• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 14/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, ET 15/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

* Ida, TD 13/9 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

* Frökenfräken33, TD 17/9 

*Hösten84, TD 17/9 

*Matildas84, TD 18/9 

*Koleisdoskop88, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Madeeleenee

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Nube
    Paulina2017 skrev 2017-09-13 11:02:18 följande:

Hej ja du kan ta bort mig.

Beklagar! :/
  • Nube
    Louiice skrev 2017-09-13 18:48:56 följande:

Hej!

Joinar mig till gruppen, har följt lite innan utan att vara aktiv:)

Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt i ca 9 år ( inte aktivt i alla år)

Vi började vår första IVF nu efter sommaren och är på första försöket, har i dagarna fått ett litet embryo återinfört, så idag är jag en ruvare på dag 4:)

Jag var väldigt nervös innan, speciellt för ägglocket. Men allt har gått väldigt bra än så länge och känner inte av några biverkningar.

Välkommen och lycka till med ruvningen! När ska du testa?
  • Nube
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-14 06:45:40 följande:

Hej alla. Har testdag på måndag. Har dock smygtestat två gg och båda har varit negativa. Ska ha mens i morgon och jag känner att den är på väg. Känns väldigt tungt att ha gjort allt detta i onödan och fick inga ägg till frysen. Jag och min man har kommit överens om att avvakta till nästa år innan vi provar igen - jag behöver vila mentalt och fysiskt. Jag ska även påbörja kaoset med att byta jobb snart. Mår inte så bra just nu så jag tror jag drar mig tillbaka från tråden ett tag. Tack för allt stöd!

Håller tummarna för alla andra och hoppas på många bebisar <3

Vad tråkigt att det blev minus :( Men vila nu och hämta krafterna inför nästa försök nästa år! Men jag tycker inte du ska tänka att du gjort allt i onödän, det är inget mer vi kan göra utan bara försöka vårt bästa och acceptera att allt kan vi inte kontrollera över, tyvärr. Ta hand om dig!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-14 00:37:13 följande:

God kväll/natt mina damer. Ruvardag 9 idag. Tvåsiffrigt imorgon och då tänkte jag tjuvtesta igen. Är hyfsat säker på att det blir negativt men vill testa innan helgen då min mens skulle kommit om det vart normal cykel. Vill liksom vara förberedd psykiskt om den skulle dyka upp. Har fortfarande en massa biverkningar av proggisarna men tror det börjat släppa. Däremot hände två underliga saker idag som jag ville kolla med er om det är någon annan som vart med om. Dels har jag kännt mig yr idag på jobbet tung i huvudet liksom. Ungefär som när man röker en cigarett för första gången på länge. Troligtvis all stress man går igenom. Psyket lägger väl av helt och hållet snart:)

Sen, äckelvarning: fick som en ägglossningsflytningsklump i trosan ikväll. Jättekonstigt. Blev livrädd att det var den omtalade slemproppen som lossat eller något sånt. Vet inte vad det var men det känns olycksbådande iallafall. Någon som vart med om nåt liknande?

Spännande, låter som att det kan bli positivt! Har du testat resan? Tror inte flytningar är nåt farligt, det kanske är hormonerna som påverkar kroppen. Hoppas på ett + :)
  • Nube

Tråkigt att så många verkar fått negativt eller mens. Jag tar bort de från ruvare som meddelat att det inte gått eller som haft testdag och inte sagt hur det har gått.

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 14/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, ET 15/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

*Hösten84, TD 17/9 

*Matildas84, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Madeeleenee

*Louiice

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Nube
    Titikaka skrev 2017-09-14 11:53:51 följande:

Beklagar att så många inte lyckades. Det är så tungt all det här :(

Imorgon är min officiell testdag, men jag testade flera ggr förut. Såg fett + :)

Men jag vågar inte vara glad..

Grattis! Jättekul att någon lyckas :)
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-14 10:09:08 följande:

Jag har så sjukt ont efter äggplocket igår? Svullen och myclet smärta helt klart värst av mina tre plock! Inatt kunde jag inge ligga ner alls, man blir ju och fundera har plockat i Örebro tidigare då fick jag bägge gångerna både penicillin och citodon?! Igår två panodil innan plock och rekommendation att ta alvedon om jag har fortsatt ont, vilken skillnad!

Känner mig less och butter! Vet heller inte om vi fått någon av de tre befruktade :(

Vad tråkigt att du mår så dåligt! Jag hade också lite smärtor igår men inte så farligt som du och jag kunde jobba som vanligt. Men vid första äggplocket hade jag inga smärtor alls!

Har du hört nåt från kliniken? Jag började med lutinus idag och förhoppningsvis insättning imorgon.
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-14 13:01:50 följande:

Ett befruktat och hör vi inget så återföring i morgon.

Ja de hör var inge vidare har jobbat dagen efter bägge gångerna innan nu är sambon tack och lov hemma annars hade jag inte kommit ur soffan ens

Då blir vi ruvare samtidigt! Håller tummarna att det är ett guldägg du får tillbaka imorgon!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-14 13:22:42 följande:

Tvärnegativt som förväntat:( fortfarande 6 dagar kvar till td men bim i helgen så jag förbereder mig på det. Ser ju inte positivt ut:(

Vad tråkigt om det stämmer men det finns lite hopp kvar om du har testdag om 6 dagar. Kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017