Vi som börjar med IVF hösten 2017
[quote=77995430][quote-nick]Nube skrev 2017-09-07 När är det testdag för dig?
Tiden gå fort får du se ;)
[quote=77995430][quote-nick]Nube skrev 2017-09-07 När är det testdag för dig?
Toppen :) då hoppas vi på bra resultat i morgon!
Var där samtidigt med er idag! Dock inget besked om äggplock än för oss..
Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!
Ska fortsätta med samma dos och så återbesök på måndag ev plock onsdag... lite halvsagt!
Hur går det för dig?
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Tiinuli första läkarbesök 11/9
*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9
*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept
*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
- Sprayar:
- Sprutar:
*Lexiefer, bemfola
*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 8/9
*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9
*Anki7, menopur sedan 6/9
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Madeeleenee, äggplock 8/9
*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad
*Nube, äggplock 12/9
- Ruvar:
* Carolayna, TD 9/9
* Ida, TD 13/9
* Paulina, TD 14/9
*Titikaka TD 15/9
*Mjbo TD 16/9
* Frökenfräken33, TD 17/9
*Hösten84, TD 17/9
* Matildas84, TD 18/9
*Koleisdoskop88, TD 18/9
*Mm79, TD 19/9
*Pigall, TD 20/9
*Emz4, TD 22/9
- Gravid
* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
* becccss (1:a återföringen), vul 25/9
Skönt att ha fått ett datum för ÄP! Sista Puregon + Orgalutran sprutorna ikväll. :) Känns as-skönt att slippa dessa sprutor, och har blivit lite mindre orolig inför ÄP efter att fler av er här inne sagt att det var uthärdligt :)
Mår bra efter dagens äggplock, öm och stel förstås, hon fick sticka och tryckte en hel del så förvarnade mig att det skulle nog ömma och svullna en hel del. Men inte så farligt, mest när jag byter ställning i sängen och reser mig. Går som en cowboy haha. Fick en tredagars antibiotika kur då hon fick sticka så mycket i ena äggstocken, fick tom lämna en blåsa hon inte kom åt. Jag blöder en hel del, vilket säkert är normalt. Men hur mycket är normalt? När jag kissar ser jag att det droppar ner i toaletten... och kisset blir liksom rött. bytt binda ungefär en gång i timmen, den är inte full men känns lite ofräscht, är en tampongtjej :) för visst ska man inte använda tampong nu? Blöder inte så mycket när jag ät still tror det drar igång när jag går, då mest till toaletten då.. Mycket frågor...
Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.
Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)
Jag tänkte på en sak nu när det var några som inte fick några ägg till frysen och många verkar tycka att det är nåt fel på deras ägg. Men glöm inte att spermier är lika viktiga i det här och ofta är det spermier som inte lyckas befrukta ägget. Och om cellfördelningen sedan ska gå som det ska beror också på spermier så tänk inte att det är automatiskt nåt fel på er tjejer! Nu vill jag inte göra er oroliga men jag tycker inte vi ska bara tänka på att det beror på oss när sperman är lika viktigt!
Bra att du påminner om det, vi anklagar lätt oss själva i det här. <3