• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tur det i alla fall, för det hinner ju inte bli något försök då liksom. För mig gick det bra så min dos verkar vara perfekt för mig. Ett 20-tal blåsor och besked om oförändrad dos. Efter nästa ultraljud på torsdag får jag veta när jag ska dit för uttag.

När kör ni igång igen? September?

frikenfröken skrev 2017-08-20 22:51:41 följande:

Ja men de är ju verkligen en chansning. Antagligen så svarar säkert de flesta bra på den dosen jag började på men tyvärr ska de väl vara några som inte alls vill svara. Som tur är så är detta inget försök, blir inget försök fören de plockar ut alla ägg :) innan de går de att avbryta utan att förlora ett försök :)

Prefekt, ska bli spännande. Lycka till! Hoppas på att fina och lagom många ägg som växt till sig fint

• soofa

Tycker också det ser ut som ett plus! :) Men är det inte så att Ovitrelle kan ge utslag på graviditetstester upp till 10 dagar efter att man tagit den? Men det kanske har passerat det? Håller tummarna! :)

ijo skrev 2017-08-21 11:06:53 följande:

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?

• soofa

Hej och välkommen! :)

kaleidoskop88 skrev 2017-08-21 09:17:23 följande:

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

• soofa

Men då så, då är det ju ett riktigt plus! Förstår att du är orolig, såklart! Håller tummarna att det är ännu starkare på fredag. :)

ijo skrev 2017-08-21 16:56:46 följande:

Okej, då kanske jag inte bara inbillar mig att jag ser strecket :) Jag har inte tagit någon ägglossningsspruta. Gjorde ostimulerad fet i naturlig cykel :) Dock vågar jag ändå inte ta ur något i förskott då det är så tidigt och svagt plus och jag fick tidigt mf sist :/ Nästa delmål är att plussa på testdagen!

• soofa

Hm, det vet jag inte? Vad ser man via det?

Titikaka skrev 2017-08-21 18:24:50 följande:

Men spännande, så många. Vad hade du för AMH värde? Hoppas de växer i några toppkvalitet äggblåsor :)

• soofa

Okej, det har jag helt missat. Eller förresten, det kan vara så att jag lämnade något sånt prov innan remissen för IVF skickades. Jag vet i alla fall att jag har bra äggreserv, sen hur de har listat ut det vet jag inte. :D

Hur är ditt värde? Lågt? Högt?

Titikaka skrev 2017-08-21 19:49:07 följande:

Kollade de inte det? Konstigt :) AMH test hjälper att bedöma äggreserven. Kvinna med låg värden brukar ha mindre antal äggblåsor eller behöver högre dos nöär stimulerar osv :) var bara nyfiken och ville jämföra med mina :) de brukar kolla AMH innan de bestämmer vilken dos man ska ha, men kanske de hade andra prov som hjälpte att göra besked :)

• soofa

Jag vet inte hur stora blåsorna ska vara för att vara bra liksom? Hon sa att några var större i alla fall. :)

Jaha, så ni gör allt på kliniken i Göteborg? Skönt att det funkar för er ändå, det blir ju inte så många besök ändå. Då håller vi tummarna för oktober, nu har de ju bättre koll på vilken dos du behöver!

frikenfröken skrev 2017-08-21 21:37:52 följande:

Vad härligt med så mycket äggblåsor, hoppas de växer till sig fint :) Spännande inför UL på torsdag då :) skönt att ni kan göra UL från där ju bor. Vi har 2 timmar till gbg men måste in vid varje UL vi ska göra. Men de fungerar ändå :)

Vi kommer köra igång igen i oktober antagligen :)

• soofa

Okej, då hoppas jag att de inte bara blir många utan att de växer till sig också. :)

Oj, ja då har det ju blivit en hel del resor för er. Min gynekolog här kollar bara äggblåsorna och meddelar kliniken i Göteborg, som är de som gör bedömningen. Men som du säger, det viktiga är ju att man känner sig trygg med den/de man går till och på IVF-klinikerna är de ju verkligen experter.

frikenfröken skrev 2017-08-21 22:50:50 följande:

Om jag fattat de hela rätt så ska väl äggblåsorna vara mellan 14-17 mm något sånt, men jag är dålig på detta..

Härligt med några större :) hoppas de växer till sig fint och att du får ett bra antal med ägg :)

Japp, kunde önska på ett sätt att de gick att lösa hemifrån men jag hade nog inte litat på de lika mycket. I alla fall inte från våran gyn som vi har här. Vi hade en super bra Gyn som var privat men de har lagt ner tyvärr och de som är vid vårdcentralen gillar jag inte.

De har ju dock blivit ganska många resor. Blev 3 besök på 8 dagar, men de fungerar att åka. Har en bra chef som är med på noterna och löser ledig till mig direkt :)

• soofa

För min del känns det som till det blir uttag i början av nästa vecka. Så konstigt, helt plötsligt känns det som att allt går så fort.

• soofa

Åh, det förstår jag! Spännande! :) Du kanske redan har skrivit det men vilken dos har du?

Titikaka skrev 2017-08-22 11:30:36 följande:

Aha, då kanske de kollade ditt AMH :) mitt är 2.8 och det uppfattas som normalt, men vi får ser hur jag reagerar till Gonal. Skitnervös för imorgon :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017