• Tuttifrutti17

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej alla! :)

Om det gå som planerat så ska vi göra vårt första ivf försök nästa månad!! Ska ha mens om 2 veckor så börjar med sprutorna då :) Försökt i 2,5 år och fått hjälp ca 1 år.

Fått höra jag har antikroppar som stöter bort min mans spermier.. Någon som hört talas om detta?

• Tuttifrutti17

Hey.orange skrev 2017-10-22 12:09:54

]Ja det har jag, vi försökte 1,5 år med vår första och vi har ingen orsak till varför vi inte lyckats på egen hand. Vi har båda bra värden, och vi har verkligen försökt när ÄL har infunnit sig men ändå blev det inget då. Inte nu heller och vi har haft oskyddat sen sommaren -16. Så då har jag sett och läst att det kan vara något med antikropparna. Men det är inget jag vet med säkerhet att det kan vara vår anledning.[/quote]

Ah okej.. blir det ivf för er då eller hur går det?

• Tuttifrutti17

Hej allihopa!

Fick min mens igår. Och ska påbörja sprutor när mensen kommer. Vilken dag började ni med gonal f ? Min klinik är inte öppen förrän den 3e och då blir de min 4e mensdag. Men blev osäker om jag kanske skulle börja med sprutorna på min 3e mensdag. Ska jag chansa och börja med sprutan imorgon eller ska jag vänta till kliniken öppnar och rådfråga dom? Rädd att de blir försent om jag väntar.. hur hade ni gjort? :(

• Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-01 19:36:09 följande:

Men vad står det i dina papper? Min behandlingsplan som jag fick hem har exakta datum för spray- och sprutstart och första ul och allt sånt. Kan tänka mig att olika kliniker gör lite olika, men fick du inget liknande schema som du kan följa?

Annars brukar de ju säga att man inte ska börja spruta förrän man fått klartecken från kliniken...men det kanske också varierar... Lycka till!

Jag ska inte ta någon sprey. Vad jag fattar de som är detta den korta versionen. Står inget vilket datum jag börjar då de helt utgår ifrån när min mens startar. Men osäker på om det var dag 3 jag skulle börja på sprutan eller inte.. men får nog avvakta till kliniken öppnar o frågar. I värsta fall får jag väl vänta en månad till :(
  • Tuttifrutti17
    Milla8101 skrev 2018-01-01 21:33:03 följande:

Hej

När jag har kört sprutorna så skulle jag börja på dag 2 men inte om det skulle bli på en tisdag, för då skulle jag börja på dag 3. Har för mig att det har något med plocket att göra. Min läkare skrev ner allt på papper till mig lr via mail. Så att det inte skulle bli fel.

Hade ett undantag på försök 4, min mens kom aldrig riktigt igång utan småblödde lite i 5 dagar, fick tillslut ringa verksamhetschefen för allt var semesterstängt. Fick svar att vänta ngr dagar och köra igång med sprutorna direkt när den kom igång.

Vilken klinik går du på? Lycka till!

Nu har jag pratat med läkaren och tagit första sprutan idag :) Så taggad! Äntligen är man igång!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017