-
Förstår det. :( Jag hoppas dock fortfarande, åt dig! Jadu, här händer inte så mycket. Har mens precis nu och måste vänta till nästa mens innan jag ska ringa kliniken och planera för FET. Tycker det blev ganska skönt med en paus dock, trots att vi precis börjat..Mjbo skrev 2017-09-10 18:14:49 följande:Nej det är det väl Inte egentligen såklart.. men i min värld är det det. Hur går det för dig?
-
Hur många dagar är de då? 5? Vi hade också 6 befruktade ägg, men på dag 5 fick vi veta att inget av dem hade delat sig tillräckligt bra så att det var aktuellt med något återinförande. Jättedeppigt såklart, men på dag 6 fick vi veta att 4 av dem hade kommit igång och delat sig bra. Tydligen sätter man inte in dem så sent dock, så de la alla dem i frysen för att sätta in dem i min vanliga cykel senare.Madeeleenee skrev 2017-09-10 19:21:30 följande:
Usch börjar bli så nervös. Av våra 6 ägg fick vi igår besked att samtliga blivit befruktade, så det blir långtidsodling till onsdag. Det var självklart ett fantastiskt besked! Men.. tänk om inget klarar sig... någon som vet om de 'ser till' dem innan onsdag? Eller får de vara i skåpet tills onsdag? Om de nu ser till om och hur de delar sig, och de inte gör det, ringer de i förväg då? Vill inte få upp förhoppningar för mkt... hoppas ju att 100% befruktade ska betyda bra odds men är inte så insatt i det.. har ju inte funkat hittills sista 2 åren :(
Som jag förstår kollar de till dem dagligen, men eftersom det händer så mycket varje dag är det inte säkert ni kommer få veta något förrän samma dag som ni ska dit. -
Ja, de måste ju följa en viss utveckling men så kan det ju vara som med våra att de bara är lite långsamma. Men som sagt, att ni fick 6 av 6 befruktade är ett väldigt bra tecken så försök att glädjas åt det och se det positivt! <3Madeeleenee skrev 2017-09-10 19:43:13 följande:Okej! Det lät ju hoppfullt iaf! Men få borde de ju iaf utvecklats något från befruktning, skulle de dö av helt borde de kanske märka det? Hoppas är det enda man kan, denna eviga väntan...
-
Hm, jag vet inte. För du var helt ostimulerad nu va? För min del blir det ju ett uppehåll men det beror nog både på att jag var stimulerad plus risk för överstimulering.Mjbo skrev 2017-09-10 19:46:36 följande:Förstår det. Jag är själv lite inne på ett uppehåll till efter jul kanske. Eller om man kör på med de 3 ägg vi har i frysen och sen får se hur man känner sen.
Någon som vet om man gör nästa fet direkt sen efter ett neg test? Alltså direkt på nästa äl? Eller måste man vänta en cykel? -
Jag är inte i samma situation som du, eftersom de inte kunnat hitta något fel på varken mig eller min sambo men förstår ändå känslan då jag misstänker att det är mig det är fel på (på grund av diverse sjukdomar och så). Men, även om det beror på dig så är det inte ditt fel! Du kan inte på något sätt påverka det som gör att det inte går på den naturliga vägen och därmed bör du inte heller anklaga dig själv för det. <3 Ja, han vill ha barn precis lika mycket som du - och med dig, och det bevisar ju att det bara är dig han vill ha. Jag tror ni kommer få barn, även om det inte gick den här gången heller, men om ni mot ALL förmodan inte skulle få det så kommer han vilja vara med dig och älska dig precis lika mycket ändå. Det här är inte din sak, det är er sak.Mjbo skrev 2017-09-10 20:08:16 följande:Tack så mycket. Ja. Det här året har varit det värsta i mitt liv på så många olika sätt. Aldrig mått så psykiskt dåligt någonsin..
