Vi som börjar med IVF hösten 2017
Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....
Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....
Åh gick det bra? Hur många försök har ni gjort?
Funderar över en sak ni säkert har koll på! Jag ska ta gonal f, dos 225 ie med start troligen i slutet av arbetsveckan. Jag har dock bara hämtat ut ett paket. På pennan står det 900 ie. Jag borde ju fått en till, eller hur? 900 kommer ju inte räcka för jag antar att jag ska spruta i fler än 5 dagar? Förvirrad... Ska ringa kliniken sen.
Har också haft väldigt jobbiga äggplock (bara 2 dock). Speciellt det första innan de insåg att jag var svårbedövad. Får också många ägg men sämre kvalitet iallafall i första försöket. 16 ägg är ju fortfarande en bra bit över snittet men de kanske blir finare nu när de är färre. Man kan ju hoppas iallafall. Har ni manlig, kvinnlig eller blandad faktor? Kom sonen till via ett av dem?
Lycka till! Då ligger jag ett dygn efter dig för att försöka få syskon till vår son. Första IVF-försöket dock.
Idag är det så dags för återföring. Har lite ont i magen dock. Jag ?småduttar? med liten dos ovitrelle var 5:e dag och den ger mig duktigt ömma äggstockar. Hoppas på att få tillbaka två fina bladtocyster idag. Sedan är det bara att vänta. Känns så definitivt denna gång i och med att vi tänkt att det hör är sista gången. Vad ska jag göra sedan? Detta har varit en så stor del av vårt liv de senaste åren. Ska vi bara lägga ner eller gå vidare på annat sätt om det inte lyckas nu.
Åh jag håller tummarna för att allt ska gå bra med återföringen idag! Två blastos låter ju lovande! Varför duttar man med ovitrelle?
Förhoppningsvis kommer det att gå den här gången och ni behöver inte tänka på ett nästa steg. Men vet ni varför det inte har funkat hittils? Har ni funderat på donerade gameter eller kanske adoption?
Hoppas hoppas hoppas på att alöt går bra idag!!
Tack:) Ojdå, hade de svårt att komma in? Det låter inte alltför trevligt. Usch vad jobbigt. Men det viktigaste är att de lyckades till slut iallafall:) nu håller vi tummarna för att de ska stanna! Jaha hur lång lutefas har du då? Har ni försökt med ovitrelle som stöd innan? Gud vad jobbigt det måste vara att inte kunna pinpointa vart felet ligger. Hoppas verlligen det sätter sig den här gången. Två färska blastos ger ju väldigt fina odds även om jag förstår att det känns olustigt med sista försöket. Hoppas hoppas!!!
Hej Mabe! Läkaren hade svårt att komma in också när jag gjorde återföringen. Hon testade tre olika katetrar och först den tredje och minsta fungerade. Hon såg riktigt orolig ut där ett tag :D
Alla som försökt komma in (t.ex. vid papa-prov) säger att min livmodermun är jätteliten, så jag har funderat om det kan vara en av orsakerna till att det är svårt att bli gravid? Iofs kommer mensen ut så helt stängd är den ju ändå inte.
Jag frågade min läkare om det kan påverka men hon ryckte mest på axlarna. Har du nånsin frågat om det kan påverka chansen att bli gravid?
Har en lite dum akut fråga här. Jag vaknade väldigt sent idag och ska om två timmar åka iväg och göra insättning. Nu till min fråga, ska jag ändå ta lutinuset som jag borde tagit för några timmar sen eller hinner den inte lösa upp sig och då ist är ivägen vid återförandet? Vad tror ni?
Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.
Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.
Ruvardag sju är väl ändå rätt tidigt så jättestarkt behöver ju inte testet vara då. Du ska se att när du testar nästa gång så kommer det vara mycket starkare!!
Hur kommer det sig att du tar ovitrelle under ruvningen?
Vad spännande! När kan du testa igen tror du?
Jag är grymt sugen på att testa nu, kanske blir ett tidigt test imorgon. Då är jag på RD9 med blasto.
Nu blöder jag. Bara att inse att det inte blev något. Vet inte hur jag ska kunna acceptera att det är över. Typ 7 år av kämpande. Alla försök. Alla förhoppningar och alla besvikelser. Vi blev inte fler. Är så tacksam över vår son men jag trodde alltid vi skulle ha minst två barn. Vad gör vi nu? Ska vi bara lägga ner?