• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-24 16:15:54 följande:

Usch vad jobbigt att höra!! Jag lider verkligen med er! Det är så oerhört tungt! Innerst inne hoppas man ju ända till testdagen trots att man utåt säger sig vara säker på att det inte blivit. Du är en sån positiv kraft och jag önskar verkligen innerligt att nästa gång blir gången ni får se ert plus! All kärlek och värme!

Tack snälla Du <3 - ja 3 gången gillt får det bli. Läkaren ringer 18/12 med en bedömning hur vi fortsätter. All lycka till dig <3 Kram!
    MollyB skrev 2017-11-24 20:06:25 följande:

Så tråkigt att höra! Förstår att det måste kännas jättejobbigt! Jag hoppas verkligen att ni får komma igång snart igen och att det går vägen nästa gång <3 många styrkekramar! Ta hand om er!

Tack rara <3 det är tufft - oerhört tufft, ändå lättare denna gången. Det är lättare att gå vidare eftersom det inte ens fäste denna gång.. min första IVF var jag ju gravid till v13 och det var hemskt.. vill inte vara med om det igen, det var oerhört svårt att reparera sig efter det. Nu är jag mest revansch sugen och har ett jävlar anamma på att detta ska fan gå!

All lycka till dig på din resa! Kram!
    Linsi skrev 2017-11-24 21:15:52 följande:

Åh va tråkigt - svarade just dig i andra tråden. 

Vi får hålla ihop i januari, då är det dags för mig att starta. Mensen bör komma i vecka 2 så tills dess får jag se till att sprutorna är hemma :)

Ta hand om er!

Ja det gör vi - då håller vi ihop <3 jag vet inte när i januari det blir. Vet väl mer efter min läsarkontakt som jag ska ha den 18/12.

Stor kram till dig!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-23 13:57:52 följande:

Tack, inte förrän 1 december. Det blir att testa för att säkert veta på söndag tror jag, men tror inte det minsta på ett positivt resultat, tyvärr.

Hur går det för dig? Tänker på dig <3
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Kära jössanes vad glad jag är för din skull!! Stort grattis <3
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-11-25 13:10:16 följande:

Vad ledsen jag blir! Jag ville så gärna att det skulle gå bra för dig! Men nästa gång <3 Stor kram!!!

Tack kära Du, ja nu sätter vi All hopp till tredje gången gillt!
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-11-25 22:13:20 följande:

Jag finns här och hejar på er så jävla stenhårt! <3

<3 <3 <3
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-26 00:23:53 följande:

Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.

Håller ändå tummarna på mirakel <3

Ja denna jäkla vikthets! Så trött på den, jag kämpar på jag med och hoppas på ytterligare några mindre kilo till nästa gång - inte det lättaste nu när det snart är jul... stor kram!
  • Mariana79

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

• Mariana79
    LilV skrev 2017-12-19 17:04:23 följande:

Vi kommer att byta från gonal-f till menopur vid nästa försök. Ser fram emot att prova igen och hoppas sprutbytet ger bättre utdelning! Kör förhoppningsvis igång i mitten av januari. Var det lätt att blanda och dosera menopur?

Ja det var superlätt att blanda, man får en tydlig beskrivning med också. Lycka till!
  • Mariana79
    Milla8101 skrev 2018-01-01 21:43:19 följande:

Hej

Jag har oxå bytt behandling, så här har det sett ut iår.

Jan=korta protokollet gonal- f o orgalutran (6 ägg) fick plus på Stickan o en till frys. Tidigt MF

Mars = frysåterföring , minus.

Maj= korta protokoll, menopur o orgalutran (6 ägg), 2 tillbaka. Minus.

Aug= korta , menopur o orgalutran, (6 ägg) 2 tillbaka, minus.

Sep= korta menopur o orgalutran (6 ägg) 2 tillbaka , minus.

Nov= långa , synarela sen menopur o gonal -f

(6ägg) 2 tillbaka. Plus på Stickan på nyår .