En fråga till er alla som det beror på er tjejer att ni ej får barn med er partner. Hur klarar man av att man eventuellt orsakar sin största kärlek ett helt barnlös liv? Jag tror inte att jag kan leva med att det är mitt "fel" att han inte får barn.. Någon annan som tänker så eller är jag ensam om det? Hans största dröm har alltid varit att få barn. Och jag ska vara den som gör att han inte får detta??? Inga barn.. Inga barnbarn som sköter om honom när han är gammal... Hur fan överlever man?! Jag tror inte att jag hade kunnat leva med vetskapen om det. Går man isär? Hoppas man att känslan ändras? Hur gör man? -
Åh, vad kul! Grattis såhär långt!Madeeleenee skrev 2017-09-13 13:54:39 följande:
Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)
-
Förstår att du inte vågar vara glad, men försök! <3 Grattis!Titikaka skrev 2017-09-14 11:53:51 följande:
Beklagar att så många inte lyckades. Det är så tungt all det här :(
Imorgon är min officiell testdag, men jag testade flera ggr förut. Såg fett + :)
Men jag vågar inte vara glad..
-
Enligt vår klinik tror jag att man ska fortsätta i alla fall i 30 dagar till efter positivt gravtest.Titikaka skrev 2017-09-15 15:16:48 följande:
När jag ringde kliniken de sa att jag kan avbryta med Lutinus, men det här känns rätt märkligt. Finns nån annan som avbrutet den också så tidigt? Läste att många som fortsätter till v.12 :(
-
Vad jag har hört är det väldigt vanligt att man blöder i början av en graviditet utan att det behöver betyda att något är fel. Förstår att du blir orolig dock eftersom man sällan förknippar blod med något positivt men jag tror tyvärr bara att du måste vänta och se. <3Kv89 skrev 2017-09-17 18:49:54 följande:
Hej! Jag hoppar in här.
Jag och min sambo gjorde vår första ivf i Umeå i maj i år. Det långa protokollet. Jag har endometrios som orsak till ofrivillig barnlöshet.
Det blev tyvärr ingenting och jag fick mens redan 1v efter återförandet, började även småbönder redan 4 dagar efter återförandet. Vi fick tre embryon till frysen. Därefter var det ju sommaruppehåll men nu i början på september var det äntligen dax för vårt andra försök men då i en naturlig cykel och med en av de i frysen.
Tyvärr var dom tvungen att tina upp alla 3 innan dom tillslut hade en dom höll standarden, så den fick vi tillbaka. Redan 5 dagar efter FET så plussade jag svagt svagt, som sedan bara blivit starkare och starkare. ÄNTLIGEN!! Idag 12 dagar efter FET, bim+3 så kom det pytteliten rosa flytning, men därefter ingenting. Blev livrädd. Gravtestet är dock fortfarande superstarkt. Har fått höra att min livmodertappen är jättekänslig och lättblödande så kan va den som blivit ännu mer känslig iomed graviditeten. Har mer ont i brösten idag än igår så allt verkar ju ändå lugnt, men man oroar sig ju för minsta lilla. Vad tror ni?
-
Åh, jag beklagar. <3hösten84 skrev 2017-09-18 07:27:27 följande:
Titikaka:
Jag fick en blödning i lördags, dan innan td, tog ett test och det stod gravid 1-2v. Blev jätteförvirrad. Tyvärr fortsatte det blöda och igår när jag testade så stod det ej gravid. Stor sorg just nu. När jag ringde kliniken för att meddela resultatet frågade jag om hur det kunde visa plus ena dagen å inte nästa. Hon sa att jag antagligen hade fått en kemisk graviditet/missfall. Jag frågade om det hade blivit missfall eftersom jag slutat med lutinus dagen innan, men hon sa att det inte hade ngt med saken att göra. Så det var det.
Vi har en hjälte i frysen. På kliniken sa de att vi kunde få insättning av den direkt i nästa cykel.
Ni som gjort FET, har ni gjort direkt i kommande cykel eller har ni väntat en cykel? Jag tänker att kroppen är kapad av en massa hormoner och att det kanske är bättre att detoxa innan??
Till mig sa dem att de ville jag skulle vänta en cykel innan FET, har precis haft mens och inväntar nu nästa mens innan jag ska kontakta kliniken.