Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej!
Jag står i kö för att få komma på ett första besök för ivf i december på Sahlgrenska GBG, någon mer som behandlas där?
Hej!
Jag står i kö för att få komma på ett första besök för ivf i december på Sahlgrenska GBG, någon mer som behandlas där?
Jag gör också min IVF i Göteborg:)
Detta är IVF nr. 1 för mig.
Jag har ett barn som kom till på naturlig väg.
Lycka till!
Hoppar med in här ????
Vi har fått veta att det är dags i september någon gång, då har de gått 7 månaders sen remissen till ivf och 3år sedan vi började försöka själva. Sååå nära att äntligen få börja, de första och sista jag tänker på varje dag - längtar.
Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.
Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?
Hej alla! Jag har inte skrivit i denna tråd tidigare, men några andra lite äldre trådar. Vi gjorde två försök i våras och på det sista så fick vi inte tillbaka något p.g.a dålig utveckling. Jag vill verkligen tipsa alla där det finns en manlig faktor att ta folsyra och zinktabletter. Min sambo har gått från att göra tese eller pese eller vad det nu heter, sista gången utan att de knappt ens hittade några spermier alls och de som fanns rörde sig inte, till att han nu kan lämna in prover utan ingrepp och dessutom med mycket gott resultat! Nu är de många och med bra rörelse.
Trots att vi frågade om det fanns något vi kunde göra för att hjälpa situationen på traven för två (!!) år sedan när vi var där på första mötet så sa ingen detta. Nu vill jag sprida det istället för det kan ju hjälpa någon annan också!
Nu äntligen har jag också fått tid för uppstartsmöte! Den 22a ska vi till Sahlgrenska :D
Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.
Igår var jag på uppstartsmöte för Ivf och vi ska börja behandling med korta protokollet i januari! Min äggreserv är väldigt bra så kommer få spruta in 112,5 av gonal-f. Är det någon mer här inne som sprutar/sprutat det?
Välkommen!! Vad roligt att ni snart ska få köra igång! Din ordination låter ganska lik den jag fick i mitt första protokoll (125 bemfola som är samma sak). Passade tyvärr inte mig men det är verkligen från person till person och miljarder faktorer som spelar in. Har ni manlig eller kvinnlig faktor?
Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.
Var på första vul idag. Är på cykeldag 7 och hon kunde se tre stora äggblåsor och två små. Känns väldigt lite :( hon sa att det ideala är 8-15 stora men att jag ju har nedsatt äggreserv. Vi ska öka dosen gonal f från 225 ie till 300 ie from ikväll och hoppas det tillkommer något samt att de små växer på sig. Vad säger ni andra här om detta? Bör jag oroa mig? :/
Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(
Mm det har jag också för mig så gjorde det och badade igår. Senare fick som ägglossningsvärk och nu precis varit på andra vul där läkaren inte hittade några äggblåsor på ena äggstocken :( så jag ägglossade igår, helt sjukt kommer få avbryta behandlingen , så jävla surt, alltid nått är det! Ska bara lämna blodprov och få det bekräftad...
Nää tre dagars! Gjorde äggplock i fredags! Jag vet det e svårt å hålla koll på alla ;) fick ju ut 20 ägg så nåt tycker man ska va befruktat å bra.. men jag e nojig att jag har dålig äggkvalite. Men men! Bara vänta å se :o
Åh hoppas din känsla är helt fel å att du är gravid :) lutinus gör mig också väldigt trött. Å usch va kladdig den är. Bindor varje dag..
hur gör ni förresten med sex under ruvning? Vi hade det förra gången (alltså typ en vecka efter insättning) men denna gång vågar jag inte.. alla säger så olika. :o att man ska leva som vanligt å vissa säger att man inte ska ha sex alls under ruvningen..
Vi får inte lov att ha (penetrerande) sex förrän två veckor efter äggplock. Läkaren sa det till oss och det står även i våra papper. I.o.m infektionsrisken så ska man vänta tills man är helt läkt, vilket kan ta upp till två veckor... Men det är ju såklart individuellt och bara en restriktion/info vi fick från vår klinik...