Hoppas det går vägen när ni byter behandling!

Lycka till!!!

Härligt! Stort Grattis och tack snälla rara du för info om dina resultat, all lycka till nu!
  • Mariana79
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:37:42 följande:

Hej alla hoppar tillbaka till denna tråd. Gjorde en fet den 25 nov i Linköping och till min lycka blev jag gravid. I vecka 6 var jag på första vul och fick se ett litet hjärta slå. Igår slogs min dröm i tusen bitar. Sambon och jag skulle på nytt vul och var så glada över att få se vad som gömde sig i magen. Har haft massa gravidsymtom så var väldigt lugn. Men tyvärr så såg jag fort på bilden att det inte stämde såg bara en tom säck. Läkaren letade och letade och sa tillslut tyvärr finns det inget foster kvar. Jag hade fått ett sk missed abortion kroppen tror att jag fortfarande är gravid men det finns inte längre något liv. Ska tillbaka om en vecka för nytt vul och har inte blödningar börjat då ska jag få tabletter. Smärtan är olidlig och har googlat ihjäl mig för att finna ett svar. Någon här inne som har varit i samma situation?

Ja :( exakt samma hände mig. Hjärtat slog på vul i v7 för att sedan på ul i v13 vara en tom fostersäck, trots att fostret dött och tillbakabildats typ runt v 8 gissade man så fortsatte min kropp tro att jag var gravid, hade symptom på grav och ingen blödning. Opererade ut alla rester någon vecka efter det konstaterades.. En stor kram till dig jag vet hur hemskt detta är. Jag har aldrig fått svar mer än att det inte var livsdugligt...

Hoppas vi båda slipper detta igen.

För mig tog det tid att hitta ork och hopp igen. Det vart inte bättre av att min bästa vän var gravid samtidigt som mig och vi hade exakt samma bf... otroligt svårt men min räddning var att vi inte bor på samma ort, så jag slapp träffa dem och den växande magen....

Jag kommer alltid undra varför det hände och förmodligen alltid vara nervös att det ska hända igen.

Detta hände april-16 och jag har inte varit gravid sedan dess. Haft ett misslyckat IVF efter bara. Jag hoppas att jag kommer att känna ro den dag jag blir gravid igen.

Detta är tufft och svårt. Mitt råd är att där Ja, släpp ut känslorna och ge dig ut och gå i skogen <3

Stor stor Kram!
  • Mariana79
    Mariana79 skrev 2018-01-05 09:24:17 följande:

Ja :( exakt samma hände mig. Hjärtat slog på vul i v7 för att sedan på ul i v13 vara en tom fostersäck, trots att fostret dött och tillbakabildats typ runt v 8 gissade man så fortsatte min kropp tro att jag var gravid, hade symptom på grav och ingen blödning. Opererade ut alla rester någon vecka efter det konstaterades.. En stor kram till dig jag vet hur hemskt detta är. Jag har aldrig fått svar mer än att det inte var livsdugligt...

Hoppas vi båda slipper detta igen.

För mig tog det tid att hitta ork och hopp igen. Det vart inte bättre av att min bästa vän var gravid samtidigt som mig och vi hade exakt samma bf... otroligt svårt men min räddning var att vi inte bor på samma ort, så jag slapp träffa dem och den växande magen....

Jag kommer alltid undra varför det hände och förmodligen alltid vara nervös att det ska hända igen.

Detta hände april-16 och jag har inte varit gravid sedan dess. Haft ett misslyckat IVF efter bara. Jag hoppas att jag kommer att känna ro den dag jag blir gravid igen.

Detta är tufft och svårt. Mitt råd är att där Ja, släpp ut känslorna och ge dig ut och gå i skogen <3

Stor stor Kram!

Det ska stå: " mitt råd är att sörja, släpp ut känslorna och ge dig ut i skogen och gå"
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017