• pajas77

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hej! får man vara med här , jag är på ruvardag 6 idag med ett fint 4 celligt embryo.inget är som väntans tider, Glad

• pajas77
    Mjbo skrev 2017-08-24 20:50:04 följande:
    Va roligt! Är det första försöket? :)

Här du tänkt tjuvtesta nått eller ska du vänta tills test dag? :)
    nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 00:05:17 följande:
    Håller tummarna! Jag har också testdag 1 sep så vi får hoppas på att det är en lyckodag :) Jag har ju redan tjuvtesta och fått plus men hoppas att det blir starkare och håller i sig <3
    ett plus är ett plus, såvida du inte har tagit ägglossningsprutan för då kan ju den ge positivt utslag i ca 10 dagar säger de ju. har du gjort återföring i naturlig cykel som jag ? när tjuvtestade du? vad har du för symptom? jag har rejäl molvärk, spända bröst, huvudvärk, känner mig slut, så här kände jag förra gången med när det tog sig,men å andra sidan brukar jag må så här runt pms och innan mens, så det är jäkligt svårt att urskilja symptomen. va kul att du plussat :)
  • pajas77
    Nube skrev 2017-08-24 21:15:54 följande:
    Vad roligt att du ruvar. Håller tummarna! :)
    ja är på dag 7 idag och symptomen stegrar sig,
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 15:49:46 följande:
    Inte tagit någon ägglossningsspruta, gjort FET i naturlig cykel :) Jag tjuvtestade redan på RD5 och då såg man ett svagt plus. RD6 testade jag med cb digital som visade gravid 1-2. Idag är jag på RD9. Gjorde mitt första ivf-försök i april och fick då tidigt mf så därav extra rädsla :/ Vågar liksom inte glädjas ännu, försöker nog skydda mig själv. Jag har typ inga symtom alls. Lite lätt mensvärk till och från bara. Sen får jag lite ont i ländryggen då och då och när man googlar så är ju ont i nedre delen av ryggen ett vanligt symtom till missfall så då blir jag ju så rädd. Ibland är det inte bra att googla alltså. Har du gjort ivf förut? :)
    gjorde min första ivf 2015 december och fick ut 5 fina , ett sattes tillbaka och 4 i frysen.första försöket tog sig men slutade i mf i vecka 10 :( gjorde andra försöket i naturlig cykel nu i juni och det tog sig inte , gjorde tredje nu den 18 aug i naturlig cykel men nu bad jag om lutinus. är det här ditt andra försök ? har du lutinus?
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 22:09:49 följande:
    Okej, fy för mf :( Hoppas det är vår tur nu! Ja det här är min andra återföring. Första försöket var ET och nu FET :) Tar ingen lutinus. Har du planer på att tjuvtesta eller vänta till TD?
    härligt med det starka plusset :) ett sånt vill jag ochså ha, vågar inte testa än , väntar några dagar till om jag står ut :) :) := jobbigt som fan att vänta, har mycket symptom som molvärk, illamående och ett satans jäääävla humör, gubben får ta en hel del skit , svängningar hit och dit, men lider annars ochså av svår pms så det är svårt att urskilja symptomen ,plus att jag tar lutinus och det får man massa biverkningar av. hur gammal är du ? jag fyllde nyss 40
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-28 14:01:14 följande:
    Hoppas symptomen kommer från nån liten som vill böka in sig :) :) Jag är 26 men har varit tillsammans med min sambo många år (10+) så vi har försökt länge! Vilken RD är du på nu? När var det du hade TD? :)
    hej! är på ruvaradag 10 idag och har testdag den 1/9 så jävla nojigt, ingen mens än så länge och är på dag 31 i cykeln. hoppas det beror på en liten där inne. får se om jag orka hålla mig tills testadagen :)
  • pajas77

vi ska påbörja vår andra ivf omgång nu , ska börja med sprutor imorg om mensen drar igång imorg. äggplock vecka 4 nu i januari. denna gång ska jag köra menopur och orgalutran , eftersom jag inte mådde bra på synarelan. hur mår ni andra som har börjat med sprutorna just av dessa två kombinationer? kämpa på alla andra. :)

• pajas77

har idag vart på ultraljud och är på min sjunde sprutdag. det växte på bra och jag skulle fortsätta med sprutor till på lördag och sen ta ägglossningsprutan kl 23 på söndag för att sen ska det bli äggplock på tisdag kl 11

.hoppas få ut många fina ägg. detta är vårat andra ivf försök. har fyllt 40 nu .hoppas ni andra lyckas ochså :) mår förvånasvärt bra denna gång på sprutorna tack och lov.

• pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-20 08:59:22 följande:
    Åh spännande! Hoppas det går bra å att ni får många befruktade ägg :)

Rd 5 här. Och igår fick jag ju nån slags huggande smärta nere vid höger ljumske typ svårt å förklara men det var över på fem min men hela natten har det varit som nån slags pulserande smärta igen där nere. Kommer lite i omgångar.. undra va det kan va.
    ruvardagarna är så dryga , bara en evig väntan tills man vet. håller tummar och tår att ni lyckats :) dags för otrivellen kl 23 ikväll.  sen bara att invänta tisdagen då äggen ska plockats. så spänd :)
  • pajas77

hej! gjorde äggplock idag , fick ut 5 ägg och jag är 40 1/2 år så man får ju vara nöjd. hoppas nu att alla blir befruktade som förra gången :) de ringer angående besked imorg förmiddag , blir det en bra befruktning så odlar de till blastocyster . annrs 2 dagars . hoppas ni alla lyckats :) kram

• pajas77
    Linsi skrev 2018-01-23 16:02:37 följande:

Jag är också född 77.
    Hade äggplock igår - fick ut 6 st. Vår klinik ringer inte tillbaka, vill man ha svar så får man maila labbet. Vi har valt att inte göra det, utan vi inväntar svar på torsdag.
    Första gången för oss
    Håller tummarna!

ok hoppas allt går bra för er :) bara att vänta och se och hoppas på det bästa . har du barn sen tidigare? jag har en son på 18 år som blev till på naturig väg, har nu fått endometrios så därför ivf
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-24 11:07:04 följande:
    Nä jag tänkte nog fel där.. för kom på att progesteron sjunker en vecka innan mens å det är då jag får mina ömma bröst. Nu har jag ju lutinus som ger mer progesteron å då har jag inga ömma bröst.. men progesteron ökar under graviditeten va? Så hoppas oömma bröst är ett bra tecken :P

Insättningsdagen räknas som noll. Dagen efter Ruvardag 1 :) jag är på rd 9 nu. Jag har inte ett enda symptom. Bara massa finnar över bröstet å i ansiktet ser inte trevligt ut!

Ja det e jobbigt att lutinus ska ge massa symptom.. å ovitrelle också.. man kan ju inte lita på nåt :P
    lutinusen ger exaxt samma symptom som när man är gravid. förra ivf jag gjorde och blev gravid så hade jag hemska symptom , visste inte då om det var gravidsymptom eller lutinus. men sen när jag gjorde återföring på fryst embryo så hade jag exaxt samma hemska symptom och var inte gravid, så man blir jäkligt lurad av lutinus. av lutinusen fick jag klåda.huvudvärk.ett fruktansvärt illamående.tokömma bröst. ush viken jäkla medicin. ska på återföring imorgon och denna gång ska jag bara låta dagarna gå utan att googla ett symptom för det blir man bara orolig över och jag testar inte förrän testdag :)
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-24 11:50:07 följande:
    Aha! Ja jag vet ju inte hur det känns å va gravid så har inget å jämföra med :P har som sagt noll symptom.
    Ska också försöka sluta googla haha men det e himla svårt. Tror jag gått igenom hela familjeliv haha
    som sagt alla är vi olika , första gången jag var gravid för 18 år sen så hade jag inga symptom alls .18 år senare hade jag en jävla massa symptom , så bara för att man inte känner något så betyder det inte att man inte har lyckats . det är så olika från gång till gång. tar du lutinus?
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-24 15:52:02 följande:
    Aa förstår det!
    Japp.. men ska bara ta till den 30e alltså oavsett om jag e gravid eller inte. Tycker det låter så kort tid.. vet flera som tar flera veckor efteråt också. Hur gör ni på er klinik?
    i regel ges bara lutinus eller crinone i 14 dagar eller till gravtest , men jag får fortsätta till v12 om jag vill, men dr förklarade att det inte gör nån nytta men heller ingen skada. . äggstockarna börjar ju producera eget direkt när det blivit en gravididet. av våra 5 ägg var endast 3 mogna och ett befruktades och fick en fin utveckling, så det sattes tillbaka i mig efter 2 dagar  igår) så nu ruvar jag på ett 6 celligt embryo. känns så underbart men nervöst eftersom det bara vart ett, men ett är ju allt som behövs :) kör nu med crinone eftrsom jag fick hemska biverkningar av lutinus. hur mår du nu ??
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 13:17:28 följande:

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.
    Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

ush vad trist att höra att det inte gick. är själv orolig att det inte ska fästa nu , men har en bra känsla , men oron finns alltid eftersom detta är femte återföringen.. ruvardag 6 för mig idag . styrkekramar till dig
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017