• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

lyckobubblor skrev 2017-11-15 21:27:24 följande:

Tack! Känns så spännande och lite skönt att vara igång. Skrattade lite åt mig själv nyss: är lite stolt över mig själv som håller på och sprutar. Ännu mer nu när det faktiskt gör ont.

Hur länge har du ruvat? <3

Jag kände också så, skönt att komma igång och spännande. Tycker vi är jättestarka som går igenom det här :)

Idag är jag på Rd 13. Ska testa imorgon, hoppas så att det har gått bra <3
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

Åååhhh grattis!! Så underbart. Ska du ringa och meddela kliniken idag då?

Tusen tack <3 jag hoppas att det ska gå bra imorgon, nervöst och spännande.
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-16 08:02:05 följande:

Ja jag förstår dig! Och du har varit duktig på att inte tjuvtesta!

Japp har redan ringt, de ska ringa mig kl 10 :)

Snarare att jag inte vågat testa, nervöst inför imorgon :)

Fick du tid för ultraljud nu då eller vad blev nästa steg? :)
  • MollyB
    lyckobubblor skrev 2017-11-16 10:34:54 följande:

Åh, håller tummarna allt jag har! <3

Tusen tack <3
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-17 07:59:05 följande:

Japp ska på ultraljud 7/12! Och inskrivning på mvc 15/12. Det är ju ganska snart!

Och jag är i V4+5 idag. (Om man ser till mensen skulle jag varit i 4+3 men kliniken sa 4+5).

Men hur har det gått för dig idag?!

Det gick tyvärr inte bra igår, negativt test. Kändes jobbigare än vad jag trodde att det skulle göra. Så nu inväntar jag blödningen efter att jag slutat med lutinus.

Ja det är verkligen snart, vad kul!
  • MollyB
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-17 22:16:26 följande:

Hur har det gått, har du vågat testa?

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-11-18 14:11:46 följande:

Stor kram till dig! Hade du fler ägg infrusen så du får göra fet direkt efter nästa blödning?

Tack fina <3 Vi har två kvar i frysen och får börja andra försöket när blödningen kommer igång. Hur går det för dig?
  • MollyB

Tack alla för alla kramar <3 Nu ska vi börja andra försöket och tänker prova med akupunktur. Är det någon som har provat och har erfarenheter av det? Vore kul och intressant att veta.

• MollyB
    Västerås skrev 2017-11-20 20:04:00 följande:

Jag kör akupunktur nu vid detta 5e försök ca 1-2gr i veckan vid återföringen gjorde jag två täta besök

Vi får se hur det blir RD 6

Har du känt något annorlunda nu mot tidigare? Jag tänkte köra 2 gr i veckan fram till FET. Gjorde du även samma dag som FET och fortsätter under ruvningen? Förlåt för många frågor :)
  • MollyB
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

Håller tummarna!
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-21 07:34:16 följande:

Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...

Min man blev helt bestört när jag berättade i morse... :(

Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((

Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3

Så ledsamt. Många stora styrkekramar <3
  • MollyB
    Västerås skrev 2017-11-21 07:17:09 följande:

Jag körde 2 gr i veckan fram till FET. Av en slump hade jag inbokad tid på FET dagen och dagen efter. Hittills har det hjälpt mig psykiskt o känner mig lugnare än tidigare ruvningar. Under ruvning har jag bokat 1 g per vecka men går gärna en extra om han får återbud. Fråga på bara vi finns för varandra ????

Vad bra att det blev så av en slump. Jag ska med försöka boka in nära inpå.

Vad härligt att höra. Jag hoppas att det kommer att fungera bra <3
  • MollyB
    Milla8101 skrev 2017-11-21 13:33:30 följande:

Jag provade med akupunktur med vårat försök nu i okt.

Höll väl på i ca 3-4 veckor, 2 ggr i veckan innan och efter mens och sen 1 gång under ägglossningsveckan.

