• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

jamka skrev 2017-09-11 18:05:50 följande:

På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?

Jag hade 375 menopur med låg amh så det är som sagt helt individuellt. Och därför har man vul för atr se hur de växer.
  • Nube
    hösten84 skrev 2017-09-11 20:27:43 följande:

körde långa protokollet, synarela i 15 dgr o sen gonal-f i 9 dagar. Fick höja dosen på sprutan för jag blev extremt nedreglerad, haha.

Rd 10 nu, allt går upp och ner. Har tappat hoppet och fått tillbaka det ett gäng ggr, man vill ju så gärna att det ska fungera. Har insett nu att det bara är att vänta och se. Idag är jag apsvullen och förstoppad. Lite knip i äggstockar och bubblig i magen men i övrigt ingenting, så jag får väl avvakta helt enkelt. Tackar som frågar.

Jag hoppas att det går bra för dig! :) Vore kul om vi med låg amh också lyckas!
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-11 23:25:32 följande:

Vad anses som lågt värde?

Allt under 0.7 räknas som låg värde..
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-12 08:15:10 följande:

Ok , tack för infot :)

Så om jag har 2,7 så har jag lågt då och är det bra eller dåligt? Förlåt inte så insatt vad allting betyder...

2.7 är bra eftersom lågt är under 0.7.
  • Nube

Nu är jag färdig med äggplocket, det gjorde mer ont än förra gången när det inte kändes alls men det helt ok ändå. De var supertrevliga där på kliniken. Imorgon sla jag ringa och höra om befruktningen och på fredag blir det insättning om allt går som det ska. Nu ska jag vila, är trött och har ont i magen.

• Nube
    Söndag skrev 2017-09-12 12:11:44 följande:

Bra jobbat och skönt att ha de klart!

Nu håller vi tummarna!!

Tack! Och lycka till imorgon :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-09-12 14:43:22 följande:

Det är skönt att ha det gjort. Hade ÄP igår och insättning på torsdag om allt är ok. Håller tummarna!

Åh vad spännande! Hoppas vi kommer att ruva samtidigt då :) Hoppas du får ett fint embryo tillbaka på torsdag!
  • Nube
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 21:48:25 följande:

Tack för peppen!! Nej jag skulle inte heller ha testat om det inte vore för blödningen. Den har fortsatt under dagen. Dock väldigt ljusrosa och lite men mensen ska komma imorgon så jag är tyvärr väldigt säker på att det blir rikligare imorgon.

Ringer man kliniken samma dag som mensen kommer? Man får väl ändå inte börja på direkten utan måste väl vänta en cykel?

Det känns som det ända man gör är väntar. Många tycker att har man väntat 4 år så gör väl en månad ingenting. Men man väntar ju hela tiden. Det blir ju inte bara en månad utan det byggs ju på hela tiden.. usch vad jag känner mig bitter men man önskar att man kunde få ha turen med sig någon gång.

Hur har det gått för dig idag? Hoppas ingen mer blödning!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-12 11:47:14 följande:

Åh vad jobbigt att det var mer smärtsamt, men du kanske hade fler blåsor att tömma denna gång? Sa dem hur många ägg de fick ut?

Jo, det var jobbigare nu av någon anledning. Vet inte om det var flera blåsor dock men tre ägg fick de ut. Inte så många meb med mina värden är jag ändå rätt nöjd. Förra gången var det bara två men det räckte för att bli gravid. Hoppas det räcker nu också.
  • Nube
    jamka skrev 2017-09-12 14:03:12 följande:

Ja, jag ska kolla det idag. Men jag googlade lite och det verkar att på de flesta ställen har de än gräns vid 40 års ålder ang. ivf.

Tyvärr stämmer det nog.. jag vet ej tjej som bara hann med ett landstingsfinansierad försök innan hon fyllde 40. Men vet inte om man kan försöka privat efter det i Sverige, utomlans kan man ju göra IVF även efter 40. Hoppas det går bra för dig!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017