• Bonnamoran

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-09-06 22:14:42 följande:

Tack! Ja, skönt att gå vidare i behandlingen om allt ser bra ut. Och äggplocket kändes inte alls sist när jag gjorde det så är inte så nervös inför det. Är mest nervös hur många ägg det blir och hur de överlever.

Är det första gången du gör IVF nu?

Ja det är första gången för oss. Mycket nytt med andra ord! Försöker ta en dag i taget (en spruta i taget ;)) men det är så många hinder på vägen att det är omöjligt att inte nojja lite. Skönt att höra att ditt senaste ÄP gick bra! Hoppas äggen och befruktningen går lika bra den här gången. <3
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-07 16:10:21 följande:

Kommer du ihåg hur stora ungefär dina blåsor var igår vid vul?

Hon sa aldrig någon siffra men försökte se när de mätte, de största var över 10 mm iaf.
  • Bonnamoran

Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9

*Anki7, menopur sedan 6/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Madeeleenee, äggplock 8/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Nube, äggplock 12/9

- Ruvar: 

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Bonnamoran

Skönt att ha fått ett datum för ÄP! Sista Puregon + Orgalutran sprutorna ikväll. :) Känns as-skönt att slippa dessa sprutor, och har blivit lite mindre orolig inför ÄP efter att fler av er här inne sagt att det var uthärdligt :)

• Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-08 20:58:22 följande:

Vad kul! Då har jag äggplock en dag efter dig, spännande! Hur många blåsor hade du? Ja, själva äggplocket är ingenting att vara nervös över.. det värsta kommer sedan med all spänning över befruktning, cellfördelning, insättning och sedan tiden innan man kan testa. Lycka till! :)

Ungefär 10 som var runt 14 mm men de sa att de kunde hinna fler vid äp. Spännande! Var går du? Ja alla funderingar kan ju vara lite smått knäckande, får försöka hålla oss sysselsatta :) Lycka till du också!
  • Bonnamoran
    Söndag skrev 2017-09-09 08:51:21 följande:

Förstår att de är skönt! Jag är avis så skönt att ha de klart!!

Du är ju snart där du också :) Tiden går tack och lov rätt fort i det här.
  • Bonnamoran
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Har äp imorgon så min sista sprutdag var i fredags, ovitrelle i lördags. Jag hade korta protokollet och sprutade i 10 dagar.
  • Bonnamoran
    Pigall skrev 2017-09-10 13:49:03 följande:

Lycka till på äggplocket! Är det första gången? Vart ska du göra det?

:)

Jag ska till Uppsala, Linné. Det är första gången så smått nervös. Antar att det bara är att följa med och ta det som det kommer.
  • Bonnamoran

Nyss satt in ett litet 3 dagars <3 fick reda på att 6 av 7 ägg blivit befruktade och att vi redan nu har ett i frysen och de odlar vidare resten någon dag till. Jag har varit den obotliga skeptikern men nu måste jag säga att jag känner mig hoppfull! :)

• Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-14 16:20:33 följande:

Kul, grattis! När är TD?

Tack :) TD är 2a oktober. Känns långt iväg!
  • Bonnamoran

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

• Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-28 09:05:49 följande:

Neej vad hemskt! Är ledsen för er! Vill du vara kvar under ruvare eller ska jag ta bort dig?

Du kan ta bort mig.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017