• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hösten84 skrev 2017-09-15 23:34:12 följande:

Mina lutinus tog slut idag, två dagar innan TD, ringde och frågade om det då många verkar ta längre, men de sa att det var standard på alla kliniker i sverige att ta två veckor efter insättning. Så jag får väl acceptera att d e så.. Hade läst ngt om att det ibland är lutinus som skjuter upp mensen och att den kommer när man slutar, så nu är jag lite orolig. Har ju börjat hoppas att det blir ett plus på söndag :)

Hur gick det idag? Blev det ett plus? :)
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-09-17 15:50:17 följande:

Jag testade första gången på RD 7 och såg mycket svagt pluss, kanske du vågar testa imorgon? :)

Var det en blasto du fick tillbaka?
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-16 13:19:05 följande:

På måndag har jag så ikväll är det ovitrelle o vila imorgon. Vi ska sätta tillbaka 2 st om där blir två el fler hoppas på det bästa

Lycka till imorgon!
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-17 11:15:59 följande:

Har vi några fler hästtjejer här?

Jag är sååå ridsugen men de rekomenderar ingen ridning alls under ruvning :(

Jag är också hästtjej men rider tyvärr inte aktivt nu. Jag förstår att du är sugen men bäst att inte göra det tror jag.. hur mår du annars? Känner du nåt?
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Galadriel80, ET 18/9

*Anki7, äggplock 19/9

*Mira6, äggplock 18/9

- Ruvar: 

*Matildas84, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Lexiefer, TD 24/9

*Madeeleenee, 26/9

*Louiice

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

• Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-17 21:38:18 följande:

Lycka till ni som har äggplock inom kort, spännande :)

Och lycka till på vul imorgon!
  • Nube
    Carolayna skrev 2017-09-18 00:31:26 följande:

Bag skrev nog aldrig att det misslyckades för mig. Jag fick mens, det fäste tydligen inte även fast det var så fint blastocyst. Är faktiskt inte så jätte ledsen, är så glad att vi har fått ett barn iaf. Nu försöker vi på vanlig väg, fick ägglossning idag och efter sex satte bag in en tampong. Man blir desperat, kan detta verkligen funka? Vi provar själv till vi får svar om vi får ett försök till gratis. De bröt mot tystnadsplikten när vi precis hade börjat IVF så nu trycker vi på det annars blir det en polisanmälan. Så lätt ska de inte komma undan.

Vad tråkigt att det inte gick! Vad är det som hände med kliniken?
  • Nube
    hösten84 skrev 2017-09-18 07:27:27 följande:

Titikaka:

Jag fick en blödning i lördags, dan innan td, tog ett test och det stod gravid 1-2v. Blev jätteförvirrad. Tyvärr fortsatte det blöda och igår när jag testade så stod det ej gravid. Stor sorg just nu. När jag ringde kliniken för att meddela resultatet frågade jag om hur det kunde visa plus ena dagen å inte nästa. Hon sa att jag antagligen hade fått en kemisk graviditet/missfall. Jag frågade om det hade blivit missfall eftersom jag slutat med lutinus dagen innan, men hon sa att det inte hade ngt med saken att göra. Så det var det.

Vi har en hjälte i frysen. På kliniken sa de att vi kunde få insättning av den direkt i nästa cykel.

Ni som gjort FET, har ni gjort direkt i kommande cykel eller har ni väntat en cykel? Jag tänker att kroppen är kapad av en massa hormoner och att det kanske är bättre att detoxa innan??

Vad hemskt att det blev en kemisk graviditet, hoppas att nästa gång fäster det ordentligt!
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-09-18 10:11:03 följande:

Jag har tjuvtestat idag faktiskt och fått en tydlig plus (har testat ett antal ggr förra veckan och då var det negativt). 

Men officiella TD är imorgon. Fortfarande i chock om man säger så....

Stort grattis! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017