• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

segelvind skrev 2017-11-06 07:23:50 följande:

God morgon! Jag ska också på äggplock idag dock har vi vetat ett tag nu att det blir totalfrys då jag är lite överstimulerad så jag har inte varit aktiv i tråden men följt er. Besvikelsen har varit svår att hantera men jag känner att min kropp inte skulle klara en graviditet nu då jag mår rätt kasst men ändå Oron är stor att det inte finns några ägg som klarar att frysas, att de har dålig kvalitet på grund av mängden blåsor eller att det bara är blåsor och inga ägg...

I vilket fall blir det skönt att äntligen få göra det här idag och få svar på några av orosmolnen. + att det blir skönt att få må bättre fysiskt

Lycka till alla idag, håller mina tummar för oss alla!

Stort lycka till idag! Håller tummarna för många ägg!
  • MollyB
    Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Jag förstår din oro och skickar massa styrkekramar! Jag hoppas att andra provet blir bättre och att många ägg är mogna. Ett ägg är allt som behövs, håller tummarna för er!
  • MollyB
    Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Jag förstår din oro och skickar massa styrkekramar! Jag hoppas att andra provet blir bättre och att många ägg är mogna. Ett ägg är allt som behövs, håller tummarna för er!
  • MollyB
    Tiinuli skrev 2017-11-06 09:40:04 följande:

Hej!

Vet ni vad som avgör vilken dag man börjar med sprutor?

Första ivf började dag 3 men nästa gång dag 2... nån som har koll?

Hej! Min klinik har sagt att det mest beror på deras schemaläggning med helger och så, om jag förstått rätt. Det kanske är olika från klinik till klinik :)
  • MollyB
    segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?

På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.

Stort grattis till många ägg!! Vi fick inte heller reda på om äggen såg bra ut direkt utan fick reda på hur många som blivit befruktade efter några dagar. Vi gjorde också totalfrys. Hoppas ni får många till frysen!
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-06 14:03:55 följande:

Status från oss och vårt resultat idag:

16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.

Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!

Stort grattis till bra resultat!! Hoppas att ni får många befruktade :)
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-06 16:02:02 följande:

Nu har vi fått tillbaka en 5-6 dagars blasto (ifredags)

Nån annan som gjort FET? Testade ni innan td? När isåfall? Nyfiken :)

Känns sjukt konstigt och jag förstår inte att jag har något i kroppen!

Vi gjorde också FET i fredags så jag har inte så mycket information att komma med (vårt första, gjorde ej ET). Jag kan inte heller förstå att det lilla embryot ligger där i min kropp! Vi har testdag den 17 nov, när har ni? Har du känt något? Jag och ilningar i vänster ljumske men annars inget direkt. Kul att följas åt! :)
  • MollyB
    Mm79 skrev 2017-11-06 13:09:28 följande:

Jag hade förlitat mig på morfinet och bedövningen, men istället kickade dem aldrig igång (som det kändes då) haha. Men dem fick ut 11 ägg, 2 bra blev det (1 i frysen nu). Ena äggstocken var större än den andra och hade även fler ägg, och därför just den kändes extra mycket. Nu gravid i v12, har fortfarande ibland ont i den äggstocken. 1 vecka kvar till kub, efter det förhoppningsvis släpper oron lite, beroende på resultat...

Ånej stackare, morfinet och lugnande var nog min räddning vid äp. Å grattis, vecka 12! Det kommer förhoppningsvis kännas lite lugnare för dig efter kub. Jag är på ruvardag 3 och hoppas så att allt ska gå vägen! Nervös och spänd och dagarna går väldigt långsamt.
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-06 21:29:35 följande:

Hej! Spännande, då gjorde vi det samma dag ju! Var går du?

Vi har td 16/11. Vad satte du in?

Jag känner att det stramar och spänner men inte i ljumskarna utan mer typ vid naveln eller under. Och så känner jag ut på sidorna.

Jag gjorde ett ET för två år sen, men har helt glömt hur jag kände då... :)

Ja precis! Var så lättad att upptiningen gick bra, varje moment är ju ett orosmoment! Vi går på Stockholm ivf, ni?

Vi satte in ett 2-dagars, har ett 2-dagars och ett 5-dagars kvar i frysen nu. Känner lite mer nu, sticker till ibland i området och ljumsken har lugnat ner sig lite. Då det är första gången har jag inget att jämföra med hur det ska kännas? :) borde fästa i dagarna nu, har du erfarenhet av det?

Okej, grattis :) förstår att det kan vara svårt att komma ihåg hur det var för två år sedan.
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-07 11:51:29 följande:

Jag med! Allt såg jättebra ut osv. Är så nervös! Men ändå så lyckligt lottad att vi har en liten tjej hemma <3

Ja vi går på Ivf Kliniken Stockholm, vid St Göran. Är det samma som ni går?

Vår dotter var ett två dagars :)

I fredags sa de till mig att vårt 5-6 dagars fäster 2-3 dagar efter insättning.

Ja då när vi ruvade för två år sen var jag hormonbehandlad och inte i mitt rätta element. Nu har insättning skett i naturlig cirkel. Men man glömmer så fort också... mycket som hänt på kort tid!

Ska nog tjuvtrsta någon dag tror jag. Har inte tålamod att vänta haha!

Nervositet och oro är verkligen något man får uppleva med ivf. Men samtidigt är jag jätteglad att man får hjälp <3

Då är det inte samma, vår ligger i Hammarby sjöstad, Stockholm ivf. Lika namn dock :)

Kul att höra att er dotter var ett 2-dagars :) Om ert embryo skulle fästa 2-3 dagar efter insättning känns det spontant som att mitt skulle fästa senare om det inte är lika "gammalt"?

Jag har i stimulerad cykel då jag inte har mens eller ägglossning av mig själv. Är det skillnad på hormoner i ostimulerad?

Jag är så nervös för resultatet så jag vet inte om jag kommer våga tjuvtesta! Men jag hinner kanske ändra mig under dessa långa dagar ;)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017