen och nu ska vi se om det kan tänkas bli ett syskon av ett fryst ägg.
Är planerad insättning i min naturliga cykel vecka 38. Mensen var beräknad till 6/9 men den dök upp redan igår bara för att stressa upp mig ännu mer :P Har velat ha ett till barn hur länge som helst nu men efter det bokades tid för det för drygt 2 veckor sen så känns det som jag får kalla fötter ungefär. Är som sagt mer nojig nu än med dom andra barnen av nån anledning..