• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

mileythebunny skrev 2018-01-15 19:46:25 följande:
    Åh, härligt, så spännande! Jag håller tummarna att väntan inte känns olidlig och att det blir plus på stickan! När har du testdag?
    Tack! Just nu känns det bra.. men vet att det blir värre ju närmare man kommer testdagen.. 30/1 ska jag testa! Vet inte än om jag tjuvtestar.. har inte bestämt mig än :P
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-15 20:05:05 följande:
    Tack, haha, skönt att höra det, jag är nervös för äggplocket, men ser fram emot att bli lite avtrubbad först.
    Förstår verkligen det. Innan första äggplocket så hade jag hört så mycket olika - vissa tyckte det var fruktansvärt å vissa kände knappt något. Så det var ju svårt å veta hur man själv skulle reagera :P jag tyckte det stack till lite då och då första gången, men inget märkvärdigt. Däremot fick jag jättejobbig mensvärk efteråt. Andra gången nu gjorde det rätt ont å ta ut äggen, så fick mer morfin. Men sen när det var klart så kände jag ingenting. Ingen mensvärk eller nåt :) så det är väldigt olika!
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-15 20:07:59 följande:
    Åh, ja, det känns ju som en liten evighet bort. Men kommer gå superbra! Jag är så imponerad av alla som kan hålla huvudet kallt och inte tjuvtesta, det hade jag nog inte klarat.
    Aa verkligen. Jag har aldrig varit en sån som tar massa gravtester. Jag avskyr å se minus haha så vågar knappt ta tester.. under tre år som vi försökt så har jag kanske tagit.. 10 gravtester sammanlagt xD om ens det. Men kanske tjuvkikar! :)
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-15 20:24:47 följande:
    Ja, det verkar vara väldigt individuellt och även skilja mellan gångerna, precis som du säger, så är ju bara att vänta och se. Men är nervöst att inte veta... Tack för hjälp och pepp och tips och allt, känns verkligen skönt att lufta all oro här! 

Massor med lycka till under din ruvartid!
    Aa precis! Förstår precis hur det känns! Håller tummarna för dig nu imorgon!! Spännande! Hör gärna av dig sen så man får veta hur det gick :) väldigt skönt å kunna prata här med de som går igenom samma <3
  • Ellencassandra

Det e så konstigt hur man skiftar från dag till dag. Igår var jag glad å hoppfull. Ruvare äntligen å kanske några till frysen. Nu är jag rena rama vraket. Orolig å tror inte att nåt kommer frysas ner osv.. :( längtar tills man får ta testet men samtidigt fasar jag för det.. aahh så mycket känslor hela tiden. Men lutinus hjälper väl till en del...

• Ellencassandra
    170909 skrev 2018-01-16 20:50:25 följande:

Den här tråden verkar iaf vara aktiv, jag började i somras men inget plus än trots fler än ett försök.
    Jag fick tillbaka ett femdagars idag och man blir lit nojjig så jag behöver nog höra er säga det också
    Embryot kan väl inte åka ur om man går på toa och tar i från tårna för att magen är trög. Eller??
    Gjorde det kanske 20min efter det att jag fått tillbaka embryot och blev lite nojjig sådär som jag kan bli

Nej det åker inte ut :) så det kan du vara lugn över :) jag e på rd 1 idag!
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-15 20:24:47 följande:
    Ja, det verkar vara väldigt individuellt och även skilja mellan gångerna, precis som du säger, så är ju bara att vänta och se. Men är nervöst att inte veta... Tack för hjälp och pepp och tips och allt, känns verkligen skönt att lufta all oro här! 

Massor med lycka till under din ruvartid!
    Hur har det gått??
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-17 21:37:23 följande:
    Tack, det gick bra! Det var verkligen mycket lättare än jag väntat mig och var över innan jag fattade att de satt igång. Kände väldigt lite och har inte haft särskilt ont efter, mer öm och lite omtumlad. Jag var väldigt nervös innan, och till alla andra som kanske också oroar sig vill jag säga att det är verkligen inte så farligt! Personalen på rmc i Malmö var också helt fantastiska, vilket hjälpte!

De fick ut sju ägg, vilket jag ändå är nöjd med, och imorgon får vi reda på om några av dem blivit befruktade...
    Vad härligt å höra! :) skönt att det kändes bra å att du fick 7 ägg!! Vet du om de skulle köra ICSI eller?
    Håller tummarna :)
  • Ellencassandra
    pajas77 skrev 2018-01-19 20:52:41 följande:

har idag vart på ultraljud och är på min sjunde sprutdag. det växte på bra och jag skulle fortsätta med sprutor till på lördag och sen ta ägglossningsprutan kl 23 på söndag för att sen ska det bli äggplock på tisdag kl 11

.hoppas få ut många fina ägg. detta är vårat andra ivf försök. har fyllt 40 nu .hoppas ni andra lyckas ochså :) mår förvånasvärt bra denna gång på sprutorna tack och lov.

Åh spännande! Hoppas det går bra å att ni får många befruktade ägg :)

Rd 5 här. Och igår fick jag ju nån slags huggande smärta nere vid höger ljumske typ svårt å förklara men det var över på fem min men hela natten har det varit som nån slags pulserande smärta igen där nere. Kommer lite i omgångar.. undra va det kan va.
  • Ellencassandra
    pajas77 skrev 2018-01-21 21:00:59 följande:
    ruvardagarna är så dryga , bara en evig väntan tills man vet. håller tummar och tår att ni lyckats :) dags för otrivellen kl 23 ikväll.  sen bara att invänta tisdagen då äggen ska plockats. så spänd :)
    Väldigt dryga! Jag hänger alldeles för mkt på google å söker symtom fastän jag lovade mig själv att inte göra det! Suck.
    Åh spännande! Stort lycka till! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017