• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tesora skrev 2017-09-24 22:19:55 följande:

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

För mig tog det 2 dagar efter jag slutat! Hoppas den kommer snart!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-09-25 01:04:17 följande:

Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.

Kul med någon mer som går i Linköping! Det för vi med men går hos hemorts i jönköping!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-09-25 18:34:12 följande:

Ja det va roligt! Verkar inte vara så många här som går i Linköping. Hur går det för er?

Nej det är nog inte det! Vi är på vårt första försök, får antagligen börja med sprutorna denna vecka om jag bara är tillräckligt nedreglerad! Hoppas hoppas! Gjorde ett försök med korta protokollet men då blev det bara en äggblåsa som mognade så nu håller vi tummarna för att detta funkar bättre på mig!
  • hanna8911
    Nube skrev 2017-09-25 19:50:13 följande:

Vad spännande! Använder du synarelan för nedreglering? Hoppas att långa protokollet ger bättre resultat. Vilka andra hormoner kommer du använda?

Har använt suprecur! Har sprayat var 8:e h i ca 2,5 veckor nu! Mådde dåligt precis innan mensen kom men när den väl kom har jag mått bra! Ja nu hoppas jag verkligen det blir fler blåsor! Ska spruta med Menopur 150 ie! Förra gången hade jag 112,5 så inte så mycket högre men antar att de är rädda för överstimulering! Hur går det för dig? Ruvar du nu?:)
  • hanna8911
    Nube skrev 2017-09-25 22:01:45 följande:

Jag gjorde också långt protokoll med synarela och elonva + menopur. Har aldrig använt suprecur men antar att det är typ samma som synarela. Men jag använde 375 ie menopur så mer än dubbelt så mycket som du haha men jag har låg amh så det är därför. Håller tummarna för dig och hoppas att du kan börja menopuren snart! Ska du gå på vul innan du börjar med menopuren eller tar de bara blodprov?

Jag mår bra tack, ruvar sedan 10 dagar tillbaks och vill testa snart ;)

Ja jag tror det är i princip samma! Försökte läsa mig till skillnaden på fass men verkade inte vara så stor skillnad! Ja och jag har lite åt det högre håller sä antar att de är försiktiga. Var på vul idag som visade slemhinna på 2 mm, vet inte om de är tillräckligt tunn men hoppas det! De ringer imorgon från Linköping och medelar fortsättningen!

Spännande med ruvning!! Hoppas verkligen det går vägen!!
  • hanna8911

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9, vul 29/9

*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli

*AnnaMaria83, ET 27/9

*Emsoff, äggplock 29/9

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

* Hanna8911 Menopur sedan 27/9

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39

• hanna8911
    EllieTeodora skrev 2017-09-27 08:56:37 följande:

Hej :) 

Äntligen hittar man några man kan prata med angående denna resa.

Vi har påbörjat vår  IVF-resa nu den 12e september efter en lång väg med sjukhuset (massa krångel, hån från sjuksköterskor och borttappade prover med mera). Vi går nu istället direkt via Carl von Linné klinken i Uppsala och går nu in på dag 16 med Synarela nässpray. 

Någon som är i liknande sits? Min mens har ännu inte kommit igång än så har fortfarande inte fått börjat med injektionerna.

Styrkekramar till alla er som går igenom denna resa. 

Hej och välkommen! Vi är ganska lika! Jag har sprayat med Suprecur sedan den 8/9 och fick mens förra onsdagen så ikväll börjar jag med injektionerna! Min första ivf här! Jag mådde okej på sprayet, bara precis innan mensen var jag väldigt nere!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-27 15:49:56 följande:

Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur

Då börjar vi samtidigt! Jag börjar med 150 ir Menopur ikväll!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-27 21:04:59 följande:

Åh kul jag tog 150 menpour idag också :)

Hur förvarar du den ställer du tillbaka den i kylen eller har ni den ute?

Då kan vi följas åt! Finns det någon förklaring till varför ni gör ivf? Jag har själv pco vilket troligtvis är anledningen till varför det inte gått för oss hittills. Jag har den ute!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-28 00:01:37 följande:

Jag har PCOS, så det är därför men lyckades få ett barn med pergotime men den här gången har det inte fungerat.

Vad härligt att det räckte förra gången! Jag testade med Letrozole men blev inget så nu kör vi det här istället! Håller tummarna för oss! När har du första Vul?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017