• AnnaMaria83

Vi som börjar med IVF hösten 2017

frikenfröken skrev 2017-09-14 20:17:16 följande:

Åh härligt! lycka till!

Tack :)
  • AnnaMaria83

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

• AnnaMaria83

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

• AnnaMaria83
    Anki7 skrev 2017-09-15 20:07:53 följande:

Haha roliga autokorrigering... "inte jättemånga ägg" skulle det förstås stå, inte "jättelånga" *rofl*

Jag fick också exakt så, mindre vissa dagar och mer andra. Förstod på sköterskan att det var väldigt vanligt, och även med ersättningen jag fick, Cetrotide. Igår kliade det bara lite men i förrgår hade jag en stor svullnad/rodnad ända tills jag somnade.

Ok skönt att höra att det inte bara är jag :) hoppas att det inte blir mer än såhär bara. Men det är såklart helt ok så länge det bara är lokalt
  • AnnaMaria83
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:53:26 följande:

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

Åh håller tummar och tår för er att det fungerar den här gången för er!
  • AnnaMaria83

Hej igen! Var på vul igår, såg bra ut. Minns inte så mycket för jag mådde så sjukt illa igår. Vaknade redan på natten och var illamående. Vet inte om det är biverkning från injektionerna eller magkatarr. Hur som så har jag tagit sista bemfola + orgalutran idag. Ovitrelle imorgon och äggplock 07.30 på fredag! Äntligen :)

• AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-20 13:48:57 följande:

Hej tjejer!

Nu ringde kliniken efter vul och blodprovet idag. Ägglossningssprutan ska tas ikväll och på fredag blir det äggplock! :D Så spännande och nervöst!

Håller verkligen med om att det känns som ett evigt väntande! Men jag tror nästan det är lite bra också. I alla fall för min del, att väntan liksom delas upp i små delmål. Då känns det inte lika oändligt långt.

Kul, vi har äggplock samma dag :) tog Ovitrielle nu klockan 20.00 och skall vara på kliniken 07.30 på fredag! :)
  • AnnaMaria83

En fråga. Man får äta flytande frukost innan äggplocket, någon som vet mer exakt vad man får äta? Typ yoghurt?

• AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-22 14:26:22 följande:

Äggplockst gick bättre/enklare än vad jag hade föreställt mig. Ingen smärta bara lite tryck. 15 ägg fick dom ut.

Nu längtar vi tills i morgon för att höra hur det gått, om någon/ra blir befruktade.

Wow så bra med 15 ägg! :) vi fick ut 11 ägg. Tycker också att det gick väldigt bra med äggplocket. Riktigt bra grejer man fick, var väldigt avslappnad. För oss så får vi veta till veckan hur det gått. Preliminär insättning på onsdag annars ringer de tidigt på måndag morgon. Hoppas att något ägg blir befruktat bara och överlever
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017