Kände mig väldigt avslappnad, enligt henne så byggde hon upp slemhinnan, den skulle bli klibbigare så att ägget skulle fastna lättare.

Tyvärr hjälpte det inte mig, så jag kommer inte testa det igen. Kostar ju tyvärr endel. 500kr gången så ca 5000kr gick det åt. Har ju hört att det har hjälp många!

Lycka till! :)

Hej, tack för svar. Vad synd att det inte hjälpte dig. Jag har också hört att det har hjälpt många så jag hoppas det kan hjälpa.

Lycka till du med! :)
  • MollyB
    lyckobubblor skrev 2017-11-22 20:45:01 följande:

Vilka är vi nu som är här i tråden och hur ligger alla till? Finns den där listan kvar där vi skrev in vilken fas vi alla var i? <3

Vi har påbörjat försök 2, stimulerat FET. Jag håller på att bygga upp slemhinnan och ska på ultraljud nästa vecka för att mäta tjockleken <3 Listan finns nog långt bak i tråden att hämta eller så kan vi börja på en ny :)
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-24 09:22:38 följande:

Då var testdagen här och det var givetvis negativt :(

Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.

Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3

Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.

ta hand om er allihop! Kram!

Så tråkigt att höra! Förstår att det måste kännas jättejobbigt! Jag hoppas verkligen att ni får komma igång snart igen och att det går vägen nästa gång <3 många styrkekramar! Ta hand om er!
  • MollyB
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Vad härligt! Stort grattis till er!
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-11-27 14:37:04 följande:

Hej alla. Har tagit en paus ifrån allt det här. Blev så ledsen efter mitt misslyckade försök. Börjar kanske med sprutor nästa vecka beroende på när min mens kommer. Annars kör vi efter nyår och det är helt okej det med. Ska ta gonal-f 300 + menopur denna gång. Fick ju rätt högt 250 förra gången men eftersom jag inte svara så bra (fick 6 ägg, 4 mogna) så höjer de ännu mer.

Vad bra att de justerar till nästa gång. Jag förstår att det var tungt, även om man försöker vara förberedd på ett negativt svar (jag försökte det) så blir man väldigt ledsen. Jag håller tummarna för ert nästa försök <3
  • MollyB
    lyckobubblor skrev 2017-11-26 14:12:22 följande:

Nu är jag på väg hem efter insättning av ett tydligen perfekt exemplar, bara att vänta nu då <3

Testdag 12/12 (hur långt bort som helst ju)

Grattis! Håller tummarna :)
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-12-03 20:08:55 följande:

Läkaren sa att jag måste få min mens idag ifall vi skulle hinna göra en behandling innan jul, jag trodde ju absolut inte att jag skulle få den idag, då jag bara är på dag 23 (får mellan dag 25-28) men hur chockad tror ni inte jag blev nu när jag gick på toa och det kom blod? Mensen är alltså i full gång men tyvärr köpte jag inga nya sprutor eftersom jag trodde mensen skulle komma som vanligt. Så måste nog ändå vänta till efter nyår. Känns både bra å dåligt. Egentligen vill jag ju sätta igång på en gång, men samtidigt skönt å kunna ta det lugnt å njuta av julen.. å slippa gå å oroa sig/må dåligt..

är det vanligt att mensen kommer tidigare efter ivf?

Förstår att du blev chockad att den kom tidigare än vad den brukar. Som du säger kan det ju vara skönt att inte stressa med det och istället ta det efter jul. Jag har bara gjort i stimulerad cykel och när vi fick negativ resultat och jag slutade med lutinus kom mensen efter 1,5 dag (kliniken sa inom 1 vecka) så jag tyckte att den kom snabbt efter att jag slutade med tabletterna. Det kanske inte är alls samma sak om man gjort i ostimulerad cykel och har egen mens men den kom snabbt för mig i alla fall :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017