• frikenfröken

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-08-21 21:44:26 följande:

Jag vet inte hur stora blåsorna ska vara för att vara bra liksom? Hon sa att några var större i alla fall. :)

Jaha, så ni gör allt på kliniken i Göteborg? Skönt att det funkar för er ändå, det blir ju inte så många besök ändå. Då håller vi tummarna för oktober, nu har de ju bättre koll på vilken dos du behöver!

Om jag fattat de hela rätt så ska väl äggblåsorna vara mellan 14-17 mm något sånt, men jag är dålig på detta..

Härligt med några större :) hoppas de växer till sig fint och att du får ett bra antal med ägg :)

Japp, kunde önska på ett sätt att de gick att lösa hemifrån men jag hade nog inte litat på de lika mycket. I alla fall inte från våran gyn som vi har här. Vi hade en super bra Gyn som var privat men de har lagt ner tyvärr och de som är vid vårdcentralen gillar jag inte.

De har ju dock blivit ganska många resor. Blev 3 besök på 8 dagar, men de fungerar att åka. Har en bra chef som är med på noterna och löser ledig till mig direkt :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-08-22 05:27:06 följande:

17-20 mm ska de ligga omkring. Men dom kan va lite mindre å lite större :)

Tack för infon :)
  • frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-21 23:32:32 följande:

Okej, då hoppas jag att de inte bara blir många utan att de växer till sig också. :)

Oj, ja då har det ju blivit en hel del resor för er. Min gynekolog här kollar bara äggblåsorna och meddelar kliniken i Göteborg, som är de som gör bedömningen. Men som du säger, det viktiga är ju att man känner sig trygg med den/de man går till och på IVF-klinikerna är de ju verkligen experter.

Nä men eller hur :) stora fina, lagom många ägg :)

Jo de har ju de, men vi har bra väg att åka så de går allt bra :)
  • frikenfröken

Väntrummet:

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-28 07:49:41 följande:

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Lycka till!! :)
  • frikenfröken

Hej

Tog amh-värdet för några dagar sedan, har ett värde på 4,8. Någon som har koll på vad som är bra o dålig?

• frikenfröken
    Nube skrev 2017-09-14 16:43:58 följande:

Det är bra! Du har bra äggreserv!

Skönt :) kände att jag verkligen inte hade någon koll alls :) tack för svar!!
  • frikenfröken
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-14 19:34:00 följande:

Var på vul imorse. Såg bra ut. Slemhinnan var tre-skiktad och 6,8mm. På höger äggstock ca: 10 äggblåsor, den största 15mm men de flesta låg mellan 8-12mm. På vänster sida fanns ungefär 10 äggblåsor där en var 11 mm och resten under 10mm. Skall fortsätta med bemfola 150 IE samt börja med orgalutran imorgon. Östradiolvärdet var tydligen bra, allt tyder på att jag svarar bra på behandlingen så nu är det bara att hålla tummarna :) nytt vul på måndag! Kram till er!

Åh härligt! lycka till!
  • frikenfröken

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Pigall

*Lyckobubblor

*LeNe14

*Zuces

*Mariana79, börjar med sprutor v. 43

*Ascoria

*Freya18 - Puregon runt 20/10.

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Frikenfröken, gonal-f 5/10

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

*soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

*Plommonstop

*Tesora, ET 14/10

*MollyB, FET

*Hanna8911, ET 13/10

- Ruvar:

*AnnaMaria83, TD 13/10

*Tiinuli, TD 14/10

*Areeya, TD 14/10

*Emsoff, TD 20/10

*Waldesten16, TD 23/10

*Västerås

*Älvan, TD 24/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen)

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen)

*Mm79, vul 12/10

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39, vul 25/10

*Galadriel80, vul 19/10

*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

*Jakagal

*Anki7

• frikenfröken
    Areeya skrev 2017-10-11 22:35:15 följande:

Fick tillbaka 2 blastocyster den 1/10. Det blir alltså dag 10 eller 11.

Jag tänkte göra prov igen på fredag men min man sa att vi borde vänta tills måndag.

Denna är min 4:e graviditet. Hoppas verkligen att vi får ett barn den här gången.

Lycka till! Hoppas verkligen de går vägen för dig denna gången!!!

Kul att läsa och se på listan att de är endel som blir gravida, ger även mig hopp även om de känns väldigt borta... Jag och min sambo har försökt fram och tillbaka i 6 år, vi är båda under 30 och har tänkt att sker de så sker de.. Men vad man känner sig hopplös vid varje mens..

Hur ser de ut för er alla här inne, är ni ofrivilligt barnlösa eller finns de någon anledning till varför de inte funkat för er?

Detta är min andra stimulering men de blir första försöket om vi kommer dit. Fick avbryta förra försöket för att mina ägg inte växte till sig tillräckligt snabbt.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017