• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

LilV skrev 2018-01-28 09:39:22 följande:
    Näe, fy fan vad tråkigt. Låt dig själv sörja, ta en dag och bara gråt eller precis vad du behöver.
    Ja det ska jag göra. Tack <3
  • Ellencassandra

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.
    Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

• Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-01-28 11:39:05 följande:
    Vad tråkigt :( Ta dig tid att vara ledsen och ta hand om dig! Hade ni några i frysen? Hur många försök har ni gjort?

Jag fick en speciell upplevelse igår när de skulle sätta tillbaka ett tvådagars. Läkaren kunde inte komma in i livmodern! Så de ska frysa ned dem idag (tre av tre hade klarat sig till igår) och sen ska jag göra en vidgning av livmodertappen i veckan. De sätter då in ett fryst nästa cykel (om något överlever då). Känns oerhört snopet och ganska jobbigt att behöva oroa sig ytterligare fem veckor.

Vad man får gå igenom på denna ivf-resan alltså... Kram på dig <3
    Tack! <3 detta var vårt andra försök! Har en tre dagars i frysen! Så hoppas på den nu. Om den överlever upptining då..

Men oj! Vad konstigt! Det har jag inte hört talas om :o vad beror det på?
    Förstår att det måste kännas jobbigt :/ hoppas ni får flera bra å som fryses ned <3

Ja verkligen. Vilka krigare vi är. Heja oss :)
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-01-28 20:12:57 följande:
    Jag beklagar men det kan ta flera försök innan det tar sig. 4-5 något sådant så tog det sig för mig efter många inseminationer och stimulerade ägglossningar. Det var skittufft och jag undrade precis som du hur jag skulle orka. Det gör man och det är värt det i slut änden. 

I början var det jobbigt för jag kände mig nästan garanterad att bli gravid på något konstigt sätt. Känslorna är ju inte logiska överhuvudtaget. 
    Alla var så positiva och hoppfulla, det är de fortfarande. Men jag vägrar ryckas med för då blir det värre om/när det skiter sig. Det har hjälpt mig en hel del, det har också hjälpt att planera in roliga icke-gravidlämpliga saker när det skiter sig. Så har jag något att se framemot kan låta dumt. Men du måste hitta ditt eget sätt att förhålla dig till allt. Det är jobbigt man gråter och är ledsen och så, det får man göra men man får inte låta det negativa ta över för då kommer det nog bli ännu jobbigare. Fokusera på det positiva istället. Du kommer bli gravid när du får tillbaka guldägget som klarar av att utvecklas till ett barn. 
    Tack för peppen :) tror nog jag fick för mig att bara för jag e ung så skulle det inte bli några problem. Men sen läser man att många blir gravida på 3-4-5 försöket eller mer. Jag hoppas såklart att det inte ska ta så lång tid.
    Har slutat med lutinus igår å mensen kom igång ordentligt så har haft väldigt ont. Sjukskrev mig idag och imorgon då jag bara kände för att va hemma och kolla filmer osv. Kände att jag behövde det.

Förstår att du hellre vill ha mens än att få se det där negativa testet. Men jag hoppas att du ska få ett plus!!!
  • Ellencassandra

Typiskt så ska mensen bli värre än vad den brukar också. Brukar bara blöda mycket första dagen å ha mensvärk då. Sen e det lugnt. Nu har jag haft ont i flera dagar å blöder jättemycket :( jag har varit sjukskriven två dagar nu för orkade verkligen inte med jobbet..

Hoppas ni får plus :)

• Ellencassandra

Pratade med kliniken nyss! Jag hade fått en blastocyst till frysen!! Trodde ju det var en tre dagars men nej en fem dagars :D blev rätt glad nu! Just för jag fick för mig att inga av mina embryon klara sig till det stadiet! Nästa mens kör vi gång med frysåterföring! Hoppas att den överlever <3

• Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-30 10:32:33 följande:
    Jaa, vilket glatt besked, förhoppningsvis tar det udden av menskaoset lite lite.

Min mens är på g, fortfarande mensvärk och blöder litegrann, men den har inte kommit igång ordentligt, så då sitter man med depp i ena handen och hopp i den andra, och håller på att bli lagom galen...
    Ja det gav mig en gnutta hopp!

Åh vad jobbigt. Vet precis hur det känns :/ det jobbiga är ju att det kan va mensen som e på g men det kan lika gärna va en gravititet också. Har läst tusen inlägg nu om tjejer som blöder vid ivf å tror att mensen ska komma men så var dom gravida. Nu var det ju tyvärr mensen för mig men hoppas att du ska va den tjejen som tror att det e mens men så e du gravid ;) håller tummarna!! Vi måste få fler plus i denna grupp!
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-02-01 08:24:48 följande:

Det är kört började blöda i natt, otroligt väldigt mycket mer än jag brukar. Så jag vet inte kan jag ha varit gravid i ett par dagar och sen fått ett missfall eller hur funkar det när man kör ivf?
    Jag ska även ta ett test när jag slutar blöda för att se om jag ser något svagt streck då vet jag om jag såg fel, om det alltid är så eller om det är fel på synen

Men nu blir det en månad och sen stimulering igen, och då antagligen lutinus att se framemot om vad det nu blir 5-6v

Åh nej så tråkigt :( nån måste ju få plus nu i den här tråden ju <3

Låter ju kanske som ett missfall.. om du fått svaga streck å så.. :(
  • Ellencassandra

Hur går det för alla? Dagarna går långsamt.. väntar på mensen som ska komma nästa vecka å sen ska man vänta på ägglossning å sen FET! E så orolig att blastocysten inte ska överleva upptining..

• Ellencassandra
    waldesten16 skrev 2018-02-14 07:22:16 följande:
    Väntan är outhärdlig. jag väntar på att få ägglossning så jag kan göra FET. Ska på vul i morgon för att se om ägglossningen är på g.

Har endast en i frysen men och oron att den inte kommer överleva upptiningen har börjat smyga sig på mig. har inte läst någon statistik över hur stor risken är att den inte gör det. Mer än att kliniken sa att den är liten.
    Förstår det! Har också bara en i frysen. Hoppas våra eskimåer är starka å klarar sig hela vägen :)
  • Ellencassandra
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:20:12 följande:

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Stort grattis! Va kul :)
  • Ellencassandra
    Mariana79 skrev 2018-02-16 10:03:29 följande:

10 befruktade blev det av 13 mogna <3 nu hoppas vi och ber för fortsatt delning - återinförande på tisdag <3

Hej! Jag har inte svarat för det har inte hänt så mycket. Men nu i måndags var jag hos läkaren och kollade ägglossning. Eftersom jag aldrig får utslag på äl stickan (fast de säger att jag har egen äl) så fick jag ovitrelle som jag tog måndag kväll. Ska tillbaks på måndag igen för att få tillbaka min blastis. Om den överlever upptining.

Är ju typ sexförbud de dagar efter ovitrelle pga risk för tvillingar men vi hade sex ändå.. jag vill inte missa chansen om mitt embryo kanske inte klarar upptining.. då har vi iaf försökt själva. Å det skulle inte va hela världen för mig om det blir tvillingar.. fast tror det är väldigt liten chans att det skulle bli så..

hur går det för dig? Varit rätt tyst i den här gruppen ett tag!
  • Ellencassandra
    Mariana79 skrev 2018-03-10 10:34:19 följande:

Varmt lycka till! Håller tummarna!

Jag är gravid - Äntligen :) gick in i v6 idag. Jag håller mest till i IVF våren 2018 tråden nu, där jag hejar på mina medsystrar :)

Åh vad roligt! Stort grattis!!! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017