• LilV

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mariana79 skrev 2017-12-18 15:25:16 följande:

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

Vi kommer att byta från gonal-f till menopur vid nästa försök. Ser fram emot att prova igen och hoppas sprutbytet ger bättre utdelning! Kör förhoppningsvis igång i mitten av januari. Var det lätt att blanda och dosera menopur?
  • LilV
    hanna8911 skrev 2017-12-31 14:41:36 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Grattis!! Hoppas vi alla här får uppleva samma sak under 2018 :)
  • LilV

Nya sprutor i kylen och fyllt på med folsyra och behepan, nu är det bara att invänta mensen. Redo för försök 2 :D

• LilV
    mileythebunny skrev 2018-01-04 13:43:41 följande:

Oh my, tre sprutor varje kväll?! Jag började spruta med Gonal-f igår och jag måste erkänna att det var väldigt mycket jobbigare än jag väntat mig. Jag testsprutade hos sköterskan och tyckte det gick ok och har sett fram emot att äntligen gå över från spray till sprutor, men jag hade det riktigt tufft. Jag fattar inte att ni alla klarar det så bra, ni är så jäkla grymma! Jag var så skakig när jag äntligen gjorde det att jag trodde att jag sprutat in hela dosen, men hade knappt börjat. Så jag fick ta en ny kanyl och börja om...jag hade bara sprutat ner från 250ie till typ 240ie... Jag är nervös nu att jag inte kommer att fixa att göra det igen ikväll, även om det självklart är värt det.

Har någon tips till en mes som mig som gör det lite lättare?

Min sambo hjälper mig genom att hålla koll på att dosen går in så håller jag koll på själva sprutandet.
  • LilV
    mileythebunny skrev 2018-01-05 13:42:13 följande:

Åh, jag lider med er alla som har fått gå igenom detta eller något liknande! Det måste vara fruktansvärt och är nog allas vår värsta mardröm för tillfället. Ta hand om er och lycka till när ni bestämmer er för att hoppa på det på nytt!

Låter som ett väldigt bra råd att ta tid att faktiskt sörja och låta det landa. 

Vi har bara påbörjat vår första behandling så har inte tvingats uppleva samma förtvivlan ännu, men lite därför valde vi också att inte berätta för någon om vår ivf. I början kändes det rätt, vi resonerade att om det inte kommer att fungera för oss så slipper vi göra våra föräldrar besvikna osv. Men nu, mitt i behandlingen (jag har sprayat i två veckor och sprutat i två dagar) så håller jag på att bli tokig av att inte kunna ventilera detta med folk omkring mig. 

Hur gör ni andra? Har ni varit öppna från början? Jag tänker att om jag också drabbas av tex ett missfall eller MA så blir det ju extra jobbigt att försöka dölja det, och onödigt.

Igen, så otroligt ledsen av att höra era berättelser om plus på stickan som sen inte har gått hela vägen. Tusen kramar till er!

Vi valde först också att inte berätta för ngn, men tyckte snabbt att det både kändes lite ensamt och svårt, särskilt jag. Så berättade först för min syster och det kändes jättebra. Sedan var jag iväg med några vänner en helg och blev då tvungen att berätta för dem eftersom jag behövde ngn som satt bredvid mig när jag skulle ta sprutorna. Det är otroligt skönt att ha några som jag och min sambo kan ventilera med och att vi inte behöver smyga och hitta på ursäkter under behandling.
  • LilV
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Näe, fy fan vad tråkigt. Låt dig själv sörja, ta en dag och bara gråt eller precis vad du behöver.
  • LilV

En liten fråga-vilka tider tar ni som tar/tagit Lutinus? Hur många timmar låter ni det gå mellan varje tablett? Svårt att hitta optimala tider med tanke på jobb och annat tycker jag :/

• LilV

Ruvar nu för andra gången på en blastocyst :) Tyvärr inget till frysen den här gången heller, men tog det beskedet bättre än jag trott, var väl beredd. Det enda som stressar lite är ju att det om det inte lyckas den här gången bara är ett försök kvar. Är det fler i samma läge som jag?

• LilV
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-08 11:41:58 följande:

Vi ska börja vårt tredje försök med start på lördag. Denna gång med långa protokollet. Jag har inte fått något till frysen och aldrig varit gravid. Man kan ju betala för ivf, så jag har planer på att åtminstone göra ett försök till om detta inte lyckas.

Vi tänker likadant, betalar nog för ett par försök om det inte funkar nu eller på sista. Varför har de valt att byta till långa protokollet den här gången?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017