-
Åh, behöver man ingen Lutinus vid FET?ijo skrev 2017-09-04 20:10:43 följande:Usch förstår känslan! Jag hade också jätteont efter ÄP! Efter ca 1 vecka började smärtan avta för mig. Det är betydligt "skönare" att ruva nu när jag gjorde fet i naturlig cykel. Ingen smärta och inget lutinus!
-
Åh, förstår det men ett är bättre än inget. Och du har säkert ett superembryo i dig redan nu. Jag håller tummarna. <3Titikaka skrev 2017-09-05 08:51:09 följande:
De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D
-
Okej, då slipper jag dem sannolikt inte helt då. ;)Mjbo skrev 2017-09-05 08:46:23 följande:Jag tror det är olika på klinikerna hur de gör. Jag på ruvardag 2 idag efter fet i naturlig cykel och jag ska ta lutinus två ggr om dagen tills testdag :)
-
Fertilitetscentrum i Göteborg.Mjbo skrev 2017-09-05 11:11:11 följande:Vilken klinik går du på? :)
-
Okej, vad skönt att du börjar må bättre och att det har gått bra att jobba.kaleidoskop88 skrev 2017-09-05 20:14:23 följande:
Tack för peppningen alla fina <3 jag jobbar på sjukhus, så det är tyvärr svårt att jobba hemifrån ^^ Jobbade idag, det gick bra. Tror det vänt nu, äntligen börjar smärtan släppa - puh! Önskar fortfarande att jag slapp springa på toa o blaska av mina private parts 10gg/dag pga de jäkla vagitorerna xD Jag börjar tro att det bara är män som tillverkat dom, haha! Min Lichen gillar dom INTE iaf.
Angående förmaningar, så sa min läkare typ: brukar du röka, dricka eller springa maraton? Inte? Ok då behöver du inte börja just nu. I övrigt - lev som vanligt Så jag kör på det. Om det inte tar sig så tror jag inte det är för man levt som vanligt iaf - då skulle jag inte ens kunna jobba
Jag har fått samma information som dig, även om jag inte gjort något återinförande än - att embryot ligger väl skyddat där inne och att man ska kunna leva på som vanligt. -
Att människor fortfarande är så dumma att de utifrån en svullen mage vågar komma med såna kommentarer. Är jag gravid och vill att du ska veta det så kommer jag berätta det liksom.
Förresten, heja alla er här inne. Tycker vi alla är så jävla grymma som kämpar och håller på. <3 -
Hur länge odlar era kliniker era ägg? Mina var ju inte godkända på dag 5 men däremot på dag 6, vilket de sa var maxdagen för hur länge de odlar.
-
Jag fick äta "lätt flytande frukost" som kaffe, te eller yoghurt.Madeeleenee skrev 2017-09-07 18:51:10 följande:
Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..
-
Usch, vad jobbigt. Till oss ringde de, sen skickade de ett mail och nu har vi även fått ett brev. Konstigt att de har så olika rutiner på de olika klinikerna.Pigall skrev 2017-09-07 21:42:28 följande:Tack! Då sitter vi i liknande sits:) lycka till! fick du ut något till frysen? Av hur många isåfall? jovisst klarar de sig bättre i livmodern men det känns ju som något är generalfel när inte ett enda av en sån stor skörd lyckades ta sig till frysen:( vart helt oförberedd också då de sa att de skulle skicka brev nästa vecka men istället dök det upp på mailen som ett elakt spam:(
-
Åh, vad skönt att ha det avklarat, att det gick bra och att ni fick ut 6 fina ägg. Spännande besked som väntar i morgon nu då. :)Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:
Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!