• authentic

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Inne på ruvardag 4 nu med en FET blasto som sattes in 26/11. Känner inte ett dugg och har till och med glömt bort att jag ruvar. Det kan ju inte alls vara något positivt tänker jag nu. Jag minns inte alls hur de kändes sist jag blev gravid på vår blasto men borde man inte känna något iaf. 

Försökte lugna mig själv med att googla reda på ett schema för utvecklingen där jag läste att blaston inte ens hunnit sätta sig fast helt. 

Det är så otroligt tärande allt med ivf.

• authentic
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 14:01:35 följande:

Fick brev från Sophiahemmet idag, tre små rackare i frysen har vi. En som de frös på dag fem och två som de frös på dag sex. Jätteroligt, känns som ett riktigt bra första försök. Hoppas på ett plus nästa helg nu bara... ;)

Åhh vad roligt, verkligen grattis! Håller tummarna för att det är syskonen som ligger i frysen ;)
  • authentic
    waldesten16 skrev 2017-12-02 09:06:19 följande:

Hade testat i går på morgonen och fick en nästan obefintlig nyans av ett streck, positivt ?? Funderade över dagen och kom på att man kan använda och testa med ägglossningstest för att mäta hcg (de ska vara ännu mer känsliga). När jag kom hem från jobbet testade jag med ägglossningstest och vanligt. Starkt streck på ägglossning och en nyans till streck på gravte st. Vad ska man tro ? Igår var ruvardag 7 med blasto.

Jag kan ingenting om detta men du har ju abosolut ett svagt graviditetsstreck :D känns ju extremt lovande! Eftersom jag är en dag efter dig så var jag tvungen att testa med ett ägglossningstest jag med, två fina streck nu på morgonen. Har inget graviditetstest till övers riktigt så det får vänta. 
  • authentic
    lyckobubblor skrev 2017-12-03 10:27:52 följande:

Jag har haft en tuff vecka, började i onsdags (rd3) med huvudvärk. Ganska rejäl men hanterbar. Sen har det blivit värre för varje dag och när man bara får ta alvedon är det inte så jäkla skoj. Igår åkte vi till akuten, jag hade så ont och bara jag rörde huvet kräktes jag. Efter några timmar där mede en massa undersökningar inkl. Röntgen så kom vi efter flera samtal med Sophiahemmet på att det antingen beror på att jag är gravid eller så är det pga att jag tar Levaxin. Det bästa är dock att fortsätta med att ta Levaxin och att ta Citadon mot smärtan. Inte så kul, men förhoppningsvis ger det med sig snart.

Låter fruktansvärt jobbigt lyckobubblor :( skönt ändå att du åkte till akuten och att du fick hjälp. Hoppas allting går bra! 
  • authentic
    Mabe skrev 2017-12-03 08:33:21 följande:

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

Ruvardag sju är väl ändå rätt tidigt så jättestarkt behöver ju inte testet vara då. Du ska se att när du testar nästa gång så kommer det vara mycket starkare!!

Hur kommer det sig att du tar ovitrelle under ruvningen?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017